مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: بروز ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی ازپیامد های ناخواسته توسعه قلمداد می شود و اعتیاد نیز ازمهمترین آنهاست که هم اکنون گریبانگیر بسیاری ازجوانان کشورشده است که این امر می تواند تاثیرات مخربی درجامعه داشته باشد.

اعتیاد گریبانگیربسیاری ازجوانان کشور شده است

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس روز یکشنبه به نقل از مهدی یوسفی در نشست هم اندیشی پیرامون پیشگیری از اعتیاد در منطقه صنعتی عسلویه افزود: سند جامع پیشگیری از اعتیاد این منطقه با محوریت کارکنان، مدیران مراکز صنعتی و ساکنان بومی چهار شهرستان عسلویه، جم، کنگان و دیر بزودی رونمایی می شود.

وی که به تازگی از سوی وزیر کشور ودبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدربه عنوان رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرمنطقه ویژه پارس منصوب شده است، اضافه کرد: پارس جنوبی به عنوان پایتخت انرژی کشور در چشم انداز 1404 نیازمند نیروی انسانی سالم و مولد است.

یوسفی یادآورشد: این منطقه درسال 1377 به منظور بهره برداری از منابع نفت و گاز حوزه پارس جنوبی و انجام فعالیت های اقتصادی در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی با هدف تسریع در تامین گاز مورد نیاز کشور، صادرات گاز و میعانات گازی، تامین خوراک کلیه صنایع وابسته به نفت و گاز و پتروشیمی، تسهیل در اجرای پروژه های توسعه میدان گازی پارس جنوبی تاسیس شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: حجم بالای نیروی کار، تراکم زیاد تاسیسات پالایشگاهی و پتروشیمی و صنایع وابسته در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس این منطقه را به عنوان یک مرکز منحصر به فرد صنعتی درکشور تبدیل کرده است و امیدواریم با تصمیم گیری اصولی و منطقی، برنامه ریزی لازم برای صیانت از نیروی کار به منظور توسعه پایدار صورت پذیرد.

وی افزود: 8 درصد از ذخایر شناخته شده گاز جهان در منطقه پارس جنوبی قرار دارد و به همین منظور در آغاز تاسیس منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس 29 فاز گازی و 30 مجتمع پتروشیمی در این منطقه پیش بینی شده بود که بسیاری از آنها هم اکنون به بهره برداری رسیده اند.

یوسفی تعداد متوسط نیروی کار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس متناسب با پیشرفت پروژه ها را بین 60 تا 105 هزار متغیر عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از همه فازهای پارس جنوبی و با احتساب نفت بشکه ای 50 دلار، 110 میلیارد دلار درآمد نصیب کشور خواهد شد که این میزان درآمد برای اقتصاد ایران رقم قابل توجهی است.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهارکرد: با همکاری دستگاه های مسوول و براساس الگوی تدوین اسناد سیاست، سندی جامع برای مقابله با شیوع اعتیاد براساس شناخت، جهت گیری و استقرار تنظیم و تدوین شده است و در آینده ای نزدیک از این سند رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: درجمع آوری داده های این سند براساس مطالعه اسناد بالادستی، تجربیات سایر کشورها، تجربیات داخلی از جمله مرور مداخلات گذشته و نظرات ذینفعان منطقه مورد استفاده قرار گرفته است.

یوسفی تاکید کرد: سند جامع شامل کارکنان، مدیران مناطق صنعتی و ساکنان بومی چهار شهرستان عسلویه، کنگان، جم و دیر و در دوره زمانی و اهداف اعلام شده در چشم انداز 1404 است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این که خود اظهاری معیار مناسبی برای میزان شیوع اعتیاد نیست افزود: تنها راهکار مهار اعتیاد در جامعه پیشگیری است و برنامه های پیشگری نیز باید مبتنی بر تغییر روش ها و براساس یک رشته اقدامات معین انجام شود تا بتوان از نتایج این اقدامات به اهداف مورد نظر برسیم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد دراین نشست گفت: پیشگیری از اعتیاد دراین منطقه صنعتی از مهمترین اهداف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

پرویز افشار افزود: برای پاک سازی محیط های صنعتی برنامه جامعی تدوین شده است که چراغ راهی برای ادامه فعالیت های صنعتی خواهد بود.

وی از تصویب وابلاغ سند درمان وحمایت های اجتماعی خبرداد و بیان کرد: توجه به نهادهای مردمی از برنامه های مهم این ستاد است که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این امر مهم را پیش می بریم .

مدیرکل اموراجتماعی وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی نیز دراین نشست برهم افزایی دستگاه های مختلف برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

غلامرضا بستان منش افزود: هماهنگی هایی که با ستاد مبارزه با مواد مخدر داشتیم نشان داد برای پیشگیری از این آسیب اجتماعی باید سندی جامع در منطقه ویژه پارس تدوین شود. ک/1

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.