یک پیشکسوت و استاد قرائت و تجوید قرآن گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، همگان بویژه نسل جوان را در برابر تهدیدها و هجمه های دشمنان بیمه می کند.

ترویج فرهنگ قرآنی جامعه را در برابر هجمه های دشمنان بیمه می کند

 سیروس شاهین روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که فرهنگ قرآنی چراغ راه مسیر سعادت و ضامن سلامت جامعه است، بر ضرورت آموزش قرآن و نهادینه شدن فرهنگ قرآنی از دوره کودکی تاکید کرد.

وی اظهار کرد: ایمان، صداقت، تعهد، درستکاری و امین بودن از جمله آثار مثبت فردی نهادینه شدن فرهنگ قرآنی و استفاده از آموزه های دینی در زندگی است.

وی که خود با کمک و تشویق های خانواده و مربیانش از کودکی قرآن را فرا گرفته، نقش خانواده را در علاقه مندی فرزندان به آموزه های قرآنی مهم دانست و اضافه کرد: خانواده ها با تشویق فرزندان به قرائت قرآن و مهیا کردن زمینه حضور آنان در جلسات و محافل قرآنی، نقش بسزایی در ایجاد علاقه نسل امروز در قرائت قرآن و فراگیری آموزه های قرآنی دارند.

این استاد قرائت و تجوید قرآن کریم، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) با این مضمون که بهترین شما کسی است که قرآن را فرا بگیرد و به دیگران یاد بدهد، اظهار داشت: این حدیث نبوی که همواره از کودکی الگو و سرلوحه کارم بوده، بیانگر اهمیت فرا گرفتن و آموزش قرآن به دیگران است.

شاهین یکی دیگر از مشوق های نوآموزان قرآنی را شرکت مسوولان در سطوح مختلف در محافل قرآنی عنوان و تصریح کرد: انتظار می رود که مسوولان زمان بیشتری را برای حضور در مجالس قرآنی و ترغیب این پویندگان راه حقیقت به فراگیری مفاهیم نورانی این کتاب آسمانی صرف کنند.

وی همچنین از مسوولان خواست تا با در اختیار قرار دادن وسایل و امکانات سمعی و بصری قرآنی برای این متعلمان و دعوت از قاریان برجسته کشوری و بین المللی، زمینه قرائت صحیح و جذب افراد بیشتر را فراهم کنند.

سیروس شاهین استاد آموزش قرآن در رشته های قرائت، تجوید، روخوانی و روانخوانی و تواشیح است؛ وی پنج دهه در بخش های مختلف آموزش قرآن فعالیت داشته و با سازمان هایی همچون آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه همکاری داشته است.

وی بازنشسته آموزش و پرورش و اکنون مسوول مجمع قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا است. شاهین در این پنج دهه با کسب مقام های برتر در مسابقه های مختلف قرآنی، یکی از چهره های برجسته گیلان و کشور در رشته های مختلف قرآنی به شمار می رود.

همایش تکریم چهره های قرآنی همه ساله همزمان با روزهای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با همت سازمان دارالقرآن کریم برگزار می شود. این آیین 9 سال پیاپی همزمان با روزهای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شده و آخرین دوره این همایش با توجه به فراوانی برنامه های قرآنی تدارک دیده شده در دهه مبارک فجر امسال، روز اول اسفندماه برگزار شد.

سازمان دارالقرآن کریم در نهمین دوره از این همایش، از این چهره های قرآنی و 53 شخصیت و تشکل قرآنی دیگر در مراسمی در تهران قدردانی و تکریم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.