معاون اول رئیس‌جمهور در واکنش به انتقاد رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از گرانی برق گفت: از سال گذشته مجوز افزایش ۳۷درصدی قیمت برق را داشتیم، ولی برق خانگی و کشاورزی را حداکثر ۱۰درصد و برق تجاری را تا سقف ۲۰درصد گران کردیم.

مجوز گرانی ۳۷درصدی قیمت برق را داشتیم ولی حداکثر ۲۰درصد اعمال کردیم

به گزارش قدس آنلاین اسحاق جهانگیری در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که پرسید: "رئیس کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد مصوبه گرانی برق باید در هیئت تطبیق مصوبات مجلس بررسی و سپس ابلاغ شود، چرا شما این مصوبه را قبل از اعلام نظر مجلس ابلاغ کردید؟" گفت: دولت حق دارد در تمامی مسائلی که تشخیص می‌دهد به‌مصلحت است، تصمیماتی را اتخاذ کند.

وی افزود: روال این‌گونه است که رئیس مجلس هر مصوبه‌ای را که خلاف قانون تشخیص بدهند، به دولت اعلام می‌کنند و ما هم اعمال می‌کنیم، در مورد این مصوبه هم روال به همین شکل است.

جهانگیری تصریح کرد: دولت به‌دلیل شرایط سختی که مردم دارند، علی‌رغم اینکه از سال گذشته مجوز افزایش 37درصدی قیمت برق را داشت، این مصوبه را اجرا نکرد و از اول اسفند برق خانگی و کشاورزی حداکثر 10 درصد و برق تجاری و سایر بخش‌ها هم تا سقف 20 درصد گران شد.

وی افزود: بنابراین با این تفاسیر رئیس کمیسیون انرژی مجلس حق این گونه اظهار نظرها را ندارد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به لزوم رعایت حقوق مصرف کننده از سوی تولیدکنندگان گفت: برنامه‌های اقتصادی دولت برنامه‌هایی است که در زمینه رعایت حقوق مصرف کننده بسیار جدی و محکم است.

وی افزود: البته این را باید بگویم که رعایت حقوق مصرف کننده بیشتر از آن که بر عهده دولت باشد، بر عهده بخش خصوصی است و دولت تنها وظیفه نظارت و پیگیری بر این امر را دارد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در آستانه سال نو نظارت‌های دولت تشدید می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی به درجه‌ای از بلوغ رسیده‌اند که بدانند روال تولید و ماندگاری کالا در بازار منوط به ارتقای مستمر کیفیت و کاهش قیمت است.

وی افزود: البته برای ماندگاری در بازار‌ها، تمامی تولیدکنندگان بایستی ارائه خدمات پس از فروش و نیز رعایت کامل حقوق مصرف کننده را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت نیز بر رعایت حقوق مصرف کنندگان اهتمام ویژه‌ای دارد، تبیین و ارائه لایحه حمایت از تولید را کاملا معطوف به تولید رقابتی دانست و گفت: در حوزه رقابت بسیاری از تولیدات ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی کاملا مطرح‌اند و به همین خاطر دولت لایحه حمایت از تولید را مختص تولیدات رقابتی دانسته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.