پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول برخی از روزنامه های امروز.

از "جهان در انتظار توافق هسته ای" و "به خانه رفتن رحیمی" تا "افزایش 90هزارتومانی حقوق!"

تاکید 100 اقتصاددان بر پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی

بيش از 100 استاد اقتصاد از دانشگاههاي كشور در جلسه مشترك با رئيس جمهور شركت كردند. در همین راستا روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "با صدور بیانیه ای انجام شد: تاکید 100 اقتصاددان بر پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی"

این موضوع مورد توجه بسیاری از روزنامه های کشور قرار گرفت، بطوریکه تیتر یک چند روزنامه دیگر نیز به این موضوع اختصاص داشت.

روزنامه "همشهری" در تیتر یک خود نوشت: "راهکار 105اقتصاددان برای عبور از تحریم" ؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی و با اقتصاد بسته تمایزهای اساسی دارد."

"رسالت" نیز تیتر یکی به این شرح داشت: "100 اقتصاددان: سیاست های اقتصاد مقاومتی را اجرا کنید"؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "اقتصاد مقاومتی محور تمام سیاست های دولت قرار گیرد"

روزنامه "اطلاعات" نیز با تیتر "حمایت 100 اقتصاددان برجسته از اقتصاد مقاومتی" به استقبال این خبر رفت. این روزنامه همچنین نوشت: "اقتصاد مقاومتی از یک انتخاب به یک ضرورت مبدل شده است"

روزنامه "کیهان" نیز با بیان اینکه "در سالگرد ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی مطرح شد"؛ در تیتر یک خود نوشت: "رونق کسب و کار با اقتصاد مقاومتی مطالبه 105 صاحب نظر از دولت"

***

تجلیل یونسکو از بهترین جراح پیوند قرنیه جهان

سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) شامگاه جمعه در آیین ویژه ای از خدمات علمی و اجتماعی پرفسور علی اصغر خدا دوست دانشمند و چشم پزشک شیرازی تجلیل کرد. او از سوی شخصیت های برجسته در چشم پزشکی آمریکا به عنوان بهترین جراح پیوند قرنیه در دنیا معرفی شده است.

در همین راستا روزنامه "قدس" ضمن انتشار عکسی از این مراسم در صفحه اول خود، تیتر زد: "تجلیل یونسکو از بهترین جراح پیوند قرنیه جهان"

***

جهان در انتظار توافق هسته ای

روزنامه "قدس" در صفحه سیاست خود، می نویسد: "ظریف: تحریم ها مانع هرگونه توافق است"؛ این صحبت های ظریف در نشست خبری مشترک با همتای ایتالیایی اش که به تهران سفر کرده بود، بیان شد.

روزنامه "جمهوری اسلامی" نیز در تیتر یک خود از قول "ظریف" نوشت: "مذاکرات هسته ای به مرحله حساس خود نزدیک شده است"

"عصرایرانیان" و چند روزنامه دیگر از تاکید ظریف در خصوص حساس بودن مراحل مذاکرات هسته ای نوشتند.

روزنامه "شرق" از امیدواری ظریف به پیشرفت در رفع تحریم ها می نویسد. این روزنامه تیتر "کیلومتر آخر مذاکرات" را به عنوان تیتر یک خود برگزید.

روزنامه "ایران" نیز با انتشار عکسی از ظریف و همتای ایتالیایی اش؛ نوشت: "ظریف در نشست خبری با وزیر خارجه ایتالیا خبر داد: رفع تحریم ها؛ هفته آینده روی میز مذاکره"

روزنامه "راه مردم" نیز در تیتر یک خود از قول "معاون وزیر امور خارجه آمریکا" نوشت: "جهان در انتظار توافق هسته ای"

روزنامه "ابتکار" نگاهی امیدوارانه و خوش بینانه به صحبت های ظریف دارد. این روزنامه در خصوص صحبت های ظریف اینگونه تیتر می زند: "اعلام تلویحی توافق هسته ای"، این روزنامه همچنین می نویسد: "ظریف از تدوین توافق نامه جامع پس از رفع تحریم ها خبر داد"

در مقابل روزنامه "جوان" که از روزنامه های منتقد دولت محسوب می شود و نگاهی نه چندان خوش بینانه به روند مذاکرات دارد. از قول "شرمن" نوشت: "تحریم های ایران تا زمان بسیار بسیار طولانی باقی می ماند"

روزنامه "آسیا" نیز در تیتر یک خود از قول "شرمن" نوشت: "جهان پشت توافق با ایران ایستاده است"

***

حقوق ها 90 هزار تومان زیاد می شود؟

کارفرمایان حاضر نیستند بیشتر از ۱۵درصد حداقل مزد سال آینده را افزایش دهند، اما کارگران معتقدند تنها نرخ تورم ملاک تعیین دستمزد نیست و اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، مصوبه‌ای را امضا نخواهند کرد.

در همین راستا روزنامه "نسل فردا" با بیان اینکه "به فکر معیشت کارگران باشید" در تیتر یک خود به طرح این سئوال پرداخته است: "حقوق ها 90 هزار تومان زیاد می شود؟!"

***

رحیمی از اوین به خانه رفت

روزنامه "آرمان امروز" عکسی یک خود به "محمد رضا رحیمی" اختصاص داد. این روزنامه از موافقت با مرخصی یک هفته ای "معاون اول احمدی نژاد" خبر داد و اینگونه تیتر زد: "رحیمی از اوین به خانه رفت"

روزنامه "اسرار" نیز در این خوص تیتری به این شرح داشت: "پس از گذشت 2هفته از زندانی شدن مطرح شد: درخواست مرخصی برای رحیمی!"

"آفتاب یزد" نیز نوشت: "دادستان تهران خبر داد: رحیمی یک هفته به مرخصی رفت"

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.