قدس آنلاین یزد - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: این استان به عنوان پایلوت جمع آوری اطلاعات اماکن مذهبی و فرهنگی کشور انتخاب شد .

یزد به عنوان پایلوت طرح جمع آوری اطلاعات اماکن مذهبی انتخاب شد

به گزارش قدس آنلاین از یزد،  محمد علی طالبی در نشست کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی این استان اظهار داشت : این تصمیم از سوی وزارت کشور و شورایعالی انقلاب فرهنگی اتخاذ شده است.

وی افزود : در قالب این طرح مهم نیز جمع آوری اطلاعات مکانی و توصیفی اماکن مذهبی و فرهنگی و تهیه اطلس فرهنگی استان یزد انجام می گیرد .

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ابراز میدواری کرد با تدوین و اجرای این طرح به صورت موفق ، استان یزد الگویی برای سایر استانهای کشور در تهیه اطلس فرهنگی قرار گیرد.

طالبی تصریح کرد : یکی از دلایل ناکارآمدی در مباحث فرهنگی این است که اطلاعات و ظرفیت های کامل فرهنگی به صورت ساماندهی شده در استان وجود ندارد و نتوانسته ایم از این پتانسیلهای کامل فرهنگی استفاده بهینه نمائیم.

وی همچنین به دستور کار دیگر این نشست مبنی به طرح ساماندهی تعطیلات کشور اشاره و اظهار داشت: هرچند که کشور ایران در مقایسه با سایر کشورها تعطیلات رسمی اش زیاد نیست اما به لحاظ شرایط خاص کشور و وجود تعطیلی در دو تقویم شمسی و قمری و تداخل این تعطیلی ها ضروری است که تعطیلات از این پراکندگی خارج شود و ساماندهی یابد.

طالبی به اضافه شدن تعطیلات زمستانی و تابستانی به طرح ساماندهی تعطیلات کشور اشاره کرد و گفت: بدون شک اضافه شدن این تعطیلات به تقویم رسمی کشور از حجم تعطیلات و بار ترافیکی ایجاد شده به تبعیت از سفرهای فراوان نوروزی خواهد کاست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد همچنین خواستار این شد که استانها این توانایی را داشته باشند که براساس مناسبتهای مذهبی و اتفاقات بومی خود تعطیلاتی را به تقویم استان اضافه کنند که تعطیلی روز 12 فروردین ماه و 13 محرم الحرام از جمله این پیشنهادات بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.