قدس انلاین – سعید کوشافر: طی روزهای اخیر انتقادات از وزیر راه وشهرسازی به اوج خود رسید ؛ عدم همکاری سایر وزارتخانه ها با معاونان ومدیران عباس اخوندی برای تکمیل مسکن مهر و ناتوانی کادر وی در ارایه راهکاری برای تامین نیاز مردم به مسکن و بازاری که راکد است وهر روز قیمتی جدید را تجربه میکند و زمینه را برای انفجار قیمتی درسالهای بعد مهیا میکند کمترین بهانه برای تاختن به عملکرد این وزیر دولت دهم است .

مسکن مهر دولت دهم زمینه ساز استیضاح وزیر دولت یازدهم/هواپیما، قطار وجاده های نامناسب وزیر را به مجلس رساندند/آیا وزیر راه اولین استیضاح 94 خواهد بود؟

درعین حال نابسامانی های صنعت هوایی و ریلی و سایر زیرمجموعه های وزارتخانه عریض وطویل این وزارتخانه ؛ بعلاوه معطل ماندن پروژه استراتژیک بزرگراه حرم تا حرم که تنها بخشی از ان عجولانه افتتاح شد ؛ بعلاوه برخی جابجایی ها درپروژه های مهم و صد البته اعتقاد نداشتن مدیران فعلی به طرحهای در دست اجرای مدیران قبلی به گونه ای پیشرفته که زمزمه ها استیضاح وزیر را کاملا علنی کرده وحتی جمع اوری امضا نیز شروع شده است .

این درحالی است که برخی نمایندگان استیضاح این وزیر را بخاطر پروژه هایی که دردولت قبل شروع شده و فقط مشکلاتش برای این دولت باقی مانده را به دور از انصاف میدانند

***استیضاح آخوندی در حال پیگیری است

دراین خصوص یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وضعیت بازار مسکن به قدری آشفته شده که نمایندگان به این نتیجه رسیده اند باید با برخورد و کلید زدن طرح استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی اوضاع را مدیریت کنند.

عباس فلاحی باباجان تا امروز فضای بازار مسکن با تدبیر کمیسیون عمران مجلس مدیریت شده است،والا بازار مسکن تا بحال فروریخته و به هم خورده بود.

نماینده مردم اهروهریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ یک از نمایندگان و اعضای کمیسیون عمران مجلس از وضعیت بودجود آمده در بخش مسکن رضایت ندارند،گفت: نمی توان با این وضعیت به آینده بازار مسکن خوش بین بود و نگرانی شدیدی در این خصوص وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: نمایندگان در حد توان تا امروز فضای بازار مسکن را مدیریت کردند و تدبیری که باید در این خصوص انجام می شد را اتخاذ کردند ولی متاسفانه تا امروز توقعی که از وزارت راه و شهرسازی وجود داشت برآورده نشده است.

فلاحی گفت:در مدت روی کار آمدن دولت تدبیر و امید،گمان می رفت در 6 ماه اول چون دولت تازه روی کار آمده است نمی توان خیلی از آن انتظار داشت،اما متاسفانه بعد از آن هم اتفاق خاصی در حوزه مسکن مشاهده نشد و تنها امروز و فردا کردند.

وی ادامه داد: امیدوار بودیم بعد از پایان فصل تابستان مسایل مربوط به حوزه مسکن و طرح جامع جمع بندی و تعیین تکلیف شود،اما طرح های متفاوتی که هر روز از آن صحبت شد و هیچ کدام به نتیسجه نرسید ما را روز به روز ناامیدتر کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از وجود تناقض بین بانک ها و وزارتخانه،طرح های ضعیف،ابتر و ناقص و غیر کارشناسی شده در بخش مسکن،تصریح کرد: در حال حاضر فضایی بوجود امده که اگر با اتخاذ تدابیر لازم آن را مدیریت و ساماندهی نکنیم خسارت های جبران ناپذیری را به دنبال دارد و این روند به ضرر ملت خواهد بود.

فلاحی با تاکید بر نظارت مجلس بر وضعیت بازار مسکن و برنامه دولت برای این بخش،گفت: تا کی باید منتظر بمانیم تا وضعیت نامطلوب مسکن مهر،مسکن اجتماعی و ارائه تسهیلات به متقاضیان این بخش ادامه یابد و نواقص رفع نشود.

عضو کمیسیون عمران مجلس از رویکرد جدید مجلس در قبال بلاتکلیفی حوزه مسکن و بی توجهی دولت نسبت به متقاضیان این بخش خبر داد و گفت: وضعیت به قدری آشفته شده است که نمایندگان مجلس به این نتیجه رسیده اند که باید با برخورد و کلید زدن طرح استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم اوضاع را مدیریت کنند.

فلاحی افزود: همه نمایندگان نسبت به وضعیت بخش مسکن نگران هستند و تنها راهکار موثر برای تغییر این وضعیت را استیضاح وزیر راه و شهرسازی می دانند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه موضوع استیضاح آخوندی از مدتها قبل مطرح بوده است،گفت: نمایندگان تا امروز صبوری کردند تا شاید قدمی از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای تغییر وضعیت و ساماندهی بخش مسکن برداشته شود که متاسفانه چنین اتفاق نیافتاد.

وی با انتقاد از اعمال مدیریت سلیقه ای در حوزه راه و شهرسازی و تغییر معاون پارلمانی وزارتخانه،گفت: برای جمع و مدیریت کردن این فضای نامطلوب چاره ای جز استیضاح وزیر نداریم و تا پیش از این هر ابزار و اقدامی که مانع از این اقدام بود را به کار بستیم اما نتیجه ای نداشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف ما از استیضاح وزیر راه و شهرسازی تقابل با دولت روحانی نیست اما متاسفانه روزی را نمی توان به یاد داشت که مردم به علت نابسامانی حوزه مسکن مقابل مجلس تجمع نکنند و فریاد یاحسین سرنداده باشند و ما پاسخ به دادخواهی مردمرا وظیفه خود می دانیم و بر این اساس طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را با جدیت پیگیری می کنیم.

همچنین رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: طرح سئوال و استیضاح وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با متوقف ماندن پروژه حرم تا حرم در دستور کار مجمع نمایندگان استان قرار گرفت.

محمدرضا محسنی ثانی با اشاره به پروژه‌های حرم تا حرم و قطار سریع‌السیر نیز گفت: این پروژه از پروژه‌هایی بود که در دولت دهم کلنگ زنی شد و قرار بود همزمان با اجرای پروژه حرم تا حرم و قطار سریع‌السیر این پروژه نیز اجرا و به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه بخش زیادی از نیازهای مربوط به امور حمل و نقل زائران و دلسوختگان حل می‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه پروژه حرم تا حرم در قطعه سبزوار ـ نیشابور متوقف مانده و وزارت راه و شهرسازی برای اجرای این پروژه برنامه دیگری دارد.

وی با اشاره به پروژه قطار سریع‌السیر نیز گفت: این پروژه از مطالبات به حق زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) است که با پیگیری‌های نمایندگان استان در دولت دهم کنگ‌زنی شد.

محسنی ثانی با بیان اینکه اکنون این پروژه سر از استان دیگری در آورده اضافه کرد: با توجه به این مسئله طرح سئوال و استیضاح وزیر راه و شهرسازی در دستور کار قرار مجمع نمایندگان استان قرار گرفته و من به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان نامه‌ای را در تاریخ ۱۵ بهمن ماه امسال در این زمینه به ریاست محترم جمهور و وزیر راه و شهرسازی ارسال کرده و خواستار پاسخ آنها در این زمینه شده‌ام.

وی با بیان اینکه این پروژه متعلق به همه زائران حضرت رضا(ع) است، یادآور شد: بر اساس درخواست مجمع نمایندگان استان قرار شده تا جلسه‌ای در این زمینه با حضور وزیر راه و شهرسازی تشکیل شود تا وزیر توضیحات لازم در این زمینه را ارائه کند که اگر این توضیحات مورد رضایت نمایندگان استان واقع نشود قطعا از راه‌های قانونی اقدام می‌کنیم.

*** ۳ محور استیضاح آخوندی

درعین حال رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که نارضایتی مردم در بخش‌های مسکن، حمل‌ونقل هوایی و ریلی به اوج رسیده است، گفت: اگر وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با حل مشکلات این سه بخش اقدام جدی و عاجلی انجام ندهد، استیضاح می شود.

سیدمهدی هاشمی با تاکید بر این‌که در بخش مسکن باید اقدامات با اولویت مسکن مهر انجام شود، افزود: نارضایتی ‌ها در این بخش به اوج رسیده و هر روز در مقابل مجلس تجمعات اعتراضی داریم، این در حالی است که هم وزیر راه و شهرسازی قبل و بعد از رای اعتماد و هم رئیس‌جمهوری تعهدات جدی در این بخش داشته‌اند.

وی با بیان این‌که نارضایتی‌های گسترده‌ای به‌وجود آمده و موجب افزایش هزینه برای مردم و دولت شده، بیان کرد: متاسفانه در حمل‌ونقل هوایی هم حوادث افزایش یافته و هم این‌که توجه جدی به بحث ساماندهی وضعیت حمل‌ونقل هوایی نشده است. ضمن این‌که با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی آزادسازی قیمت‌ها صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت لجام گسیختگی پروازهای چارتری گفت: شرکت‌های هواپیمایی به هر شکل و هر قیمتی که می‌خواهند بلیت‌های چارتری را می‌فروشند.

هاشمی با یادآوری این‌که نمونه لجام گسختگی حمل‌ونقل هوایی را در ایام اربعین روی داد، افزود:‌ متاسفانه مجوز تعداد بیش از ظرفیت پروازها را به بخش خصوصی دادند و این بخش هم به هر قیمتی که می‌خواست بلیت پروازها را  به مردم می‌فروخت.

وی ادامه داد: این در حالی است که با هدف کاهش قیمت‌ها افزایش تعداد پروازها انجام می شود، اما قیمت پرواز ها در اربعین یک میلیون و 600 و یک میلیون و 800 هزار تومان هم بود.

وی با تاکید بر این‌که مردم ساعت‌ها در فرودگاه معطل می‌شوند، افزود: لغو پرواز و تاخیر بارها باعث وجود مشکل و بحران در فرودگاه‌ها شده است. این مشکلاتی است که مسئولان بخش هوایی نه در بحث ایمنی، نه در بخش رفاهی و نه در بخش خدماتی و نه در بخش کاهش تاخیرها و افزایش انضباظ نتوانسته‌اند هیچ اقدام جدی را درباره آنها صورت دهند و نارضایتی‌ها بیشتر شده است.

هاشمی با بیان این‌که منافع این موضوع به جیب بخشی از شرکت‌های هواپیمایی واریز می شود، تصریح کرد: با توجه به این‌که نارضایتی‌ها برای عموم است، در نهایت دولت باید پاسخگوی این موارد باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان این که همه موارد را بارها به وزیر تذکر داده‌ایم که البته مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در ایام نوروز وضعیت بدی را در بخش حمل‌ونقل هوایی پیش‌رو داشته باشیم و در ارتباط با تاخیرها، قیمت‌ها، ارائه خدمات پروازی وضع بدی را برای عید پیش‌بینی می‌کنیم.

هاشمی با بیان این‌که بلیت هواپیما علی‌رغم کاهش هزینه‌ها به شدت افزایش یافته است، گفت: قیمت‌ها رسمی و غیررسمی این بخش افزایش یافته است.

وی همچنین با بیان این‌که  در بحث حمل‌ونقل ریلی هم حوادث بیشتر شده است، افزود: تاخیرات در این بخش بسیار زیاد شده و از سوی دیگر شاهد انتصاباتی در بخش ریلی هستیم که نسبت به گذشته بسیار ضعیف بوده است. مسئولانی که می‌خواهند در موضوع حمل‌ونقل ریلی بار و مسافر مدیریت خطوط را داشته باشد یا کسی می‌خواهد کمیسیون رسیدگی به حادثه را مدیریت کند، هیچ سابقه‌ای در راه‌آهن و مدیریت حمل‌ونقل ریلی ندارند.

وی با اشاره به این‌که این افراد می‌خواهند حمل‌ونقل ریلی، خدمات و حوادث را مدیریت کنند، افزود: این در حالی است که نارضایتی مردم از این بخش افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به پرداخت حقوق‌های کلان در بحث مدیریتی و مطالعاتی، اظهار کرد: علی‌رغم این‌که مجلس بودجه خوبی را برای ارتقای حمل‌ونقل ریلی اختصاص داده است، اساسا برنامه‌ای هم در این موضوع پیش‌بینی نشده است. ضمن این‌که در بحث تعهداتی که در گذشته بوده متاسفانه می‌بینیم که به درستی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

هاشمی به نمونه‌ای در این رابطه اشاره کرد و گفت: به تعهدات وزیر قبلی راه و شهرسازی در ارتباط با زیرزمینی کردن راه‌آهن در مناطق 17 و 18 تهران عمل نشده است و اساسا توجهی به خواسته مردم –در این بخش- وجود ندارد.

وی با بیان این‌که علی‌رغم  حمایت‌ها و همکاری، وزارت راه و شهرسازی کمترین تعامل و هماهنگی را با مجلس در بخش‌های فوق داشته است، بیان کرد:  بیشترین سئوالات نمایندگان مجلس از وزیر راه و شهرسازی بوده و آخوندی جزو معدود وزرایی است که بیشترین سئوالات و تذکرات را داشته است.

وی ابراز ‌امیدواری کرد با توجه به ایام پیش‌رو در بخش حمل‌ونقل  و در بحث مسکن بیشترین توجه معطوف شود تا تغییر سال موجب افزایش هزینه ‌ای برای مردم و دولت نشود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به این‌که هماهنگی‌های بین بخشی، بین وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی، وزارت نیرو و وزارت کشور حداقلی است، تصریح کرد: در صورتیکه در دولت گذشته وزارت راه نمایندگی تام‌الاختیاری رئیس‌جمهوری و هیات دولت را داشت و پاسخگو بود، اما الان هر کدام توپ را به زمین دیگری می‌اندازند. وزارت راه و شهرسازی می‌گوید واحدهای مسکن مهر ساخته شده در کشور وجود دارد اما در بخش زیرساختی  به تعهدات عمل نشده است.

هاشمی ادامه داد: از سوی دیگر وزیر راه و شهرسازی بعد از گذشت از یک و نیم سال پس از تصدی مسئولیت و تعهد مبنی بر تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و تاکید رئیس‌جمهوری می‌گوید مسکن مهر طرح مزخرفی است. اولا نوع ادبیات آخوندی ادبیات پسندیده‌ای برای یک وزیر نیست، دوم این‌که اگر –طرح مسکن مهر- اشکالی دارد که وزیر راه و شهرسازی باید آنرا حل کند.

وی با طرح این پرسش که وزارت راه و شهرسازی چه زمانی می‌خواهد طرح پیشنهادی خود را در ارتباط حل مشکل مسکن یا طرح جامع مسکن ارائه کند، تصریح کرد: طرحی –جامع مسکن- که به ما ارائه شده ناقص، غیرمصوب و ناهنماهنگ است. در واقع به نمایندگان مجلس هیچ چیز رسمی داده نشده و حتی اطلاع نداریم در وزارت راه و شهرسازی اجماعی روی این طرح وجود داشته باشد.

هاشمی تاکید کرد: چنانچه در سه بخش مسکن، حمل‌ونقل هوایی و ریلی اقدام لازم و جدی از سوی وزیر راه و شهرسازی صورت نگیرد، با توجه به مطالبات مجلس و موکلان آنها موضوع استیضاح آخوندی در اولویت درخواست نمایندگان قرار می‌گیرد.

درهیمن حال یک عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تعلل مجلس در استیضاح وزیر راه، فقط همیاری با دولت است، گفت: وزیر راه و شهرسازی با 92 سوال رکوردار سوالات نمایندگان مجلس بوده است که متاسفانه هنوز پاسخ مناسبی از سوی ایشان دریافت نکرده ایم.

علیرضا خسروی با بیان اینکه سوالات بسیاری از عملکرد وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران مطرح شده است، افزود: رکورد سوالات در مورد ایشان تا به حال بیش از هر وزیر دیگری بوده و تاکنون 92 سوال طی چند ماه گذشته در خصوص عملکرد ایشان در کمیسیون عمران در بخش‌های مختلف راه، بنادر، مسکن و هواپیما مطرح شده است.

خسروی افزود: در هر صورت اگر مجلس هم تا حدودی در رابطه با استیضاح آقای آخوندی تعلل کرده برای کمک به دولت است اما تا این لحظه هیچ عملکرد موفقی از وزیر ندیده ایم.

وی با اشاره به ماده 49 آیین نامه داخلی مجلس گفت: بی تحرکی وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن، سرانجام باعث شد که نمایندگان مجلس براساس ماده 49 آیین نامه داخلی مجلس اقدام کنند که طبق این ماده نمایندگان مجلس از عملکرد وزیر به صحن گزارش خواهند داد.

خسروی بیان کرد: البته این فرصت برای دوستان وزارت راه هم باقی است که می توانند طبق این گزارش، اطلاعات خود را ارایه دهند.

وی در توضیح این مطلب گفت: براساس ماده 49 آیین نامه داخلی مجلس، چند تن از نمایندگان مجلس اگر نسبت به عملکرد وزیری اعتراض داشته باشند می توانند با تهیه گزارش از عملکرد او و قرائت آن در صحن علنی مجلس، افکار عمومی را نسبت به عملکرد او هدایت کنند.

***استیضاح وزیر راه غلط است

درمقابل اما عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه عملکرد وزیر راه و شهرسازی مثبت بوده و درحدی نیست که بحث استیضاح را مطرح کنیم، گفت: با وجود آن‌که دولت اعتقادی به مسکن مهر نداشت، اما هیچ وقفه‌ای در آن ایجاد نکرد و با همان سرعت این پروژه دنبال کرد.

مهرداد لاهوتی اظهار کرد: مطرح کردن بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی بحث غلطی است، ضمن آن‌که مدیریت‌ها را باید با گذشت زمان ارزیابی کرد. انصافاً آخوندی مخصوصا در مسکن مهر علی‌رغم این‌که اعتقادی به آن نداشت ( چراکه حق هر دولتی است، سیاست‌های مخصوص خود را در بخش مسکن داشته باشد) اما هیچ وقفه‌ای در آن ایجاد نکرد و با همان سرعت دنبال کرد.

وی تصریح کرد:‌ هم‌اکنون بودجه حمل‌ونقل در کل سال ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان است، آقایان بیایند منابع بیشتری در اختیار بگذارند و پس از آن متوقع باشند.

لاهوتی با بیان این که یکی از کارهای بسیار خوب وزیر راه و شهرسازی حمایت از بخش خصوصی بوده‌ است، یادآور شد: با این اقدام پای بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل باز شد و در این راستا بخش خصوصی ۳ هزار میلیارد تومان در حمل‌ونقل دریایی سرمایه‌گذاری کردند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که یکی دیگر از اقدامات وزیر راه ارائه تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به سرمایه‌گذاران بود، تاکید کرد: تامین وثیقه این سرمایه‌گذاری‌ها را نیز یکی از شرکت‌های وابسته به وزارت راه و شهرسازی برعهده گرفته است.

لاهوتی با بیان این‌که وزارت راه با منابع محدود دولتی نمی‌تواند کاری انجام دهد، بیان کرد:‌ به‌عنوان مثال متوسط بهره‌برداری و افتتاح خطوط ریلی ۱۰۰۰ کیلومتر باشد اما دولت حداکثر ۱۷۰ کیلومتر افتتاح می‌کند. بنابراین باید بخش خصوصی را وارد حوزه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل کرد.

وی ادامه داد: حالا ممکن است چهار مشکل نیز وجود داشته باشد اما در مجموع عملکرد وزیر راه و شهرسازی در حدی نیست که بحث استیضاح را مطرح کنیم. عملکرد آخوندی در مجموع مثبت است و از وی راضی هستیم.

دیگرعضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  نیزگفت: ارتباط دادن مشکلات مسکن مهر به وزیر راه و شهرسازی و طرح استیضاح وی توسط برخی از نمایندگان دور از انصاف است.

محمد دامادی افزود: استیضاح وزرا در مجلس کار مثبتی نیست، زیرا پیش از این نتیجه استیضاح یکی از وزرا سبب خالی ماندن صندلی وزارت یکی از وزراتخانه های کشور برای مدت زمانی طولانی بود.

وی با بیان اینکه چرا باید مشکلات مربوط به مسکن مهر را وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم پاسخگو باشد، گفت: وی بارها اعلام کرده که دولت موظف به حل مشکلات مسکن مهر است تا متقاضیان بتوانند با تکمیل خدمات عمومی مورد نیاز از جمله آب، برق، گاز، مدرسه و یا غیره در این واحدها ساکن شوند.

نماینده مردم ساری در مجلس تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی متولی طرحی شده که علاوه بر مشکلات متعددی که تاکنون داشته، تورم زیادی را بر جامعه تحمیل کرده و هم اکنون وزیر راه یک طرح بدی را مدیریت می کند که ایده بسیار خوبی بود، اما در اجرا با مشکلات گسترده ای مواجه شد.

دامادی تاکید کرد: متقاضیان مسکن مهر حق دارند در سازه ایمن به همراه خدمات عمومی مورد نیاز زندگی کنند، اما در جایی که تامین منابع آب، برق و یا گاز در برخی از شهرک های جدید و مناطق مختلف پیش بینی نشده دور از انصاف و عدل است که وزیر راه و شهرسازی در آن زمینه پاسخگو باشند.

وی، با هرگونه طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس مخالفت کرد و گفت: استیضاح آخوندی به صورت رسمی در مجلس مطرح نشده هرچند که به صورت غیررسمی ممکن است در برخی از محافل خصوصی این موضوع مطرح شده باشد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی فرد با تجربه ای است که پیش از این عملکرد وی را در زلزله منجیل شاهد بوده ایم و هم اکنون نیز عملکرد خوبی را در بیش از یک سال و چند ماهی که از عمر دولت یازدهم می گذرد در این وزارتخانه داشته است.

دامادی با بیان آنکه تاکنون وزرای زیادی برای پاسخ به سوال نمایندگان مجلس به کمیسیون های مختلف دعوت شده اند، گفت: حقیقتا اگر مشکلی در عملکرد وزیر راه و شهرسازی وجود داشته باشد من نیز در صدد سوال از ایشان خواهم بود، اما باید دولت این فرصت را داشته باشد که طرح و پروژه های نیمه تمام قبلی را به پایان برساند.

***استیضاح وزیر حلال مشکلات  نیست

دراین حال یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه با استیضاح وزیر مشکل وزارت راه و شهرسازی حل نخواهد شد،گفت: کسی که می تواند در این شرایط به یاری وزارتخانه بیاید شخص رئیس جمهور است که باید با ورود به این حوزه همانند بخش سلامت و بهداشت حوزه مسکن را هم ساماندهی کند.

علی نعمت چهاردولی در خصوص پیگیری و تلاش تعدادی از نمایندگان برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی به عنوان آخرین راهکار حل مشکلات حوزه را ومسکن،گفت: به اعتقاد بنده با استیضاح وزیر مشکل وزارت راه و شهرسازی حل نخواهد شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که منابع و اعتبارات مورد نیاز برای حل مشکلات حوزه راه و مسکن در اختیار این وزارتخانه قرارنمی گیرد و از وزیر حمایت نمی شود،نمی توان گفت با استیضاح وزیرمشکلات بخش مسکن حل می شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مسکن مهر و سایر موارد مورد سوال نمایندگان به عنوان حق طبیعی یک نماینده به نبود حمایت از این بخش برمی گردد و استیضاح وزیر چیزی را عوض نمی کند.

چهاردولی تاکید کرد: کسی که می تواند در این شرایط به یاری وزارتخانه بیاید شخص رئیس جمهور است که باید با ورود به این حوزه همانند بخش سلامت و بهداشت حوزه مسکن را هم ساماندهی کند.

وی ادامه داد: بازکردن خط اعتباری مسکن و پرداخت تسهیلات جز با دستور رئیس جمهور و هیئت دولت امکان پذیر نیست بنابراین حل مشکلات بخش راه و مسکن نیازمند عزم جدی رئیس جمهور است.

چهاردولی گفت: شخص اول مملکت باید پای کار بیاید والا اگر رئیس جمهور از بخش مسکن حمایت نکند استیضاح وزیر فعلی که هیچ، اگر ما 20 وزیر بعدی را هم استیضاح کنیم تا وقتی اعتبار نباشد مشکلی حل نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: اگر منابع و اعتبارات لازم در اختیار وزیر راه و شهرسازی قرارگرفته بود، می شد موضوع استیضاح را مطرح کرد ولی وقتی دست وزیر خالی است و از او حمایت نمی شود چطور می توان استیضاح را مطرح کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا وقتی مسکن در اولویت کار رئیس جمهور نباشد استیضاح وزیر مشکلی را حل نمی کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    خدا را شکر که استیضاح میشود واقعا یکی از مدیران بی لیاقت است