۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
کد خبر: 268203

گروه هنر- تکتم بهاردوست - مدتی است که شبکه‌های مختلف، امسال هم مانند سالهای پیشین در تکاپوی تولید و تدارک برنامه‌ها و سریالها  برای تعطیلات ایام نوروز هستند؛ البته فرقی که تولیدهای امسال با سالهای گذشته دارد، این است که در بین تولیدهای خبری از سریالهای طنز خبری نیست.

نوروز 94 بدون کمدی

به علت مقارن شدن ایام نوروز 94با ایام فاطمیه امسال می‌توانید به جای تماشای سریالی طنز شاهد چند اثر مهیج و پلیسی باشید! مهدی فخیم زاده، محمد بنایی و سعید سلطانی سه کارگردانی هستند که سه سریال شبکه‌های یک تا سه را برعهده دارند.

 

 شبکه یک و «فوق سری»

مهدی فخیم زاده هیچ احتیاجی به توضیح و معرفی ندارد.او که پیش از این تجربۀ ساخت هیچ سریال مناسبتی را نداشته، قرار است نوروز امسال با یک سریال مناسبتی آن هم از نوع پلیسی‌اش مهمان لحظات مخاطبان شبکه یک سیما باشد که در 10 قسمت 40 دقیقه‌ای تولید می‌شود.

فیلمنامۀ این سریال را حسین تراب‌نژاد نوشته و تهیه کنندگی آن برعهدۀ محمود رضوی است.رضوی در خصوص موضوع این سریال گفت: سریال پلیسی «فوق سری» یک طنز موقعیت است و داستان یک عملیات ویژۀ نیروی انتظامی‌است که  فقط 5 نفر از آن اطلاع دارند. سرهنگ مقدم که فخیم زاده نقش آن را ایفا می‌کند، باید به جای «ناصر پاپتی» در میان قاچاقچیان نفوذ کند و ماموریت ویژه‌ای را به سرانجام برساند. این ماموریت هم برای پلیس و هم برای قاچاقچیان مواد مخدر ویژه است...

این تهیه کننده ادامه داد: تقریباً مانند دیگر آثار مهدی فخیم زاده که در کنار کارگردانی به عنوان بازیگر هم حضور دارد، در این سریال هم در نقش سرهنگ مقدم ایفای نقش می‌کند.ما در این سریال از حضور بازیگرانی چون حبیب دهقان نسب، بیوک میرزایی، فریبا کوثری، شقایق فراهانی، رامین راستاد، امیر محمدزند و...بهره برده ایم که دو نقش اصلی کار بر عهدۀ خود فخیم زاده و حبیب دهقان نسب است.

 

 شبکه دو با  «شهر من شیراز» و «کلاه قرمزی»

با منتفی شدن پخش سریال «پله پله» به کارگردانی برزو نیک نژاد شبکه دو سیما تصمیم گرفته است، سریال «شهرمن شیراز»را برای پخش در ایام تعطیلات نوروزآماده کند.

محمد بنایی، تهیه کننده و کارگردان این سریال گفت:این مجموعه در آذرماه کلید زده شد و در حال حاضر هم مراحل فنی کار را پشت سر می‌گذارد. این سریال در13قسمت 30 دقیقه‌ای تدارک دیده شده است. بخش اعظم لوکیشن‌های این کار در شیراز تصویربرداری شده است و بقیه در تهران و شهرک دفاع مقدس ضبط شده است.

این کارگردان افزود: «شهرمن شیراز» یک سریال کاملاً زنانه است که با کمک و همراهی و حمایت شورای شهرشیراز تهیه و ساخته شده است.موضوع این سریال دربارۀ مسایل اجتماعی، کمک وهمیاری مردم به یکدیگر است.

 بنایی درخصوص انتخاب بازیگران این سریال گفت: ما در این کار به جز استفاده از بازیگران مشهور شیرازی مانند زهرا سعیدی از گروهی از بازیگران بومی ‌هم استفاده کرده‌ایم.

وی هدف از ساخت این سریال را نشان‌دادن اهمیت ویژۀ زنان در امور زندگی اعلام کرد و گفت: این سریال قصۀ زندگی چهار زن را روایت می‌کند که هرکدام با مشکلاتی درگیر هستند و می‌کوشند از پس این مشکلات بربیایند.من با ساخت این سریال می‌خواستم بگویم که زنان نقش بسزایی در امر زندگی و خانواده دارند و آنها هستند که می‌توانند بهترین پشتیبانها برای همسرانشان باشند.

از دیگر اهداف ساخت این سریال معرفی هر چه بیشتر شهر شیراز در تمام دنیاست به این منظور بخش‌های زیادی از اماکن تاریخی شیراز در این سریال از جمله دروازه قرآن، ارگ کریم‌خانی، باغ ارم، باغ احمدآباد و دلگشا، حافظیه، آرامگاه سعدی و... دیده می‌شود.

این تهیه کننده در خصوص مشکلات سریال سازی در شهرستان گفت: سریال سازی در شهرستان مشکلات خاص خودشان را دارد و نسبت به دیگر آثارهزینه برتر است، ضمن اینکه  متأسفانه برخی ارگانها در شهرستانها تمایلی به همکاری ندارند. مصادیقش هم اینکه چون برخی ارگانها و سازمانها حاضر به همکاری با ما نشدند، سریال ناقص است و ما نتوانستیم یکسری صحنه‌هایی را که مورد نظرمان بود، ضبط کنیم.

برنامۀ پر طرفدار کلاه قرمزی هم جزو برنامه‌های  نوروز 94 است. به گفتۀ دست اندرکاران این برنامه سری جدید مجموعۀ «کلاه قرمزی» در ۲۲ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای و برای شبکه دو سیما تولید می‌شود.

 

 شبکه سه با «سر به راه» و «یادگاری»

سعید سلطانی، کارگردان دو کار مطرح و محبوب تلویزیون یعنی سریالهای «پس از باران» و «ستایش» این روزها مشغول ساخت سریال «سر به راه» برای پخش در ایام نوروز 94است.

این سریال در 15قسمت 40دقیقه‌ای و به نویسندگی مهدی محمد نژاد و تهیه کنندگی ایرج محمدی برای پخش در این ایام در نظر گرفته شده است.

 ایرج محمدی، تهیه کنندۀ این سریال گفت:به عادت ساخت یک چنین آثار برای این ایام به لحاظ زمانی خیلی تحت فشار هستیم، ولی با این همه گروه شبانه روز مشغول کار است تا سریال را با کیفیتی مناسب به پخش برساند.

وی افزود:سربه راه داستان جوان خلافکارِ نوپایی است که به جای زندان، مجبور به گذراندن دوره محکومیت خود در یک مؤسسه خدمات اجتماعی می‌شود...کار مضمونی اجتماعی با رویکردی خانوادگی دارد و با اینکه نوروز امسال با ایام فاطمیه همزمان شده است با این همه اما سعی شده کار، حال و هوای شیرینی داشته باشد. مسعود کرامتی،سیاوش خیرابی،ارژنگ امیرفضلی، شقایق دهقان و...از جمله بازیگران این سریال هستند. طبق گفته مهران رسام تهیه کننده برنامه جالب یادگاری قرار است، این برنامه با شکل و شمایل و ساختار جدید در این ایام از شبکه سه سیما پخش شود.یادگاری در ایام نوروز بخش‌هایی به یاد ماندنی از تولیدهای آثار دهه‌های گذشته با موضوعهای عیدی دادن، عیدی گرفتن، دید و بازدیدهای نوروزی و همچنین موضوعهای مرتبط با این ایام را با اجرای مسعود فروتن پخش می‌کند.

این برنامه قرار است از ابتدای فروردین ماه تا روز 15 فروردین، همه روزه روی آنتن شبکه سوم سیما برود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.