قدس انلاین-سیدحبیب قاانی:با نزدیک شدن به ایام نوروزتمامی تهیه کنندگان سینمایی سعی می کنند با قرار دادن فیلمشان در این زمان شانس فروش بیشتر را ازدست ندهند.به همین خاطر ترافیک زیادی برای قرارگرفتن درترکیب 5 فیلم نوروزی بوجود آمده است.

کدام فیلمها برسفره هفت سین سینماها می نشیند؟/یک اکران وچهل متقاضی!

به گزارش قدس انلاین درحال حاضر فیلم‌های سینمایی زیادی متقاضی حضور در اکران نوروز94 سینما هستند ودراین بین شانس «ایران‌برگر» ساخته مسعود جعفری جوزانی، «رخ دیوانه» ساخته ابوالحسن داوودی و «دوران عاشقی» علیرضا رئیسیان بیش از دیگران است.البته بسیار دیگر از فیلمها نیز درخواست قرار گرفتن در این اکران طلایی را دارند.

* تلاش برای اکران نوروزی «من دیه‌گو مارادونا هستم»

مدیرعامل موسسه رسانه فیلمسازان از عقد قرارداد پخش فیلم سینمایی «من دیه‌گو مارادونا هستم» ساخته بهرام توکلی با این موسسه و تلاش برای اکران نوروزی این فیلم خبر داد.

حبیب اسماعیلی مدیرعامل موسسه رسانه فیلمسازان اظهار داشت: با توافقاتی که با جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «من دیه گو مارادونا هستم» صورت گرفته است قرارداد پخش این فیلم با موسسه «رسانه فیلمسازان مولود» منعقد شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: همچنین پخش چند فیلم دیگر را نیز در برنامه داریم که هنوز به طور قطعی مشخص نیست.

وی افزود: در حال حاضر در حال رایزنی با شورای صنفی نمایش برای اکران این فیلم در ایام نوروز هستیم و با توجه به موضوعی که این فیلم دارد فکر می‌کنم بتواند از اکران نوروز بهره‌مند شود اما تا زمان اعلام قطعی از سوی شورای صنفی نمایش هنوز زمان دقیق اکران «من دیه گو مارادونا هستم» مشخص نیست.

*رخ دیوانه ومزار شریف در نوروز94

ابوالحسن داوودی وعبدالحسن برزیده کارگردان فیل"رخ دیوانه" و"مزار شریف" نیز درگفتگو با قدس انلاین از درخواست خود برای اکران نوروزی فیلمهایشان خبر دادند.

داوودی اظهار داشت: فیلم رخ دیوانه در جشنواره فیلم فجر علاوه بر جوایز کسب شده فیلم برگزیده تماشاگران بوده وبه طبع باید در بهترین شرایط به نمایش عمومی برسد.

برزیده نیز اظهار داشت:نوروز امسال به دلی مصادف بودن با ایام فاطمیه امکان اکران فیلمهای کمدی وجود ندارد به همین خاطر تصمیم گرفتیم این فیلم را درشرایط خوب اکران نوروزی قرار بدهیم.

*«مرگ ماهی» پربازیگر برای نوروز

از سوی دیگر طبق اعلام روابط عمومی فیلم؛«مَرگِ ماهی» سیدروح‌الله حجازی نیز یکی از فیلم‌هایی است که این روزها در حال رایزنی برای قرار گرفتن در لیست اکران عید نوروز است.پخش این فیلم که 11 بازیگر شاخص سینمای ایران در آن ایفای نقش کرده‌اند، بر عهده رسانه فیلمسازان مولود است.سازندگان این فیلم معتقدند به دلیل آنکه «مرگ ماهی» اثری در تمجید جایگاه مادر به عنوان قلب تپنده‌ی خانواده است، می‌تواند اکران خوب و قابل توجهی در عید نوروز که با ایام فاطمیه و پس از آن تولد حضرت زهرا (س) مقارن می‌شود، داشته باشد.نیکی کریمی، علی مصفا، طناز طباطبایی، ریما رامین‏فر، بابک کریمی، بهرنگ علوی، حسام محمودی، مرواریدکاشیان، با هنرمندی پانته‌آ بهرام، بابک حمیدیان، رابعه مدنی و سحر دولتشاهی بازیگران بزرگسالان و شاخص «مرگ ماهی» هستند.

* «گینس» متقاضی تازه اکران

فیلم سینمایی «گینس» به کارگردانی محسن تنابنده با طی کردن آخرین مراحل فنی متقاضی اکران نوروزی شدعلی اسدزاده مجری طرح «گینس» در همین رابطه گفت: فیلم آماده نمایش شده و امیدواریم این اثر به عنوان یکی از گزینه‌های اکران نوروز بتواند با جذب مخاطبان به سالن‌های سینما به رونق اکران نوروز کمک نماید.اسدزاده درمورد طراحی کمپین تبلیغاتی این اثر سینمایی گفت: در حال رایزنی با بزرگ‌ترین آژانس تبلیغاتی در خاورمیانه هستیم که به عنوان مجری بازارسازی و تبلیغات این فیلم همکاری نماید.رضا عطاران، محسن تنابنده و حسین اسکندری بازیگران اصلی «گینس» هستند.

*«نهنگ عنبر» هم می اید

فیلم سینمایی «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم نیز به لیست گزینه های اکران نوروزی سال ۹۴ پیوست. در میان فیلمهای متقاضی فیلم «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم نیز می تواند از جمله گزینه های اکران نوروزی باشد چون کارگردان و تهیه کننده این فیلم نیز به شورای صنفی نمایش برای اکران نوروزی درخواست داده اند.

در خلاصه قصه فیلم آمده است: ارژنگ صنوبر (رضا عطاران) مردی پنجاه ساله است که همراهش می شویم تا تجربه های متفاوت و پیچیده اش از عشق و مصائبی را که در زندگی دچارش می‌شود برایمان بازگو کند.

فيلم سينمايی «نهنگ عنبر» با بازی رضا عطاران، مهناز افشار، ويشكا آسايش، رضا ناجی، نادر سليمانی، حسين سليمانی، اميرحسين رستمی، نيما راد، ايليا كيوان، امير حسين شام بياتی و با حضور افتخاری هانيه توسلی فيلمی پر بازيگر به شمار می آيد

* «فرمول 13» هم اکران نوروزی می خواهد

همچنین ناصر رفائی که فیلم «فرمول 13» را آماده اکران دارد، معتقد است که اکران نوروزی گزینه مناسبی برای نمایش عمومی این فیلم است. این کارگردان سینما که بیشتر در حیطه ساخت فیلم برای کودکان و نوجوانان فعالیت دارد، درباره آخرین وضعیت فیلم تازه‌اش «فرمول 13» گفت: سال گذشته این فیلم را تولید کردم که متأسفانه به دلیل بروز مشکلاتی، بخشی از مراحل آماده‌ سازی آن متوقف شد اما ماکت فیلم به صورت فرمایشی در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان نمایش داشت تا اینکه سرانجام مراحل نهایی طی شد و در حال حاضر فیلم تقریبا آماده اکران است.

او درباره زمان اکران احتمالی این فیلم خاطرنشان کرد: هنوز دقیقا مشخص نیست، اما از آنجا که این فیلم مناسب مخاطبان عمومی و خانوادگی است، امیدوارم زمانی اکران شود که دربرگیرنده سطح گسترده‌ای از مخاطب باشد و فکر می‌کنم اکران نوروزی گزینه خوبی است.

رفائی با اشاره به دشواری‌های ساخت فیلم در ژانر کودک و نوجوان ادامه داد: برای ساخت این فیلم زحمت و هزینه زیادی انجام شده که امیدوارم مقطع خوبی اکران شود تا به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار کند زیرا هیچ فیلمسازی دوست ندارد فیلمش در زمان پرت سال، نمایش داده شود.

او ادامه داد: این نوع سینما تقریبا هیچ پشتوانه‌ای ندارد چرا که سینمای فرهنگی است و آن هم در ژانر کودک. از سوی دیگر به خاطر ژانری که فیلم من دارد، (کودک و نوجوان) کمتر اسپانسری، از آن استقبال می‌کند.

*اکران نوروزی دوشنبه مشخص می شود

در نهایت امروز غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: تا امروز قرار داد هیچ فیلمی برای اکران نوروزی ثبت نشده است و سینماهای سرگروه هم هیچ قرادادی نبستند. رسانه ها تا دوشنبه صبرکنند تا فیلمهای اکران نوروزی مشخص شوند. غلامرضا فرجی ، هیچ‌کدام از لیستهای فیلم نوروزی صحت ندارد و براساس گمانه زنی هایی است که رسانه ها اعلام می کنند و هر فیلمی که قراردادش در شورای صنفی نمایش ثبت شود می تواند کاندیدا اکران نوروزی باشد.

البته چندی پیش باشگاه خبرنگاران به نقل از فرجی نوشت: غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص اکران‌های نوروزی 94گفت: روز دوشنبه همین هفته جلسه‌ای در شورای نمایش برگزار و تکلیف فیلم‌های اکران نوروزی 94مشخص می‌شود.

وی در ادامه افزود: فیلمهای «رخ دیوانه» ابوالحسن داوودی، «عصریخبندان» مصطفی کیایی ، «دوران عاشقی» علیرضا رییسیان، «کوچه بی‌نام» هاتف علیمردانی و «من دیه‌گو مارادونا هستم» رضا توکلی به عنوان کاندیداهای اصلی از طرف ما به وزارت ارشاد معرفی می‌شدند اما احتمال این هست که فیلمی غیر از این فیلمها برای اکران نوروز 94 انتخاب شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.