۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱
کد خبر: 268464

مدیر مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران ضمن اعلام برگزاری دومین جشنواره خرید اینترنتی تحت عنوان جشنواره "دوشنبه بازار اینترنتی" از 18 تا 25 اسفند ماه، پیش‌بینی کرد که تا پایان سال جاری حدود 50 هزار میلیارد تومان خرید اینترنتی در کشور انجام شود.

"دوشنبه بازار اینترنتی" هم آمد
به گزارش ایسنا، محمد گرکانی‌نژاد امروز - یکشنبه - در نشستی اظهار کرد: بر اساس آمار رسمی بانک مرکزی آمار خرید و پرداخت اینترنتی تا پایان شهریور حدود 23 هزار میلیارد تومان بود که پیش بینی می‌شود این آمار تا پایان سال جاری به حدود 50 هزار میلیارد تومان برسد که این آمار در مقایسه با سال گذشته 229 درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه یک سوم خریدهای دنیا در سال 2015 میلادی در آسیا و منطقه اقیانوسیه از طریق تجارت الکترونیک صورت گرفته است، گفت: در سال گذشته همه خریدهای اینترنتی از زیرساخت شاپرک عبور نمی کردند ولی با تغییری که در زیرساخت شاپرک توسط بانک مرکزی انجام شد، همه پرداخت های اینترنتی از طریق این کانال عبور می‌کنند که باعث شده آمار واقعی تری در این زمینه به دست آید.

گرکانی‌نژاد اظهار کرد: با توجه به گسترش فضاهای خریدهای اینترنتی و الزام وزیر صنعت به استفاده هر چه بیشتر از فضاهای اینترنتی برای خریدهای ارزان، دومین جشنواره خرید اینترنتی تحت عنوان جشنواره "دوشنبه بازار اینترنتی" از 18 تا 25 اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی در عین حال بیان کرد: این مرکز در راستای گسترش تجارت الکترونیک با گردهم آوری کسب و کارهای اینترنتی، ضمن ایجاد فضای امن برای خرید مردم و ترغیب خرید اینترنتی در قالب جشنواره خریدهای اینترنتی قصد دارد بهترین کسب وکارهای اینترنتی را معرفی کند.

مدیر مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران همچنین گفت: طی هفته برگزاری جشنواره خرید اینترنتی در واقع مرکز مشاوره مجازی دارندگان نماد اعتماد الکترونیک، سامانه آموزش همگانی تجارت الکترونیک و باشگاه هواداران نماد اعتماد الکترونیک بهره برداری می شود.

وی درباره نماد اعتماد الکترونیک توضیح داد: این نماد در واقع لوگویی است که به فعالان کسب و کار الکترونیکی داده می شود و داشتن این نماد برای کسب و کار الکترونیکی یک الزام است و همه باید این مجوز را بگیرند. در واقع این نماد اعتمادی برای خریدار تضمین محسوب می شود و برای فعالان کسب و کار الکترونیکی نیز یک مجوز به حساب می‌آید.

مدیر مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران افزود: نماد اعتماد الکترونیک نشانه ای است که منحصرا توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی قانونمند داده می شود و با هدف ساماندهی فعالیت و توسعه کسب و کارهای اینترنتی به منظور حمایت از حقوق مصر‌ف‌کنندگان صادر می شود.

وی گفت: مردم و مصر‌ف‌کنندگان نباید از سایت‌هایی که فاقد این نماد هستند خرید کنند و از طرفی فعالان کسب و کار نیز اگر علاقه مند به فروش اینترنتی و ایجاد فضای امن برای کسب و کار هستند باید این نماد را داشته باشند.

گرکانی‌نژاد با اشاره به برگزاری جشنواره خرید اینترنتی گفت: این جشنواره از 18 تا 25 اسفند ماه برگزار می شود و از حدود 7200 سایتی که مجوز نماد اعتماد الکترونیک در کشور دارند حدود هزار سایت می توانند در این جشنواره شرکت کنند که یکی از شروط شرکت در این جشنواره ارائه تخفیف کالاها از 30 درصد به بالاست.

نحوه نظارت بر کیفیت و قیمت کالاهای عرضه شده از طریق سایت‌ها

مدیر مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران درباره نحوه نظارت بر کیفیت و قیمت کالاهای عرضه شده از طریق سایت‌ها گفت: با اصناف و سازمان حمایت مصر‌ف‌کنندگان در ارتباطیم و آن ها نقش نظارتی خود را انجام می دهند وهر جا که نیاز باشد اقدامات لازم صورت می گیرد.

راه اندازی سایت اطلاع رسانی در مورد قیمت کالاها در زمان های مختلف

وی همچنین از برنامه ریزی برای راه اندازی سایت اطلاع رسانی در مورد قیمت کالاها خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای راه اندازی سایت اطلاع رسانی در مورد روند قیمتی کالاها در دست اقدام است که در سال آینده توسط مرکز به بهره برداری می رسد و در این سایت مردم می توانند از روال قیمت کالاهای مختلف در زمان های مختلف اطلاع یابند.

گرکانی‌نژاد اظهار کرد: اگر کسی نسبت به خریدهای اینترنتی اعتراض داشته باشد و این اعتراض نسبت به سایتی باشد که دارای نماد اعتماد الکترونیکی است ما می توانیم این موضوع را پیگیری کنیم و مرکز توسعه تجارت الکترونیک اقدامات لازم را در این زمینه انجام می دهد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.