قدس آنلاین:مدیر کل كميته امداد امام خميني (ره)خراسان شمالی گفت: مصوبه سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حوزه اشتغال 52 درصد محقق شده است.

تحقق 52 درصدی در حوزه اشتغال از  مصوبات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، «امان اله حسین پور» خاطر نشان کرد:به برکت سفر مقام معظم رهبری 246 میلیارد ریال اعتبار به اشتغال مددجویان اختصاص یافت که سال گذشته 123 میلیارد ریال وامسال نیز به همین میزان به بانک ها ابلاغ شد که پس از گذشته دو سال تنها 52 درصد این مصوبه عملیاتی شده است.

وی یاد آور شد: یکی از دلایلی که تا کنون باعث شده بخش از این مصوبه عملیاتی نشود خود داری پست بانک در ارایه تسهیلات به مددجویان متقاضی است.

حسین پور افزود:با وجود اختصاص سهمیه برای پست بانک به منظور پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد این استان از محل مصوبات سفر رهبری، اما این بانک از پرداخت این تسهیلات ممانعت می‌کند واین امر سرگردانی مددجویان را به دنبال داشته است.

مبلغ تسهیلات تعهدی از سوی پست بانک استان خراسان شمالی برای ایجاد طرح‌های اشتغالزایی این نهاد را 30 میلیارد ریال اعلام کرد خاطر نشان کرد:با وجود تشکیل 300 پرونده برای پرداخت این تسهیلات از طریق پست بانک اما هیچ‌گونه اقدامی از سوی این بانک برای پرداخت تسهیلات در سال گذشته و امسال انجام نشده است.

وی اضافه کرد: به رغم پیگیری‌های مختلف از مسئولین پست بانک در تهران و استان و همچنین استانداری، هنوز وضعیت پرداخت تسهیلات به مددجویان تعیین تکلیف نشده است.

این مقام مسئول؛ ضمن تشکر از همکاری سایر بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان، عنوان کرد: عدم همکاری پست بانک در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی سبب شد ،تا رتبه اشتغال‌زایی این نهاد از رتبه یک کشوری به 28 نزول کند واین در حالی است که برخی از مددجویان معرفی شده برای دریافت این تسهیلات قرض‌الحسنه، مدارک و ضامن از سوی پست بانک گرفته شده است اما پس از گذشت چندین ماه متقاضیان این تسهیلات در این بانک عملاً سرگردان هستند.

وی ضمن ابراز تاسف نسبت به موقعیت پیش آمده یاد آور شد: اکثریت این پرونده ها مربوط به زنان سرپرست خانوار هستند که برخی از آنها به امید دریافت این تسهیلات بابت فراهم کردن مقدمات اجرای طرح خود هزینه کرده‌اند.

حسین‌پور عنوان کرد: این در شرایطی است که خراسان شمالی در سال‌های اخیر رتبه نخست استفاده از تسهیلات برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی در کشور را کسب کرده است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.