فاطمه معتمدی: قدس ویژه خراسان - دوستان خوب «ابوالفضل» می دانید بیش از یکسال از چاپ نخستین مطلب در خصوص زندگی سخت این کودک زیبا و معصوم گذشته است، ...

آخرین راه درمان «ابوالفضل کوچولو» نیازمند همراهی دستهای مهربان شماست

 کودکی که در 30 ماهگی در اثر عارضه ناشی از مشت ناپدری برقلب کوچکش  داستان زندگی اش برای همیشه تغییر کرد در حالی که حق او بود حداقل همانند دیگر همسن و سالان خود زندگی معمولی داشته باشد، به مدرسه برود، با خواهرش بازی کند، حرف بزند و در آینده تکیه گاه مادرش باشد، ولی...

آنجا نوشتیم، او پنج سال است به تنهایی قادر به خوردن آب و غذا نیست.  «ابوالفضل» حتی نمی تواند دهانش را باز کند تا مادر کار دستان او را انجام دهد و برایش لقمه بگیرد.و ناچار است با انگشت، فک این کودک 8 ساله را باز کند تا بتواند سوپ و غذای نرم شده را در دهانش قرار دهد.

گرچه گوشه کوچکی از شرایط سخت ابوالفضل و مادرش که پا به پای او دررنج و عذاب است، اما ناراحت کننده تر اینکه پولی برای درمان او ندارد در روزنامه چاپ شد که البته این نوشته با اوج محبت و توجه شما خیراندیشان مواجه شد.

پس از آن سیل تقاضای  کمک های معنوی، نقدی و غیرنقدی مردم خوب کشور جاری شد که به نگاه‌های معصومانه ابوالفضل برای کمک به درمان پاسخ داد بویژه اینکه انجام آزمایش اولیه و ضروری او در آلمان به تشخیص پزشک معالج، سالهای سال به خاطر بی پولی به تاخیر افتاده بود.

روزنامه به نیابت از شما خوبان از محل کمک های جمع شده  هزینه انجام این آزمایش در آلمان را واریز کرد تا با همت و تلاش دکتر آریانی در تهران پزشک نیکوکارش این مهم زودتر انجام شود.

با توجه به تأکید دکتر آریانی متخصص بیماری های ارثی و مغز و اعصاب ،انجام این آزمایش برای بررسی علل لکه های موجود در مغز ابوالفضل از ضرورتهایی بود که باید از مدتها پیش انجام می شد

نتیجه آزمایش انجام شده نشان داد ضربه وارده در دوسالگی تأثیر سویی بر مغز این کودک داشته و موجب تخریب بخشی از آن شده است، بنابراین با توجه به این مسأله تنها راه حل برای کمک به بهبودی این کودک استفاده از «سلول درمانی» می‌باشد که در آلمان امکان پذیر است. امکان بهبودی ابوالفضل با استفاده ازاین روش تا 40 درصد است که کمک می کند از وضعیت کنونی خارج شود.

البته امکان بهتر شدن وضعیت ابوالفضل با این روش  در زمینه نشستن و کمی کنترل بیشتر بر اعضای بدن او خواهد بود، زیرا مغز قدرت بازسازی قسمت تخریب شده را ندارد و در واقع با استفاده از «سلول درمانی» می توان از تخریب بیشتر مغز جلوگیری کرد.

اماهزینه انجام این عمل درآلمان برای این کودک 8 هزار دلار و با احتساب هزینه های سفر بین 30 تا 40 میلیون تومان خواهد بود  که باید به حساب بیمارستان مربوط در این کشور واریز شود.

البته پزشک معالج ابوالفضل تاکید دارد، هرچه درمان با استفاده از این روش دیرتر انجام شود، در آینده امکان بهبودی ابوالفضل به خاطر بالا رفتن سن سخت تر است و پس از عمل هم باید با هدف پیشگیری از سفت شدن دست و پای این کودک، کاردرمانی به دفعات بیشتر و به طور مرتب انجام شود.

از سال گذشته تاکنون از محل کمکهای شما مردم دوست داشتنی، ابوالفضل خدمات کار درمانی را هفته ای سه بار دریافت می کند و این سبب شده دیگر مانند  قبل دست و پاهایش سفت و سخت نباشد، حتی می تواند برای چند ثانیه ای گردنش را نگه دارد و با کمک تکیه گاه‌هایی بنشیند.

کمک های مردم این امکان را فراهم کرد که هفته ای یکبار ابوالفضل از خدمات گفتار درمانی نیز بهره گیرد و اثرش تاکنون این بوده است که با نزدیک شدن قاشق غذا و انگشت مادر بر لب ،می تواند دهانش را باز کند تا مادر به او غذا بدهد.

مادر که خود نیز از بیماری آسم رنج می برد، اما از تمام توان برای بردن ابوالفضل به مراکز کار درمانی و گفتار درمانی استفاده می کند. او می گوید: طبق گفته پزشکان این خدمات تا سالهای سال باید ادامه یابد؛ اما هزینه های ماهانه و ثابت پسرم مانند هزینه پوشک، دارو و تغذیه زیاد است و با زندگی مستأجری ام سازگاری ندارد.

او می گوید: اگر ابوالفضل به روش سلول درمانی در آلمان درمان شود، طبق گفته پزشک معالج وضعیت فعلی اش بهبود خواهدیافت و ما شاهد نشستن او خواهیم بود و امکان حرکت دادن دست و پا نیز برای او فراهم می شود و این تحولی در زندگی فرزندم که بیش از پنج سال است بر روی تخت بدون توان حرف زدن،حرکت دادن انگشتان دست و پا و سر و گردن خوابیده و 100 درصد نیازمند کمک است ،خواهد بود.

او آهی می کشد و می گوید:گرچه اکنون بالا و پایین کردن «ابوالفضل» برای انجام کارهایی مانند استحمام و جابه جایی برای جلوگیری از زخم بستر گرفتن و بردن او به مرکز کار درمانی و گفتار درمانی واقعا سخت و طاقت فرساست و با بزرگتر شدن او این مسأله نیز حادتر می شود اما با تمام توان انجام می دهم تا او بهتر شود، با این حال مسأله اصلی که دردناک و رنج آور است تأخیر در درمان اصلی ابوالفضل به روش سلول درمانی در آلمان است.

حالا نگاه‌های خالصانه و خنده های پر از سادگی «ابوالفضل» و اشک و دل سوخته مادرش به دستانی امیدوار است که بتواند زندگی سخت و پر از مشقت این کودک را به انجام این عمل ضروری و چاره ساز گره بزند تا بلکه او هم مانند دیگر کودکان قدری به شرایط زندگی معمولی بازگردد به طور حتم  کسی جز خداوند قادر به قدردانی از این دستان فرشته گونه نخواهد بود.

شماره کارت 6037991474839457 (به نام فرهاد اعلمی)بانک ملی آماده دریافت کمک های نقدی مردان و زنان آسمانی است که بازکردن گره هر چند کوچکی از زندگی دیگران آرزویشان است.

نیکوکاران می‌توانند برای هماهنگی و دریافت پاسخ پرسشهای خود درباره ابوالفضل با شماره تلفن 37628208 روزنامه قدس تماس بگیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.