حسین پورحسین: جلسه هماهنگی کمیته برگزاری یادواره امیران و شهدای پایور ارتش جمهوری اسلامی ایران و منسوبان آموزش و پرورش خراسان رضوی و آیین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور فرمانده ارشد قرارگاه ارتش در  شمال شرق کشور، ...

دانش‌آموزان و نوجوانان به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارند

 فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع) رئیس عقیدتی سیاسی و جمعی از فرماندهان لشکر 77 و همچنین مدیرکل آموزش و پرورش و نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.

فرمانده ارشد قرارگاه شمال شرق کشور در این مراسم با تقدیر از برگزارکنندگان یادواره شهدا توسط اداره امور شاهد و ایثارگران گفت: دانش‌آموزان و نوجوانان به فرهنگ ایثار و شهادت دست نیاز دارند و آموزش و پرورش خراسان رضوی در ترویج آن پیشگام بوده است.

امیرسرتیپ دوم ستاد علی جهانشاهی با اعلام اینکه سه ضلع ارتش، امور شاهد و ایثارگران و آموزش و پرورش محورهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تشکیل می دهند، گفت: 50 هزار شهید ارتش و 40 هزار شهد آموزش و پرورش و 23 هزار شهید استانهای خراسان در دفاع قرآن، اسلام و کشور با اهدای جان خود استقلال و آزادی را برای ما به ارمغان آورده‌اند و سبب ذلت دشمنان شده‌اند.

وی افزود: بسیار جای تقدیر و قدردانی است که آموزش و پرورش خراسان رضوی در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره و ایثارگری‌ ‌های شهدای عرصه تعلیم و تربیت و ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهدای دفاع مقدس همیاری و همکاری ارزشمندی در برگزاری یادواره‌ها به انجام رسانیده‌اند.

 امیرسرتیپ جهانشاهی با ذکر خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس ادامه داد: دغدغه مقام معظم رهبری جوانان است و در کمتر جایی می‌شود مثل آموزش و پرورش این همه نوآموز و دانش‌آموز و جوان را به این صورت گرد هم آوردو آنها نیاز به تربیت اسلامی دارند.

امیر جهانشاهی  افزود: رزمندگان اسلام پیش از شروع عملیات دعای توسل، کمیل و زیارت عاشورا می خواندند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم گفت: طرح شهید پژوهی و یادواره شهدا در 105 مدرسه شاهد به اجرا درآمده که تاکنون 346 یادواره به انجام رسیده است.

دکتر سیدجواد حسینی با اشاره به اینکه فقط در یک مدرسه 40 شهید داشته‌ایم، افزود: شورای آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی به یادواره شهدای گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی ایران و منسوبان آموزش و پرورش در روز 24 اسفند 93 حساب ویژه‌ای باز کرده و قطعاً استانداری، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد هم در این رابطه با یادآوران این حماسه بزرگ با ما همیار و همگام می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه معلمان روایتگران ایثار و شهادت هستند، گفت: طرح راوی معلم، راوی دانش‌آموز و دلنوشته‌ ‌های دانش‌آموزان و رفتن به مشهد شهدا در قالب راهیان نور با بیش از 35 دانش‌آموز و معلم و فرهنگیان فرهنگ ایثار و شهادت را در زندگی و جامعه ساری و جاری می‌کند.

وی ادامه داد: در سال جاری با اعزام 30 هزار دانش‌آموز به سرزمین دفاع مقدس هیچ حادثه‌ای برای آنها رخ نداد و آنچه با خود آوردند رفتار و روش نیکوی آنها بود که برگرفته از تربیت اسلامی و بر مبنای آموزه‌ ‌های قرآنی است و باید از این پس بگوییم پرورش و آموزش؛ زیرا تربیت مقدم بر تعلیم است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.