رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از ارتقای سطح کیفی مسابقات ترتیل و قرائت در این سازمان خبر داد.

سطح کیفی مسابقات ترتیل و قرائت‌ ارتقای محسوسی داشت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، شجاعی در خصوص فعالیت‌های قرآنی انجام شده در سازمان پزشکی قانونی گفت: بجز قرائت یک صفحه از قرآن کریم بین نماز ظهر و عصر که در اکثر مراکز سازمان انجام می‌شود. برگزاری مسابقات غیرحضوری به صورت متمرکز یا استانی برگزار می‌شود.

وی افزود: ضمنا در حال حاضر مسابقه «قرآن در خانه» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های قرآنی در سازمان در حال اجرا است. قابل ذکر است یک جلسه برنامه ضبط تلویزیونی برنامه درس‌هایی از قرآن سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی نیز در سالن شهید بهشتی (ره) سازمان برگزار شده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور درخصوص کیفیت برگزاری مسابقات اظهار داشت: با توجه به حضور استاد ربیعیان که از اساتید برجسته قرآن کریم در کشورمان هستند مسابقات از سطح کیفی عالی برخودار بود.

شایان ذکر است ایشان با شیوه جالب مدیریت مسابقات در واقع یک کارگاه آموزشی مناسب و جذاب در حین برگزاری مسابقه تشکیل دادند که مورد استقبال اکثریت شرکت کنندگان قرار گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از شرکت‌کنندگان را آقایان و چه تعداد را خانم‌ها تشکیل داده بودند؟ گفت: مرحله نهایی امسال قرار بود با حضور 11 برادر و 3 خواهر برگزار گردد که با غیبت یک آقا و یک خانم به پایان رسید.

شجاعی حضور خانم‌ها را در این مسابقات از نظر کمی راضی کننده ندانست و افزود: ولی از نظر کیفی حضور خانم‌ها وضعیت بهتری داشتند. وی در پاسخ به این سوال که سابقات امسال از لحاظ کمی و کیفی نسبت به مسابقات سال‌های گذشته چه تفاوت‌‌هایی داشت؟ گفت: اولا به دلیل استفاده از «قرآن در خانه» در رشته مفاهیم و تفسیر نسبت به سال‌های قبل تفاوت احساس می‌شد. دوما همانطور که اشاره شد در مسابقه نهایی سازمان، نحوه اداره مسابقات به صورت کارگاه آموزشی توسط استاد، بسیار جالب، آموزنده و الگویی مناسب برای قوه قضاییه بوده و به همین دلیل سطح کیفی مسابقات ترتیل و قرات ارتقاء محسوسی داشت.

شجاعی در پاسخ به این سوال که حضور شرکت‌کنندگان را در کلاس‌های امادگی اشاره شد کلاس‌های قرآنی در حال حاضر برگزار نشده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد در صورت که مسابقات قرآن در ادامه برگزاری جلسات آموزش مدون قرآن کریم در مراکز انجام شود، از نظر تعداد شرکت کننده و پراکندگی به شرکت ‌کنندگان در رشته‌های مختلف، از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود بدیهی است سطح کیفی مسابقات نیز بهتر خواهد بود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی تصریح کرد: نبود جلسات آموزشی مناسب باعث شده در برخی مراکز هیچ شرکت‌کننده‌ای مراجعه نکرده و در بعضی دیگر یک یا دو شرکت کننده بوده که همان تعداد معرفی شده‌اند.

شجاعی افزود: همچنین اگر نخبه‌های رشته‌های مختلف قرآن از طرف قوه قضاییه حمایت شوند تا بتوانند درجات عالی رشته خود را کسب نمایند، می‌تواند در جهت ارتقاء کمی و کیفی مسابقات مثمر ثمر باشد. در واقع رها کردن این افراد تا سال بعد یک نوع آسیب است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: با پرداخت هزینه‌های برگزاری جلسات آموزشی قرآن کریم یا کمک هزینه، استفاده از امتیاز آموزش قرآن در قراردادهای کاری کارکنان، هماهنگی با مراکز آموزش قرآن کریم سراسر کشور برای آموزش در ادارات، ارسال نرم‌افزار و جزوات مناسب برای رشد علمی (علوم و رشته‌های مختلف قرآنی) و ایجاد شبکه‌ سراسری آموزش مجازی قرآن کریم می‌توان از کارمندان حمایت مالی و معنوی کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.