علیرضا رئیسیان معتقدست ترکیب هیات مدیره خانه سینما در انتخابات آتی باید تغییر کند و برخی از افراد که عمر حضورشان در هیات مدیره به چندین سال می‌رسد جای خود را به تازه‌نفس‌ها دهند.

هیات مدیره خانه سینما جای خود را به تازه نفس‌ها بدهد

علیرضا رئیسیان کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر تغییر در ترکیب هیات مدیره خانه سینما در انتخابات پیش‌روی را ضروری دانست و گفت: عمر هیات مدیره فعلی خانه سینما، طبق صحبت های فرهاد توحیدی به ۶ سال رسیده است و البته میانگین حضور برخی دیگر به ۱۰ سال نیز می رسد بنابراین وقت آن رسیده هیات مدیره در انتخابات آتی خانه سینما تغییر کند و شاهد مشارکت بالاتری در این نهاد صنفی باشیم.

وی با اشاره به درج خبری در یکی از رسانه ها مبنی بر جلسه برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و تعدادی از نمایندگان سینما بیان کرد: اخیرا خبری مبنی بر برگزاری جلسه ای میان برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و نمایندگان خانه سینما منتشر شد که در این جلسه اینگونه مطرح شده که انتخابات برای یک مدت زمان معین باشد تا ماجرای قانونی شدن خانه سینما و اصلاح اساسنامه این نهاد صنفی حل و فصل شود.

رئیسیان ادامه داد: با این اوصاف اگر این خبر صحت داشته باشد انتخابات خانه سینما مرحله گذار از شرایط فعلی به شرایط قانونی تلقی می شود و حال پرسش این است که چرا در یک سال اخیر روند قانونی شدن خانه سینما طی نشده و اساسا چگونه می توان مدت زمان موقت را برای انتخابات خانه سینما در نظر گرفت در حالی که طبق اساسنامه انتخاب هیات مدیره خانه سینما دو ساله تعیین می شود.

این کارگردان سینما با اشاره به حمایت اهالی سینما از این نهاد صنفی گفت: تجربه نشان داده است اهالی سینما همواره پشتیبان فعالیت خانه سینما بوده اند و در مناقشات اخیر نیز از این نهاد صنفی حمایت کردند و اگر لازم باشد بار دیگر هم حمایت می کنند اما این حمایت به معنای مشارکت بالا و فراگیر در انتخابات نیست و اگر دقت کنید متوجه خواهیم شد که در جلسات و گردهمآیی های اخیر یک تعداد سینماگر محدود حضور داشته‌اند.

رئیسیان با طرح پرسش هایی به حضور عده محدودی در مراسم های سینمایی اشاره کرد و گفت: هیچ کس از خود سئوال نکرد که چرا اغلب نامزدهای سی و سومین جشنواره فیلم فجر در مراسم تجلیل که چند شب پیش برگزار شد، حضور پیدا نکردند و یا اینکه چرا جوایز جشن خانه سینما درب خانه برگزیدگان تحویل داده شد.

کارگردان پرونده «هاوانا» گفت: با این اوصاف این احساس به وجود می آید که فضای خانه سینما شبیه فضایی سیاسی و حزبی است و کمتر رنگ و بوی صنف را دارد. با وجود چنین شرایطی معتقدم که جابجایی نیروها باید اتفاق افتد و این یک ضرورت است.

وی با اشاره به احتمال حضور ابوالحسن داودی در ترکیب هیات مدیره خانه سینما در آینده گفت: به نظر من حضور ابوالحسن داودی به عنوان یک نیروی کارآمد و با تجربه در ترکیب هیات مدیره خانه سینما و یا کانون کارگردان ها مفید است و می تواند شرایط را به سمت و سوی بهتر تغییر دهند. فعالیت های زمین مانده خانه سینما زیاد است و برای به انجام رساندن همه این امور به وجود نیروی های کارآمد و متخصص نیاز است.

کارگردان فیلم «چهل سالگی» در پایان متذکر شد: آنچه مسلم است شرایط در حال تغییر است و این تغییر را باید مثبت ارزیابی کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.