قدس آنلاین یزد - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه تاکید کرد و گفت : روحانیون ،مبلغین،مبلغات و ... باید در مساجد، منابرو هیات به این موضوع بپردازند و آن را در قالب سبک زندگی برای مردم مطرح کنند.

گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی باید در قالب سبک زندگی برای مردم تبیین شود

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سید محمد شریف حسینی کوهستانی در دوره آموزشی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه اکنون اقتصاد مقاومتی وارد ادبیات ما شده است اظهار داشت : طرح اقتصاد مقاومتی تقریبا درهیچ کجای جهان به این شکل مطرح نیست و این مساله از ابتکارات مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه هم اقتصاد و هم مقاومت ریشه قرآنی دارد افزود: در آموزه های دینی ما برخی از مفاهیم از قداست خاصی برخوردار است که جهاد، مقاومت و ... از جمله این مفاهیم می باشد.

حسینی کوهستانی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: ایشان می فرمایند وای بر ملتی که لباسی می پوشند که خودش آن را نبافته باشد.

وی با اشاره به مطرح شدن اقتصاد ریاضتی دربرخی از کشورها گفت: در مکتب و آموزه های دینی ما اقتصاد ریاضتی قابل قبول نیست .

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد : در اقتصاد ریاضتی دولت ها و حکومت ها فشار را بر مردم وارد می کنند یا به جهت افزایش مالیات یا به جهت کاهش خدمات تا بتوانند کار خود را پیش ببرند اما در کشور ما به دنبال افزایش خدمات و امکانات با کمترین هزینه ها هستیم.

وی با بیان اینکه در تحقق اقتصاد مقاومتی مردم دارای نقش اساسی می باشند اظهار داشت: مردم هم در بحث مصرف  و هم در بحث تولید نقش اساسی ایفا می کنند.

حسینی کوهستانی با اشاره به توطئه های دشمنان خاطر نشان ساخت: ما اکنون در یک تقابل جدی هم در حوزه فرهنگی و هم در حوزه اقتصادی با دشمنان قرار داریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به فلسفه وجوی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این فلسفه ایجاب می کند تا ما در اجرای فرامین رهبری پیشگام باشیم.

وی افزود: ما باید نخست اقتصاد ملی و سپس اقتصاد جهانی را بشناسیم آن وقت می توانیم در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی با انگیزه بهتر وارد شویم و عمل کنیم.

حسینی کوهستانی با اشاره به افزایش واردات به کشور تصریح کرد: در گام بعد باید حمایت از تولیدات داخلی را افزایش دهیم چرا که با وارد کردن کالا به کشور نمی توان باعث افزایش کیفیت محصولات داخلی شد.

وی ساده زیستی  و کم خرج بودن مدیران، مبارزه با اشرافی گیری، حمایت از فعالیت های اقتصادی و قانونی مردم، نهادینه کردن حمایت از تولید ملی با استفاده از همه ظرفیت ها، نگاه مولد به درون کشور را از الزامات اقتصاد مقاومتی دانست.

حسینی کوهستانی با اشاره به وجود برنامه های 5 سال،10 ساله و ... در کشور گفت: ما باید به این برنامه ها باور داشته باشیم و به آن عمل کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.