حسین پورحسین: نشست خبری سالروز هفته تربیت اسلامی با حضور مدیرکل و معاونان تربیتی و پرورشی، توسعه منابع و پشتیبانی، فرهنگی و پژوهشی آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.

9 هزار دانش‌آموز زیارت اولی با همیاری آستان قدس رضوی در مشهد مورد پذیرایی قرار گرفته‌اند

مدیرکل آموزش و پرورش در این نشست خبری عنوان کرد: هفته امور تربیتی اسلامی یادواره دو شهید ارزشمند دولت و مدیریت جهادی شهیدان آموزش و پرورش رجایی و باهنر است.

وی با بیان اینکه شهید رجایی درباره مربیان تربیتی گفته‌اند، در امور تربیتی بودن افتخارماست و مربی تربیتی عشق می خواهد، افزود: هزار و 436 مربی پرورشی و 29 هزار و 592 معاون پرورشی به همراه هزار و 200 مشاور، توانمندی‌های فراوانی را برای برگزاری برنامه‌  های مختلف تربیتی و فرهنگی به کار گرفته‌اند.

سیدجواد حسینی با اعلام اینکه 50 دارالقرآن در استان فعالیت می‌کنند، گفت: قرآن پژوهی، حفظ موضوعی قرآن کریم، طرح همگام با قرآن و مسابقات سراسری قرآن و نماز و عترت با حضور 800 دانش‌آموز در استان برگزار می‌شود و خراسان رضوی در این ارتباط مقام برتر کشور را در مسابقات به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه دو هزار امام جماعت روحانی و چهار هزار همکار فرهنگی در مدارس نماز جماعت برپا می‌کنند، افزود: با همیاری و همکاری آستان قدس رضوی 9 هزار دانش آموز در قالب اردوی زائران رضوی و زیارت اولی‌ها مورد پذیرایی قرار گرفته‌اند و برای اسکان نوروزی نیز 48 پایگاه با هزار و 115 مدرسه و 12 هزار و 220 کلاس درس تجهیز شده‌اند.

وی افزود: خراسان رضوی به عنوان قطب امام شناسی امام سجاد(ع) و امام رضا(ع) در ترویج طرح مصباح الهدی و انس با اهل بیت و ائمه(ع) بیشترین ارزش را قایل شده و در هفته تربیت اسلامی مربع چهار ضلعی نماز، قرآن، عترت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ترسیم کرده است.

حسینی با اعلام اینکه 195 هزار دانش آموز در متوسطه اول طرح شهید پژوهی را در مدرسه و محله خود به انجام می رسانند، افزود: 105 مدرسه یادواره شهدا را برگزار می‌کنند که تاکنون 145 یادواره شهدا برگزار شده و در 24 اسفندماه یادواره بزرگ شهدای آموزش و پرورش و در هفته تربیتی هم یادواره شهدای امور تربیتی برگزار می‌شود.

وی از ایجاد 31 پژوهشسرا در استان خبر داد و افزود: خراسان رضوی رتبه اول پژوهشسرا را داراست و رتبه‌های اول حق التدریسی، جذب اعتبارات پروژه‌های عمرانی و رتبه‌های برتر جشنواره رشد و کمیته برنامه‌ریزی و هماهنگی با بسیج دانش‌آموزی و سپاه به آموزش و پرورش خراسان رضوی تعلق گرفته است.

حسینی با اعلام اینکه تنها هنرستان دخترانه کشاورزی در خراسان رضوی فعالیت می کند، گفت: آموزش و پرورش به قطب کشاورزی کشور ارتقا یافته و یک میلیارد تومان هم برای هوشمند سازی پایه ششم ابتدایی هزینه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش از پنج رتبه کشوری در جشنواره‌های جوان خوارزمی و نانو و مرکز اختلالات یادگیری مدارس استثنایی و طرح تعالی مدیریت برتر در این حوزه خبر داد و افزود: در کنکور از رتبه 10 به 9 ارتقا یافته و ظرفیت آموزش و پرورش بنا به گفته وزارت درحدی است که می‌تواند آموزش و پرورش کشور را اداره کند.

وی با اعلام اینکه 24 میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش کشور است، گفت: از این مقدار 9درصد در خراسان رضوی هزینه می‌شود.

حسینی با اشاره به نشانه‌های تربیتی و صیانت از حقوق شهروندی گفت: 48 هزار نفر ساعت درکمیته صیانت با 591 عضو وقت گذاشته شد و 230 نفر آموزش دیده‌اند و کارگاه‌های آموزشی عفاف و حجاب و سه جلد کتاب در این زمینه منتشر شده و 4 هزار و 500 برنامه رادیویی صیانت از حقوق شهروندی را ترویج کرده‌اند و 21 سامانه الکترونیکی امواج به جای افراد را ایجاد کرده و 110 مدرسه با هزار و 680 ولی دانش‌آموز برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی آموزش دیده‌اند.

وی از مختومه شدن 240 پرونده تخلف در آموزش و پرورش سخن گفت و افزود: برای رسیدگی رودررو 67 جلسه برگزار شده و 83 جلسه هم ملاقات عمومی برای پاسخگویی به مراجعان در استان داشته‌ایم و 6 هزار جلسه هم برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی برگزار شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.