قدس آنلاین - زهره صداقت: کشف ستارگان جوان و ضربان داری که بسیار دور از کهکشان راه شیری هستند با از بین رفتن گرد و غبار امکان پذیر شده و این کفش در راستای یافتن ماده ی تاریک، بسیار با اهمیت بوده است.

یافته های جدید اخترشناسان: ارتباط کشف ستارگان ضربان دار با ماده ی تاریک

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، یک تیم به رهبری Sukanya Chakrabarti از موسسه ی تحقیقاتی روچستر با استفاده از آنالیز دوربین های مادون قرمز ویستا که در جنوب اروپا نصب شده بود، موفق به رصد 4 ستاره ی جوان که حدود 300.000 سال نوری با ما فاصله دارند شدند.

بر اساس گفته های Sukanya Chakrabarti این کوتوله ها نمی توانند از کهکشان راه شیری باشند، چرا که کهکشان راه شیری در فاصله ی 48000 سال نوری به پایان رسیده است.

ماده ی تاریک 23 درصد از جرم جهان را تشکیل می دهد و به خاطر مرموز بودن آن قابل شناسایی و درک نیست، اما کشفیات ما از نور های دریافتی این کوتوله ها کمک می کند تا محل ماده ی تاریک شناسایی شود.

همچنین این کشف به ما کمک می کند تا درک کنیم که ماده ی تاریک از چه ساخته شده و نظریه ی نیوتون را در مورد گرانش در فاصله های دور تصدیق می کند.

Sukanya Chakrabarti می گوید: بسیار سخت است که اکنون در مورد آن صحبت کنیم چرا که تصاویر به دست آمده در فاصله ی نزدیکی از زمین هستند و نیازمند به تصاویر واقعی هستیم. این یک پیش بینی است، اما دوربین های مادون قرمز ویستا باعث شد حجاب ها کنار رفته و این ستارهای جوان ضربان دار دیده شوند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.