یک مقام بلندپایه چینی با ابراز امیدواری برای حل مسئله فلسطین، بار دیگر بر مواضع پکن در حمایت از تشکیل دولت مستقل فلسطینی تاکید کرد.

چین بار دیگر از تشکیل دولت مستقل فلسطین حمایت کرد

 به گزارش روز یکشنبه شینهوا ، موضع چین شب گذشته در جریان دیدار «لی یوانچائو» معاون رئیس جمهور این کشور و سامح شکری وزیر امور خارجه مصر اعلام شد و این مقام چینی ابراز امیدواری کرد که مشکلات مربوط به فلسطین هر چه زودتر حل و فصل شود.

وی در دیدار با شکری که در راس هیاتی از کشور های عضو سازمان همکاری اسلامی به چین سفر کرده، بار دیگر بر مواضع پکن در حمایت از تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی و برقراری صلح و آرامش در خاورمیانه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی چین، لی تصریح کرد پکن همچنان به حمایت های خود از تحقق آرمان فلسطین ادامه داده و علاقه مندی فلسطینی ها برای پیوستن به جامعه بین المللی به عنوان یک دولت مستقل را درک می کند.

معاون رئیس جمهور چین همچنین ابراز امیدواری کرد مذاکرات صلح بتواند نتیجه ای مثبت در بر داشته باشد.

لی گفت: «دولت چین همچنان ارتباط خود با منطقه خاورمیانه را توسعه داده و ضمن همکاری با کشورهای درگیر برای رسیدن به یک توافق فراگیر در موضوع فلسطین همکاری خواهد کرد.»

شکری نیز در مقابل، از مواضع پایدار پکن و حمایت های آن تشکر و ابراز امیدواری کرد چین بتواند در آینده نقش گسترده تری برای حل موضوع فلسطین اتخاذ کند.

پیش از این، شی جین پینگ رئیس جمهور چین بر حمایت کشورش از برپایی کشور فلسطین تاکید کرده بود.

شی گفته بود: چین با قاطعیت از موضع ملت فلسطین و تلاش فلسطینیان برای احقاق حقوق ملی مشروع خود و برپایی کشور مستقل فلسطینی برخوردار از تمامیت ارضی بر اساس مرزهای سال 1967 به پایتختی بیت المقدس حمایت می کند.

وی همچنین حمایت کشورش را از پیوستن فلسطین به سازمان ملل و دیگر نهادهای بین الملل مورد تاکید قرار داد.

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.