قدس آنلاین – ایلام: بر اثر انفجار مواد منفجره به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در منطقه کنجانچم مهران، 5 دانش آموز به شدت مجروح شدند.

مجروحیت 5 دانش آموز ایلامی بر اثر مواد منفجره

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، این حادثه که عصر  روز گذشته (یکشنبه) اتفاق افتاد، 5 دانش آموز دبستان عشایری سیار امیر آباد ایلام مستقر در منطقه کنجان چم مهران را به شدت مجروح و راهی بیمارستان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ما با ابراز تأسف از وقوع این حادثه، با بیان اینکه هنوز در جای جای استان ایلام آثار جنگ تحمیلی نمایان است، گفت: متأسفانه مواد منفجره خنثی نشده در مناطق مرزی و جنگی استان بسیار به چشم می خورد و همین امر باعث می شود که هر از چندگاهی شاهد وقوع این حوادث تلخ و ناگوار در استان باشیم.

علی بیرانوند به توصیه های کارشناسان مربوطه و مسئولان آموزش و پرورش استان به دانش آموزان در خصوص احتیاط در موقع پیداکردن این مواد منفجره اشاره کرد و اظهارداشت: متأسفانه این دانش آموزان در هنگام پیدا کردن این مواد منفجره و بازی کردن با آن، سبب انفجار آن شده و این اتفاق تلخ رخ داده است.

وی با اشاره به انتقال این دانش آموزان به مراکز درمانی استان، افزود: این دانش آموزان از ناحیه دست و صورت آسیب جدی دیده اند و برای درمان به بیمارستان انتقال یافته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به اینکه در صورتی که این دانش آموزان برای ادامه درمان نیاز به انتقال به مراکز درمانی مجهز تر داشته باشند، آموزش و پرورش از هرگونه همکاری دریغ نخواهد ورزید، یادآور شد: خانواده ها بایستی به فرزندان خود در هنگام یافتن مواد منفجره بجا مانده از جنگ تحمیلی تذکر داده و مانع بازی کردن فرزندانشان با این مواد بسیار خطرناک شوند.

گفتنی است مدیرکل آموزش و پرورش استان به همراه جمعی از مسئولین این سازمان با حضور در بیمارستان های امام خمینی (ره) و طالقانی شهر ایلام از این دانش آموزان مجروح عیادت کرده و در جریان روند درمانی آنان قرار گرفتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.