قدس آنلاین - تبریز : مشاور استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری یادواره سردار شهید مهدی باکری و شهدای عملیات‌های بدر و خیبر در روزهای 14 و 21 اسفند ماه جاری در تبریز خبر داد.

برگزاری یادواره سردار شهید مهدی باکری در اسفند ماه جاری

به گزارش قدس آنلاین از تبریز ، سید حجت کبیری در نشست هماهنگی ستاد یادواره سردار شهید مهدی باکری، با اعلام این خبر افزود: یادواره شهید باکری و شهدای عملیات‌های بدر و خیبر روز 14 اسفند در مصلای امام خمینی و مجلس بزرگداشت این شهیدان والامقام روز 21 اسفند در مسجد جامعه تبریز برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این مراسم، معرفی و شناساندن شهدای بدر و خیبر و شهید مهدی باکری برای جوانان است و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب شخصیت بالای شهید باکری باید برای همه به خصوص جوانان شناسانده شود.
همرزم شهید مهدی باکری با بیان این که این شهید والامقام، الگو و اسطوره ای بود که همه دوستش داشتند و شخصیت وی باید الگو و اسطوره جوانان امروزی باشد، افزود: آرزوی قلبی ام همواره این بوده که محافلی به صورت دایمی دایر شود تا خاطره ها، خصیصه ها و دلاوری های شهید مهدی باکری برای جوانان بازگو و آنان در جریان لحظه به لحظه زندگی وی قرار گیرند.
کبیری از دانشگاهیان و دانشجویان خواست در مراسم بزرگداشت شهید باکری بیش از گذشته نقش آفرین باشند.
رییس ستاد یادواره سردار شهید مهدی باکری نیز در این جلسه گفت: شهید باکری چهره ای ملی بوده و مختص آذربایجان نیست، از این رو و برای نخستین بار مراسم گرامیداشت این شهید والامقام روزهای 18 تا 20 اسفند ماه جاری در پادگان شهید باکری دزفول برگزار می شود.
علی داداش‌زاده گفت: اسفند، ماهی است که شهیدان بسیاری در دو عملیات بدر و خیبر تقدیم انقلاب شد، از این رو در تمام شهرستان های استان برنامه های مختلفی با محوریت گرامیداشت یاد شهدای این دو عملیات به خصوص شهید باکری در استان برگزار می شود.
وی افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ارایه گزارشی از برنامه ها، از دیگر برنامه های ستاد گرامیداشت شهید مهدی باکری است.
سردار شهید مهدی باکری فرمانده دلاور لشکر 31 عاشورا در دوران دفاع مقدس بود که در 25 اسفند ماه سال 1363 در عملیات بدر در جزیره مجنون به شهادت رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.