در هشتمین جلسه بررسی لایحه بودجه 94، موضوع "جریمه مشمولان غایب خدمت سربازی" مورد بررسی قرار گرفت و با مقداری تغییر به تصویب رسید، اما نکته بحث‌برانگیز پرداخت جریمه مشمولان غایت سربازی این بود که آیا آن‌ها با پرداخت جریمه می‌توانند "گذرنامه" خود را دریافت کنند؟

پرداخت‌کنندگاه جرایم سربازی قادر به دریافت

 
به گزارش  باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته نمایندگان مجلس در هشتمین جلسه بررسی لایحه بودجه 94، موضوع «جریمه مشمولان غایب خدمت سربازی» که برخی آن را مساوی با «فروش خدمت سربازی »می‌دانند، بررسی کردند.
  
بند «ط» تبصره 16 لایحه بودجه 94، به دولت اجازه می‌دهد تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت سال غیبت دارند، با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت معاف کند و ساعت 10 و 25 دقیقه نمایندگان به این موضوع ورود کرده و پس از حدود یک و نیم ساعت چکش‌کاری آن را تعیین و تکلیف کردند و با برخی تغییرات آن را تصویب کردند.
 
اما نکته بحث‌برانگیز پرداخت جریمه مشمولان غایب خدمت سربازی این بود که آیا آن‌ها با پرداخت جریمه می‌توانند "گذرنامه" خود را دریافت کنند؟
 
در این رابطه "غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی" عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، بیان داشت: پرداخت‌کنندگان جرایم سربازی قادر به دریافت گذرنامه خود هستند.
  
اگرچه پیش از این نیز محمد مهدی مفتح نایب رئیس کمیسیون تلفیق در نشست خبری که در تاریخ 20 بهمن برگزار شد، آخرین مصوبات کمیسیون متبوعش را تشریح و در مورد وضعیت "سرابازان غایب" نیز گفت: سربازان غایبی که از طریق پرداخت جریمه "کارت پایان خدمت" دریافت کرده‌اند مشکلی برای خروج از کشور نخواهند داشت.
  
حال باید منتظر نتیجه نظر شورای نگهبان در مورد این مصوبه مجلس باشیم که آیا آن را تایید خواهد کرد؟
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.