قدس آنلاین-ایلام-غلامرضا محمدمرادی: برای اولین بار در ایران، توسط تیم پزشکی جراحی پلاستیک ایلام به سرپرستی دکتر سجاد حاتمی فوق تخصص جراحی پلاستیک، نخستین عمل جراحی ترمیم محل سوختگی با تکنیک چهار گانه استفاده از سلولهای بنیادی در ایلام با موفقیت انجام شد.

انجام نخستین عمل ترمیم سوختگی با استفاده از سلول های بنیادی در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، دکتر سجاد حاتمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با بیان اینکه در این عمل جراحی که در بیمارستان طالقانی شهر ایلام انجام شد، محل سوختگی حاد گردن یک جوان 26 ساله توسط سلولهای بنیادی در 4 مرحله ترمیم گردید، اظهار داشت: این عمل جزء جدیدترین تکنیکهای ترمیم سوختگی روز دنیا می باشد که با استفاده از سلولهای بنیادی در ایلام صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه این تکنیک چهارگانه در ایران اولین بار است که مورد استفاده قرار می گیرد و شامل آماده سازی محل سوختگی، پیوند سلولهای بنیادی در محل، تزریق عوامل رشد سلول و پوشاندن با پرده های جنینی می باشد، افزود: بهبود سریع تر، عوارض و هزینه کمتر و بومی سازی دانش آن، از مزایای این عمل جراحی جدید است.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک با بیان اینکه با انجام این عمل، از اعزام این گونه بیماران به خارج از استان جلوگیری می شود، بیان داشت: علاوه بر این، زمینه پذیرش بیماران از کشورهای همسایه همچون عراق فراهم خواهد شد و صنعت توریسم درمانی نیز در استان رونق خواهد گرفت.

دکتر سجاد حاتمی در پایان این گفتگو تصریح کرد: از تلاشهای ریاست محترم دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی استان و معاونت محترم درمان که زمینه های لازم جهت انجام این گونه اعمال جراحی را در بیمارستان طالقانی فراهم ساخته اند و از تیم پزشکی همراه که این توفیق را رقم زده اند، صمیمانه تشکر می نمایم.

گفتنی است دکتر سجاد حاتمی متولد یکی از روستاهای محروم حومه شهر ایلام و دارای مدرک فوق تخصص جراحی پلاستیک است و برای چندمین بار است که در استان ایلام عمل های جراحی مهم و سنگینی را با موفقیت به سرانجام می رساند.

مجموعه سایت خبری-تحلیلی قدس آنلاین برای ایشان و همه خادمان شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سلامتی و توفیق روز افزون را مسئلت می نماید.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدرضا جهانی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    آفرین بر دلاورمردان ایران زمین که تحریم ها و تهدیدها را مچاله کرده و به زباله دان تاریخ فرستاده اند/این است معنای عزت، اقتدار و غیرت ایرانی که از دل محرومیت ها علم و دانایی اش فوران می کند و عالمگیر می شود و جهانیان را به حیرت وا می دارد/ درود بر حاتمی ها و امثال ایشان که قلبشان به عشق ایران می تپد و هر روز نوآوری جدیدی می آفرینند
  • یک شهروند ایلامی IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    عرض سلام و خدا قوت دارم خدمت استاد ادب و اخلاق، پزشک حاذق و جوان خونگرم و مردم دوست جناب آقای دکتر حاتمی عزیز،ایشان برخلاف پزشکان دیگری که تنها برای خالی کردن جیب خالی مردم کیسه باز کرده اند،دارند به علم پزشکی و طبابت اصیل ایرانی ارزش و قداست می بخشند و برای معالجه بیماران با بهره گیری از آخرین متدهای علمی دنیا سر از پای نمی شناسند و اوج رضایتمندی خالق را در خشنودی مخلوق و بیمارن دنبال می کنند" درود بر شرف و غیرت و مردانگی اش"
  • معصومه رنجبر IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    باسلام وارزوی توفیق وموفقیت های بیشتراقای دکترحاتمی بیمارسوختگی هفتاد درصدهستم ازکرمانشاه می خاستم بدونم ،نتیجه درمان جوان مذکور.به کجارسیده ایابهبود برای ایشان حاصل شده وشماره دکتروادرس مطب رودرج کنید ممنونم