جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد،با انتقاد از عملکرد هیلاری کلینتون نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آینده گفت وی مناسب تصدی این کرسی نیست.

نماینده سابق آمریکا:هیلاری کلینتون مناسب مقام ریاست جمهوری نیست

به گزارش روزنامه رسمی کنگره آمریکا (هیل)، جان بولتون روز جمعه به وقت محلی در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران (CPAC) گفت: کلینتون برای بر عهده گرفتن پست فرماندهی کل آمریکا مناسب نیست.

وی افزود: کلینتون، نامزد احتمالی پیشتاز دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، از تجربه خود به عنوان وزیر خارجه این کشور در وعده های انتخاباتی اش استفاده خواهد کرد که باور آن دشوار خواهد بود.

بولتون گفت: دوره چهارساله خدمت کلینتون به عنوان وزیر خارجه آمریکا نشان داد که وی مناسب تصدی کرسی ریاست جمهوری این کشور نیست.

این عضو تندروی حزب جمهوری خواه آمریکا، با محکوم کردن نحوه مدیریت کلینتون در حملات سال 2012 میلادی به مجتمع دیپلماتیک آمریکا در بنغازی لیبی،افزود: وی در حالی که حملات همچنان در بنغازی ادامه داشت میز کار خود در وزارت خارجه را ترک کرد تا به منزل برود.

بولتون مدعی شد امنیت ملی بخشی جدانشدنی از رقابت انتخاباتی سال 2016 محسوب می شود.

وی همچنین در تلاش برای ربط دادن سیاست کلینتون به باراک اوباما، به حمایت وی از تصمیم رئیس جمهوری کنونی آمریکا درباره خروج نیروهای آمریکایی از عراق در سال 2011، نحوه مدیریت بهارعربی توسط وزارت خارجه آمریکا، شکست آن در پیش بینی قدرت گرفتن داعش و نیز نحوه مدیریت روابط با رژیم صهیونیستی و روسیه اشاره کرد.

این سیاستمدار آمریکایی گفت برنامه هسته ای کره شمالی اساسا در دوره کلینتون فراموش شد. در مسائل مربوط به امنیت ملی، عملکرد هیلاری کلینتون قابل تمایز از اوباما نیست.
ایرنا

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.