قدس آنلاین: شهردار اصفهانگفت: بيش از ۲ سال است كه ۱۰ كيلومتر از خط يك مترو ريل گذاري شده و آماده بهره برداري مي باشد اما به دليل تحريم ، نحویل واگن هاي ۳ شهر اصفهان، شيراز و تبريز گره خورده است.

تحویل واگن هاي ۳ شهر اصفهان، شيراز و تبريز گره خورده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، دکترسيد مرتضي سقائیان نژاد در آيين بهره برداري از طرح هاي منطقه ۵ شهرداري اصفهان ضمن تسليت ايام شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: اگر هستي ادامه دارد و امام حي در ميان ما است به واسطه جان فشاني هاي حضرت فاطمه(س) براي امامت و ولايت است.
وي با تاكيد بر اينكه هدف شهرداري زنده كردن اميد در دل هاي مردم است، افزود: ما وظيفه داريم در حد توان به مردم خدمت كنيم در اين راستا در عرض دو ماه نيز ۳۵۰ ميليارد تومان پروژه در قالب ۵ مراسم افتتاحيه در مجموعه شهرداري اصفهان به بهره برداري مي رسد.
شهردار اصفهان تصريح كرد: اين پروژه ها در حالي به بهره برداري مي رسد كه با ركود مواجه بوده و از نظر مباحث اقتصادي نيز با مشكل روبرو هستيم اما همچنان خدمت رساني در شهرداري بايد جاري باشد.
دكترسقائيان نژاد با اشاره به اقدمات انجام شده در كوه صفه خاطرنشان كرد: كوه صفه نگين شهر اصفهان است به طوري كه اكنون مقصد گردشگران داخلي و خارجي مي باشد.
وي اظهار داشت: مجموعه هاي كوه نخودي و كوه قائميه با الگوبرداري از كوه صفه نيز در دست ساماندهي است چرا كه اين سه منطقه مي تواند نگين شهر اصفهان باشند.
شهردار اصفهان با اشاره به اجراي پروژه تله سيژ در ناژوان ادامه داد: قرار است در فاز بعدي پروژه تله سيژ به سمت كوه آتشگاه و در فازهاي بعدي به سمت كوه قائميه توسعه يابد از اين رو حلقه اي تفرجگاهي ايجاد مي شود.
دكتر سقائيان نژاد در ادامه سخنان خود از علت عدم راه اندازي پروژه قطار شهري سخن به ميان آورد و گفت: بيش از ۲ سال است كه ۱۰ كيلومتر از خط يك مترو ريل گذاري شده و آماده بهره برداري مي باشد اما به دليل تحريم واگن هاي ۳ شهر اصفهان، شيراز و تبريز گره خورده است.
وي با اشاره به اينكه ۳ رام واگن از سوي شركت مادر تخصصي براي سه شهر شيراز، تبريز و اصفهان خريداري شده كه سهم هر شهر يك رام است، افزود: با يك رام واگن نمي توان فاز اول مترو را راه اندازي كرد در اين راستا شهرداري با استفاده از بودجه هاي شهر ۳ رام واگن تهيه كرده است كه اواخر فروردين يا اواسط ارديبهشت ماه اين واگن ها به اصفهان تحويل داده مي شود.
شهردار اصفهان تصريح كرد: در سال آينده با استفاده از ۴ رام واگن مي توانيم فاز اول خط يك مترو را راه اندازي كنيم البته گرفتاري هايي در راستاي تهيه اين سه رام واگن ايجاد شده كه اميدواريم سريعتر حل شود.
دكترسقائيان نژاد با بيان اينكه قرارداد ديگري نيز شهرداري براي خريد ۱۳۵ واگن منعقد كرده است، خاطرنشان كرد: براي راه اندازي مترو منتظر واگن هستيم.
وي با اشاره به راه اندازي ۳ خط بي.آر.تي در سال آينده اظهار داشت: راه اندازي ۳ خط بي.آر.تي جديد شامل خط ميدان قدس-خوراسگان، ميدان جمهوري-ميدان آزادي و ميدان قدس تا ميدان جمهوري براي سال آينده برنامه ريزي شده است.
شهردار اصفهان با بيان اينكه در سال آينده ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جديد به ناوگان اتوبوسراني افزوده مي شود، ادامه داد: قرار است در راستاي حفظ محيط زيست از خودروهاي هيبريدي استفاده شود.
دكترسقائيان نژاد با اشاره به احداث ميدان شورا اضافه كرد: ميدان شورا از مدخل سي و سه پل به صورت مشاركتي مابين منطقه ۵ و ۶ اجرا مي شود.
وي با بيان اينكه تمامي پروژه هاي شهرداري از عوارضي كه مردم پرداخت مي كنند، اجرا مي شود، گفت: شهرداري و مردم مانند آب و ماهي هستند از اين رو شهرداري براي اجراي پروژه ها به مشاركت شهروندان نياز دارد.
هزینه سالانه ۲۰ ميليارد تومانی در منطقه صفه

مدير منطقه ۵ شهرداري نیز در این مراسم اعلام كرد: شهرداري سالانه ۲۰ ميليارد تومان در پارك كوهستاني صفه هزينه مي كند.

حميد عصارزادگان گفت: امروز۹۰ پروژه با اعتباري بالغ بر ۱۷۰ ميليارد تومان به صورت نقدي و غيرنقدي در اختيار شهروندان قرار مي گيرد.
وي با بيان اين كه از سال ۹۰ تا ۹۴ رديف هاي اعتباري ۱۹۸ درصد پيشرفت داشته است اذعان داشت: از سياست هاي مديريت شهري محله محوري و توزيع عادلانه خدمات است.
مدير منطقه ۵ شهرداري با اشاره به اين كه محله دنارت در غرب خيابان وحيد از محله هاي محروم است ادامه داد: اين محله بيشترين تراكم جمعيتي را داراست به طوري كه طرح هاي مختلفي در اين محله تعريف شده است كه مي توان به احداث خيابان علامه محمد تقي جعفري حدفاصل خيابان رودكي تا بلوار كشاورز اشاره كرد.
وي با اشاره به احداث مجموعه اداري مسكوني شهيد قاسمي افزود: ۸۰ درصد از شهرونداني كه منازل آنها در مسير طرح هاي عمراني قرار مي گيرد به دليل تعلق خاطري كه به محل دارند حاضر نيستند در محله ديگري اسكان يابند از اين رو ۵۴ واحد مسكوني در اين مجموعه احداث شده است تا در طرح هاي معوض اين منطقه مورد استفاده قرار گيرد.
وي تصريح كرد: بر اين اساس در طرح كليد در مقابل كليد منازلي كه در مسير خيابان ۱۱ محرم نيز هستند مي توانند از آپارتمان هاي مجموعه شهيد قاسمي معوض دريافت كنند.
مدير منطقه ۵ شهرداري اصفهان با اشاره به اينكه مجموعه مسكوني شهيد قاسمي آماده بهره برداري است، خاطرنشان كرد: محله دنارت و صحرا روغن از محلات محروم منطقه هستند كه رسيدگي ويژه به اين محلات در دستور كار قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه كوچكترين سرانه خدماتي در غرب خيابان وحيد وجود نداشت، اظهار داشت: در راستاي رفع محروميت اين محدوده سال گذشته احداث خيابان علامه محمد تقي جعفري حدفاصل بلوار كشاورزي تا رودكي انجام شده است.
وي ادامه داد: در مقابل مسجد امام حسين(ع) زميني به وسعت ۳ هزار مترمربع به فضاي سبز تبديل شده است.
مديرمنطقه ۵ شهرداري با اشاره به برخي از پروژه هاي شاخص اين منطقه تصريح كرد: اولين پاركينگ مكانيزه شهر اصفهان در محل ساختمان منطقه ۵ در زميني به مساحت ۹۸ مترمربع احداث شده است.
وي ظرفيت پارك خودرو را در اين پاركينگ مكانيزه ۳۶ خودرو دانست و گفت: با توجه به قيمت بالاي زمين در اين منطقه احداث پاركينگ مكانيزه در دستور كار قرار گرفت كه اين پاركينگ در سه سري احداث و امروز به صورت رسمي به بهره برداري مي رسد.
عصارزادگان با اشاره به اين كه فاز دوم تله كابين به طول يك هزار و ۸۵۰ متر حدفاصل ايستگاه دوم تا قلعه شاه دژ مي باشد، اظهار داشت: با بهره برداري از فاز دوم تله كابين شهروندان و حتي افراد سالمند و معلول مي توانند با استفاده از تله كابين بام شهراصفهان را مشاهده كنند.
مدير منطقه ۵ شهرداري با بيان اين مطلب كه ۲ ميليارد تومان براي ساماندهي و بهسازي قلعه شاه دژ تحت نظارت سازمان ميراث فرهنگي هزينه شده است، ادامه داد: بهسازي ديوار سربازخانه در مجموعه قلعه شاه دژ انجام شده كه در اين راستا مسير فرح بخشي را براي شهروندان ايجاد مي كند.
وي بيان كرد: احداث اولين نمازخانه در پارك كوهستاني صفه، احداث قرنطينه و درمانگاه باغ وحش صفه، ايمن سازي مسيرهاي صعب العبور از جمله طرح هاي انجام شده در اين منطقه است.
عصارزادگان به احداث پاركينگ در مجاورت تله كابين صفه با ظرفيت ۸۰۰ خودرو اشاره و بيان كرد: ساخت پاركينگ در مجاورت رستوران زاگرس در كوه صفه با ظرفيت ۴۰۰ خودرو از اقدامات اين منطقه بوده است.
وي در پايان از تمام اهالي منطقه ۵ به خصوص علما و روحانيون و از شركت هاي خدماتي براي مساعدت در اجراي طرح هاي منطقه ۵ تشكر كرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.