۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 268396

قدس آنلاین: بنابر آموزه های روایی افکار و اعمال بر ظاهر ما اثرگذار است و هستند اعمالی که با آنها می توان خوش سیما و زیبا شد.

راهکاری ساده برای خوش سیما شدن!

به گزارش قدس آنلاین، یکی از بافضیلت ترین مستجبات در دین مبین اسلام نماز شب است که روایات ما بسیار بر آن تاکید کرده اند . فضایل و برکات فراوان و گاه بی حد و حصر برای آن برشمرده اند.

قرآن کریم در آیات 16 و 17 سوره مبارکه سجده می فرماید: «پهلوهايشان از بسترها دورى مى كند، پروردگارشان را از روى بيم و طمع مى خوانند و از آنچه روزيشان كرده ايم انفاق مى كنند. هيچ كس نداند به پاداش آنچه مى كرده اند چه مسرّت ها برايشان نهان شده است»

پیامبر اکرم (ص) به على عليه السلام فرمودند: «اى على! مؤمن از سه چيز شاد مى شود: ديدار برادران، افطار كردن روزه و عبادت آخر شب.»

همان حضرت (ص) می فرمایند: «خداوند، ابراهيم را خليل خود نكرد، مگر از آن رو كه مردم را اطعام مى كرد و شب هنگام كه مردم خفته بودند او به نماز مى ايستاد.»

امام صادق (ع) می فرمایند: «خداوند عزّ و جلّ فرموده است: «دارايى و فرزندان، زيور زندگى اين جهانند» [و] هشت ركعتى كه بنده در آخر شب مى خواند، زيور آخرت است.»

همچنین، ایشان فرموده اند: «شرافت مؤمن در نماز شب اوست و عزت مؤمن در خوددارى او از لطمه زدن به آبروى مردم.»

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «پروردگارت به وجود سه نفر بر فرشتگان مى بالد: ... و مردى كه شب هنگام برخيزد و در تنهايى نماز خواند و سجده كند و در حال سجده خوابش برد؛ پس خداوند فرمايد: «به بنده ام بنگريد كه روحش نزد من است و پيكرش در حال سجده براى من».

همان حضرت (ص) فرموده اند: «هر كه نماز شب زياد بخواند، روز هنگام، خوش سيما باشد.»

منابع:

بحارالانوار

علل الشرایع

میزان الحکمه

انتهای خبر/

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.