قدس آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برابر توافقات به عمل آمده با شهردار و نمایندگان شورای اسلامی شهر مشهد 2 بیمارستان 1000 تخت‌خوابی در این شهر ساخته می‌شود.

2 بیمارستان 1000 تخت‌خوابی در مشهد ساخته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی  در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، دارویی، بیمارستانی، بهداشتی، طب ورزشی و صنعت سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بحث تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران باید توسط مسئولان مربوطه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود و متأسفانه بیمه‌ها در این خصوص زیربار نمی‌روند و مسئولان این وزارتخانه باید شخصاً ورود پیدا کنند و بیمه نیز حمایت مطلوب را داشته باشند تا بتوانیم این طرح را که 7 سال پیش به تصویب رسیده و تاکنون اقدامی صورت نگرفته است اجرایی کنیم و مشکلات جامعه پرستاری نیز برطرف شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: برای نخستین بار در کشور و در شهرهای زیر ۲۰هزار نفر پزشک مستقر شده و خدمات سلامت به نحوی مطلوب و شایسته به مردم ارائه می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: برابر توافقات به عمل آمده 2 بیمارستان 1000 تخت‌خوابی در شهر مشهد ساخته می‌شود و تکمیل پروژه‌های در دست اجرای بخش بهداشت نیز ٢٥سال زمان می‌برد.

قاضی‌زاده‌هاشمی تصریح کرد: بیمارستا‌ن‌های فرسوده امام رضا(ع) و قائم(عج) مشهد باید جابه‌جا شوند و شرایط فعلی در این دو بیمارستان به هیچ وجه مناسب نبوده و نیست.

وی تأکید کرد: بیمارستان‌های امام رضا(ع) و قائم(عج) مشهد به فاصله 500 متری از هم هستند و 80 سال از عمر بیمارستان امام رضا(ع) و47 سال نیز از عمر بیمارستان قائم(عج) که در سال‌های 1313 و 1346 راه‌اندازی شدند می‌گذرد و در شرایط فعلی امکان خدمتگزاری مطلوب و رضایت‌بخش در این دو بیمارستان وجود ندارد وهمین فاصله کم یکی از مخاطرات احتمالی و بالقوه‌ای بوده که در زمان وقوع بحران‌هایی نظیر زلزله و آتش‌سوزی، بالفعل می‌شوند و چالش‌هایی جدی را رقم می‌زنند که یکی از این چالش‌ها مسدود شدن مسیر و توقف روند امدادرسانی بوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد:  بیمارستان‌های امام رضا(ع) و قائم(عج) مشهد با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند که تقاضاها و مراجعات بسیار زیاد بیماران هم سبب تشدید این دشواری‌ها شده است

وی افزود: برای اجرای طرح‌هایی که در گذشته کلید خورده‌اند نیازمند اعتباری معادل ۱۵۰هزار میلیارد ریال هستیم و امکان بهره‌برداری از آن‌ها هم در دوره‌ای ۳۰ ساله، محقق می‌شود و اجرای پروژه‌های نیمه تمام این وزارتخانه نیز با اعتبارات فعلی بیش از ۲۵ سال زمان به طول می‌انجامد و کمک خیران در این خصوص تنها ۱۰ درصد مشکلات را حل کرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: افزایش سطح رضایتمندی از طرح تحول نظام سلامت را توسط ١٥٠ ارزیاب در یک ارزیابی ٣٠روزه و خوشبختانه شاهد رضایت مردم از این طرح کلان حوزه بهداشت بودیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.