قدس آنلاین - تبریز : با امضای تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری، فناوری اشلیگل آلمان، در مراحل مطالعه و اجرای پروژه تراموای تبریز حضور خواهد داشت.

مطالعه و اجرای پروژه‌ تراموای تبریز با فناوری اشلیگل آلمان

به گزارش قدس آنلاین از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که به امضای شهردار تبریز، معاون اول شرکت اشلیگل آلمان و مدیرعامل گروه مالی امین‌نجد رسید، مدیریت، انتقال تکنولوژی و نظارت عالی بر جنبه‌های تجهیزاتی و عمرانی، پروژه تراموای تبریز با برخورداری از استانداردهای اروپایی پیگیری می‌شود.

همچنین بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد پروژه از لحاظ مالی، توسط گروه مالی امین‌نجد شرکت ایرانی همکار اشلیگل آلمان،حمایت شود.

لزوم حمایت مقامات مرتبط آلمانی از تمامی مراحل این پروژه زیربنایی، از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است.

 

                                                                                                              

صادق نجفی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به عزم شهرداری تبریز در ایجاد و توسعه حمل‌و‌نقل ریلی، گفت: ظرفیت‌های صنعتی شهر تبریز، در کنار افزایش شمار خودروها، متاسفانه موجب شده کلان‌شهر تبریز، از جمله شهرهای شاخص کشور در خصوص معضل آلودگی هوا باشد.

شهردار تبریز ایجاد و توسعه ناوگان ترکیبی حمل‌و‌نقل را در همین راستا مورد توجه قرار داد و با اشاره به سابقه حضور فناوری‌های آلمانی در صنعت تبریز، افزود: پروژه قطار سبک شهری تبریز، با برخورداری از استاندارها و فناوری‌های اروپایی و همچنین ساز و کار موثر مالی، از شاخص‌های پیشرفته کیفی برخوردار خواهد بود.

گرهارد وزبرگ، معاون اول شرکت اشلیگل نیز پیش از امضای تفاهم‌نامه گفت: روند توسعه شهر تبریز و افزایش جمعیت آن، موضوعی است که ضرورت گسترش ناوگان عمومی شهر را متذکر می‌شود.

وی  افزود: مصمم به اجرای مفاد تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری تبریز هستیم تا با تمهیدات و پیش‌بینی‌های صورت گرفته شرایط اجرای مفاد را فراهم کنیم.

گفتنی است شهرداری تبریز، مطالعه و اجرای بخش‌های مختلف پروژه قطار شهری تبریز را طی رایزنی و مشارکت با شرکت‌های معتبر بین المللی مد نظر قرار داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.