رئیس جمهور مصر که امروز یکشنبه وارد ریاض شده است با پادشاه عربستان سعودی نشست دوجانبه ای را در پشت درهای بسته برگزار کرد.

نشست السیسی با پادشاه عربستان در پشت درهای بسته

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های خبری مصر، عبد الفتاح السیسی امروز یکشنبه در سفری رسمی وارد ریاض شد و مورد استقبال ملک سلمان پادشاه عربستان، شاهزاده مقرن بن عبد العزیز ولیعهد، فیصل بن بندر امیر منطقه ریاض و سفیر مصر در عربستان قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، السیسی و ملک سلمان نشست دوجانبه ای در پشت درهای بسته برگزار کردند.

سفر عبدالفتاح السیسی به عربستان با سفر رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به این کشور همزمان شده است.

عبد الفتاح السیسی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه در پاسخ به سوالی درباره همزمانی سفرش با سفر رجب طیب اردوغان به عربستان سعودی و میانجی گری ریاض برای آشتی دادن قاهره و آنکارا ، همزمانی این سفر را "تصادفی" خوانده و گفته بود که عربستان با همه کشورهای جهان ارتباط دارد.

السیسی روز گذشته گفت که در دیدار با پادشاه عربستان درباره موضوعات منطقه ای و تحولات خاورمیانه و نیز تشکیل نیروی مشترک عربی گفت وگو خواهد کرد و افزود که هدف از تشکیل نیروی مشترک عربی که وی خواهان آن است، دفاع از امنیت عربی به مفهوم فراگیر اعم از مقابله با تروریسم و غیره است.

انحلال 112 انجمن اخوانی دیگر در 6 استان

«غاده والی» وزیر همبستگی اجتماعی مصر دستور انحلال 112 انجمن محلی وابسته به جماعت اخوان المسلمین در 6 استان را صادر کرد که عبارتند از : 36 انجمن در المنوفیه، 15 انجمن در بنی سویف، 35 انجمن در الدقهلیه، 17 انجمن در الغربیه، 5 انجمن در اسماعیلیه و یک انجمن نیز در قنا.

بازداشت 61 اخوانی به اتهام دست داشتن در خشونت ها

سرلشگر سید شفیق معاون وزیر کشور در امور امنیت عمومی اعلام کرد که دستگاه های امنیتی همچنان به اجرای عملیات های امنیتی و تعقیب افراد متخلف و قانون شکن ادامه می دهند.
وی افزود که نیروهای امنیتی در 10 استان مصر توانستند 61 عضو اخوان المسلمین و عاملان اغتشاش را که دستور بازداشت آنها از سوی دادستانی کل صادر شده بود، بازداشت کنند.
به گفته وی، این افراد در استان های الفیوم، اسکندریه، المنیا، القلیوبیه، سوئز، الجیزه، اسیوط، دمیاط، جنوب سینا و بنی سویف بازداشت شدند.

کشته شدن 173 تروریست در سینا

ارتش مصر اعلام کرد که طی ماه فوریه در استان شمال سینا واقع در شمال شرقی کشور، 173 تروریست از جمله 2 عضو گروه انصار بیت المقدس کشته شدند.
سرهنگ محمد سمیر سخنگوی ارتش مصر در صفحه خود در سایت فیس بوک نوشت: نیروهای ارتش در ماه فوریه موفق شدند چندین عملیات را علیه تروریست ها انجام دهند که در نتیجه آن بیش از 173 تروریست کشته شدند.

حزب النور: حکم دادگاه قانون اساسی درباره انتخابات قابل پیش بینی بود

مهندس صلاح عبد المعبود عضو هیأت عالی حزب سلفی النور اعلام کرد که حکم دادگاه قانون اساسی در خصوص عدم قانونی بودن تقسیم حوزه های انتخاباتی، امری قابل پیش بینی بود.
وی افزود که حزب النور بارها عدم صدور چنین قانونی را خواستار شده بود اما هیچ یک از گروه های سیاسی و احزاب مصری به این خواسته ما توجه نکردند.

عبدالمعبود تسریع در روند اصلاح قانون و برگزاری گفت وگوی جمعی به منظور عدم تعلل در روند سیاسی را خواستار شد.

کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرد که انتخابات پارلمانی این کشور تا زمان بررسی قانون به تعویق می‌افتد.‎

کمیته عالی انتخابات مصر دی ماه گذشته اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی این کشور در روزهای 22 و 23 مارس (2 و 3 فروردین) برگزار خواهد شد.

همچنین کمیته عالی انتخابات مصر زمان رای گیری در خارج از کشور را روزهای 21 و 22 مارس (1 و 2 فروردین) اعلام کرده بود.

این در حالی است که ریاست‌جمهوری مصر دولت  را به اصلاح قوانین انتخابات بر اساس قانون اساسی طی یک ماه مکلف کرد. ریاست‌جمهوری مصر تاکید کرد که به احکام قضایی  و پایبندی همه سازمان‌های دولتی به آن احترام می‌گذارد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.