معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف گفت: با برنامه ریزی های انجام شده جمعه ۱۵ اسفند ماه سومین آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم که بزرگترین رویداد حفظ قرآن کریم کشور است برگزار خواهد شد.

برگزاری آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن روز جمعه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه از سال ۹۱ تاکنون ۸۷۰ هزار نفر در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف نام‌نویسی کرده‌اند تصریح کرد: ۱۵ اسفند ماه سومین آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم که بزرگترین رویداد حفظ قرآن کریم در کل کشور است برگزار خواهد شد و از ابتدای انقلاب تاکنون آزمونی به این شکل نداشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه ۳۰۰ هزار نفر در این آزمون حضور می یابند عنوان کرد: آزمون فوق در ۳۲۰ شهرستان و ۵۵۰ حوزه امتحانی در کل کشور اعم از آستان امامزاده‌ها، بقاع متبرکه، حسینیه‌ها، موسسات و برخی از مکان‌ها که از قبل هماهنگ شده‌اند به صورت متمرکز انجام می‌شود.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به برنامه‌ریزی سومین آزمون طرح ملی حافظان قرآن کریم تاکید کرد: آزمون شفاهی این مرحله از ۲ تا ۱۴ اسفندماه در کلاس‌ها توسط مربیان اخذ می‌شود و جمعه ۱۵ اسفند‌ماه ساعت ۹ صبح آزمون کتبی در ۱۱ رشته برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آزمون کتبی شامل ۴۰ سوال در هشت رشته حفظ ترتیبی قرآن، حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء ۳۰ و یک، حفظ ۳ جزء، ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء و ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم و در سه رشته حفظ موضوعی قرآن، براساس کتابی با عنوان ۳۰۰ موضوع قرآنی که برخی با حفظ ۱۵۰ موضوع در آزمون حضور دارند و همچنین براساس کتاب «مسافران آسمان» ویژه نوجوانان با ۱۵۰ موضوع برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شرفخانی عنوان کرد: افرادی که از ۱۰۰ نمره ،۷۰ را کسب کنند، گواهینامه دریافت می‌کنند و به قید قرعه جوایزی شامل ۱۴۰ کمک هزینه سفر عمره، عتبات عالیات و جوایز فرهنگی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به فرآیند تصحیح اوراق عنوان کرد: مجموع نمره آزمون شفاهی و کتبی باید ۷۰ باشد و این نمره از طریق ستاد‌های حفظ استان‌ها اعلام می شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.