مراسم بزرگداشت روزجهانی آینده فردا (دهم اسفند ماه) همزمان با دیگرکشورها در ایران درسالن شورای فرهنگستان علوم برگزار می شود.

همزمان با دیگر کشورها؛ روز جهانی آینده در ایران برگزار می شود

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرهنگستان علوم، از سال 2012، دهم اسفندماه برابر با اول مارس به عنوان روز جهانی آینده نامگذاری شده است و مراسم بزرگداشت این روز در کشورهای مختلف برگزار می شود.

این روز، نمادی برای توجه به آینده و تاکید بر اهمیت آینده پژوهی در ساختن آینده مطلوب هر کشور است، از آنجا که امروزه شاهد گسترش فعالیت های آینده پژوهی در سطوح مختلف در کشور هستیم، این نیاز احساس می شود که مرجعی با صلاحیت علمی در این زمینه محفلی را برای بزرگداشت این روز فراهم آورد.

گروه مطالعات آینده نگری فرهنگستان علوم در راستای ارتقای فرهنگ آینده نگری درکشور، بزرگداشت روز جهانی آینده را فردا 10اسفند ماه سال جاری از ساعت 9 تا 12 درسالن شورای فرهنگستان علوم برگزار می کند.

این مراسم با سخنرانی سورنا ستاری معاون علمی وفناوری رئیس جمهوری و دکتر رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران آغازمی شود، پیام مدیر پروژه هزاره سازمان ملل درباره روز جهانی آینده توسط دکتر گلن نیز قرائت می شود.

همچنین در این مراسم میزگردی با عنوان بررسی وضع آینده نگری در ایران با حضور دکتر رضا مکنون، دکتر محسن بهرامی، دکتر سعید خزایی، دکتر بایزید مردوخی، دکتر عبدالرحیم گواهی، خانم دکتر طباطبایی و دیگر صاحبنظران برگزار خواهد شد.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.