وزیر سابق دادگستری فرانسه امروز در اظهاراتی برقراری مجدد ارتباط با بشار اسد را تنها راه‌حل‌ سیاسی پایان دادن به مناقشه جاری در سوریه دانست.

تنها راه‌حل پایان دادن به مناقشه سوریه برقراری ارتباط مجدد با بشار اسد است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر سابق دادگستری فرانسه امروز در اظهاراتی برقراری مجدد ارتباط با بشار اسد را تنها راه‌حل‌ سیاسی پایان دادن به مناقشه جاری در سوریه دانست.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «رشیده داتی» وزیر سابق دادگستری فرانسه امروز یکشنبه در اظهاراتی اعلام کرد: «با توجه به بن‌بست ایجاد شده در سوریه در نتیجه جنگ داخلی خونین در این کشور، باید به برقراری مجدد ارتباط با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه اندیشید»

وی در خصوص سفر اخیر نمایندگان پارلمانی فرانسه به سوریه گفت: «سفر بحث‌برانگیز چهار نماینده پارلمانی فرانسه به دمشق باید دستکم این قابلیت را داشته باشد که بحث حساس برقراری مذاکره با اسد را مطرح کند.»

این وزیر سابق فرانسوی در ادامه افزود: «با گذشت چهار سال از آغاز مناقشه جاری در سوریه، داعش هم‌اینک در سوریه استقرار یافته و روز به روز در حال رشد و گسترش در این کشور است و این بن‌بستی است که ما امروز در آن گرفتار هستیم. در چنین شرایطی تنها راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به این مناقشه و خروج از آن شاید برقراری مجدد ارتباط با دولت بشار اسد باشد که باید به آن اندیشید.»

هیئتی از نمایندگان پارلمان فرانسه چندی پیش برای اولین بار در سه سال گذشته به سوریه سفر کردند و با رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو داشتند.

این گروه متشکل از چهار نماینده از احزاب مختلف فرانسه بود که به ریاست «ژرارد باپت» یکی از نمایندگان هم‌حزبی رئیس‌جمهور فرانسه، وارد دمشق شدند.

بشار اسد نیز در این دیدار تأکید کرد که مبارزه با تروریسم نیازمند اراده سیاسی واقعی و ایمان عملی است.

دولت فرانسه در روز دوم مارس سال 2012 سفارتخانه خود در دمشق را بست و در 29 می همان سال، در چارچوب اقدام مشترک با 5 کشور اروپایی اعلام کرد که سفیر سوریه و دیگر دیپلمات‌های سوری باید خاک فرانسه را ترک کنند و به این ترتیب روابط خود با سوریه را قطع کرد.

فرانسه تاکنون بارها خواستار کناره‌گیری «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت شده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.