مسعود حکم‌آبادی: بدون شک نگاه تمامی تیم‌های دسته اولی حتی در گروه مخالف مشهدی‌ها، در این هفته یعنی هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور به ورزشگاه جهان پهلوان تختی مشهد مقدس و دیدار حساس سیاه‌جامگان ابومسلم و مس رفسنجان است.

 امروز نبرد شش امتیازی در مشهد

دیدار تیم اول و دوم گروه ب مسابقات در حالی عصر امروز از ساعت 14 و 30دقیقه آغاز می‌شود که بالاخره هیات فوتبال مساعدت کرده و بعد از گذشت چندین هفته از درخواست مشهدی‌ها، برای انتقال بازی‌هایشان از ورزشگاه ثامن‌الائمه(ع) به تختی دست به کار شده است و این بازی در استادیوم سعدآباد برگزار خواهد شد.

شاگردان وینگو بگویچ که در برهه‌ای از زمان با اختلاف 8امتیازی نسبت به مشهدی‌ها در صدر جدول بودند، این هفته آنقدر پای‌شان روی پوست خربزه است که در صورت پیروز نشدن مقابل سیاه‌جامگان در مشهد، با تکیه به تفاضل گل، صدر جدول را دو دستی تقدیم مشهدی‌ها خواهند  کرد و در هفته‌های آتی با مسابقات سختی که در پیش دارد، جایگاه بالانشینی خود را متزلزل خواهد دید.

آن‌ها اگرچه تنها 2 باخت در کارنامه خود ثبت کرده‌اند، اما سیاه جامگان 3باخته، حتما برای برابر کردن آمار شکست‌هایش با مس، برنامه ویژه‌ای برای آن‌ها چیده است؛ چه اینکه مهاجری در این مسابقه به جز حسین نظیری تمامی پتانسیل تیمی‌‌اش را در اختیار دارد.

از سوی مقابل بگوویچ هم 3بازیکن تقریبا اصلی خود یعنی رسول سروش‌نیا، فرشاد سالاروند و نادر فتح‌الهی را در ترکیب تیمش نخواهد داشت، اما مشهدی‌ها نباید در غیاب این‌ها از امین متوسل‌زاده، عباس کاظمیان و البته دروازه‌بان خوب آن‌ها پیمان شاملو غافل شوند. مهاجری هنوز یادش نرفته که بازی دور رفت را روی هنر بازی‌سازی متوسل‌زاده در رفسنجان واگذار کرد و حالا این دیدار، هم انتقام دیدار رفت و هم آخرین مسابقه سیاه‌جامگان ابومسلم با بالانشینان است و از این پس، گرچه مس و صنعت نفت و حتی پاس دیدارهای سختی را خواهند داشت، اما مشهدی‌ها شرایط بهتری در رویارویی با دیگر تیم‌ها نصیبش خواهد شد.

مساله مهمی که در این بازی مورد نظر سیاه‌جامگان ابومسلم است؛ حضور تماشاگران مشهدی در استادیوم تختی است؛ به همین دلیل هم آن‌ها تلاش کردند تا این مسابقه و البته سایر بازی‌های دور برگشت را در تختی برگزار کنند تا هجوم تماشاگران روی سکوها، حامی مطمئنی برای بازیکنان جوان سیاه‌جامگان باشند. مدیران سیاه‌جامگان در بیانیه‌ای مردم مشهد را به حضور در استادیوم دعوت کرده و با یادآوری مسابقات پارسال خواسته‌اند اجازه ندهند به همین راحتی 3امتیاز خانگی از چنگ سیاه‌جامگان خارج و به رفسنجان برود.

به این ترتیب بازیکنان سیاه‌جامگان ابومسلم از ساعت 14 و 30دقیقه امروز، در حالی با قضاوت محمدرضا اکبریان در استادیوم تختی مقابل تیم صدرنشین مس رفسنجان قرار می‌گیرند که به شدت چشم انتظار هواداران پر شور مشهدی هستند.

    مهاجری: هواداران تا دقیقه آخر کنارمان باشند

سرمربی تیم سیاه‌جامگان ابومسلم گفت: «همان طور که در سال گذشته هواداران در لحظات سخت حامی ما بودند دراین فصل هم  از آنان می‌خواهم تا از نماینده استان حمایت کنند.»

«محمدرضا مهاجری» اظهار کرد: «درست است که با پیروزی در برابر مس به صدر جدول می‌رسیم اما آنچه که مهم است پیروزی ما در هر 6مسابقه باقی مانده است. در بعضی از بازی‌ها دیگر بحث فنی مطرح نیست بلکه آنچه که مهم است بحث انگیزه و غیرت بازیکنان است که بازیکنان بتوانند با استفاده از این دو فاکتور به نتیجه لازم دست یابند.»

وی افزود: «هواداران فوتبال خراسان از گذشته تا امروز برادری خود را ثابت کردند برای مثال در بازی‌های سال گذشته در برابر پیکان و الوند حمایت پرشوری از ما کردند، اما در این فصل توقع داریم که تا دقیقه آخر از تیم ما حمایت کنند؛ امیدوارم تماشاگران درک کنند که بازیکنان سیاه‌جامگان تا آخرین لحظه تمام تلاششان را برای موفقیت می‌کنند.»

    بگوویچ: بازی با سیاه‌جامگان، فینال نیست

سرمربی تیم فوتبال صنعت مس رفسنجان گفت: «اینکه بخواهیم فکر کنیم با برد مقابل سیاه‌جامگان به لیگ برتر صعود می کنیم، سخت در اشتباه هستیم.»

 «وینگو بگوویچ» اظهار کرد: «از همان بازی اول گفتم که هر بازی حکم یک فینال را دارد و امروز می‌بینیم که حرفم ثابت شده است و واقعا هر بازی در سرنوشت تیم‌ها را دچار تغییر می‌کند.»

 وی در ادامه افزود: «بازی سیاه‌جامگان نیز از حساسیت بالایی برخوردار است و برای ما حکم فینال دارد، اما اینکه این بازی تیم صعود کننده به لیگ یک را معرفی می‌کند، قبول ندارم.»

 سرمربی تیم صدرنشین مس رفسنجان تصریح کرد: «تیمم از نظر روحی روانی انگیزه بالایی دارد و از هر نظر برای انجام یک بازی خوب آماده ایم و قطعا برای کسب هر 3امتیاز به مشهد خواهیم رفت.»

  بگوویچ ادامه داد: «به بازیکنانم گفته‌ام که اگر، با فکر بازی کنند و کم‌اشتباه ظاهر شوند با توجه به شناختی که از تیم حریف دارم، قطعا می‌توانیم پیروز این نبرد سخت باشیم.»

 وی گفت: «از شش بازی پیش رو بایستی 12امتیاز را کسب کنیم تا بتوانیم با حدود 43امتیاز لیگ برتری شویم که فکر می‌کنم با کمک خدا و تلاش بازیکنان و باشگاه این اتفاق دور از ذهن نیست.»

    سایر مسابقات؛ مدعیان در خانه رقبا

در دیگر مسابقات این گروه پاس همدان در دیداری دشوار مقابل شهرداری در تبریز صف‌آرایی خواهد کرد و صنعت نفت آبادان نیز مقابل فولاد در یزد به میدان می‌رود. گل گهر سیرجان و پارسه در سیرجان و شهرداری بندرعباس و راهیان کرمانشاه در بندرعباس با یکدیگر دیدار می‌کنند.

در گروه نخست رقابت‌ها نیز نیروی زمینی مهمان تربیت نوین یزد است؛ شهرداری اردبیل از نساجی مازندران پذیرایی می‌کند و نفت و گاز گچساران با گیتی پسند در گچساران مصاف می‌دهد. مس و اکبر میثاقیان در کرمان میزبان تیم بالانشین استقلال اهواز است. ایرانجوان بوشهر و آلومینیوم هرمزگان هم دربی جنوبی‌ها را در بوشهر برگزار خواهند کرد. فولاد اهواز صدرنشین هم به مصاف تیم مدعی فجر سپاسی شیراز خواهد رفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.