نمایندگان مردم در مجلس شرایط ممنوعیت پرداخت پاداش به کارکنان شاغل و بازنشسته دولت را مشخص کردند.

شرایط ممنوعیت پرداخت پاداش به کارکنان دولت مشخص شد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه 11 اسفند) مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 94 کل کشور، با بند (و) تبصره 18 ماده واحده این لایحه موافقت کردند که براساس آن شرایط ممنوعیت پرداخت پاداش به کارکنان دولت مشخص شد.
 
براساس بند (و) تبصره 18 این لایحه؛ هرگونه پرداخت حقوق، حق‌حضور در جلسات و پاداش نقدی و غیرنقدی به کارکنان شاغل دولت و پرداخت حقوق به بازنشستگان دولت که به عنوان عضو هیأت مدیره غیرموظف شرکتهای دولتی و شرکتهای وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی، به ویژه به عنوان نمایندگان اشخاص حقوقی در می‌آیند، ممنوع است.
 
لازم به ذکر است نمایندگان مجلس در جریان بررسی تبصره 18؛ با حذف بند (ج) آن در پی اخطاری موافقت کردند و رئیس مجلس در این‌خصوص گفت: این بند هزینه‌ای نبوده و نباید در اینجا مطرح می‌شد.
 
شایان ذکر است در ادامه بررسی تبصره 18 لایحه بودجه 94 کل کشور، نمایندگان در پی اخطاری با ارجاع بند (د) این تبصره به کمیسیون با 123 رأی موافق، ‌25 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
 
براساس بند (د) تبصره 18این لایحه؛ بازنشستگی پیش از موعد کلیه مشمولان قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 5/6/1386 و قانون تمدید آن در دستگاههای اجرائی دولتی با موافقت بالاترین مقام اجرائی دستگاه یا مقام مجاز موضوع مواد (52) و (53) قانون محاسبات عمومی کشور و بدون سنوات ارفاقی مجاز است. اجرای این حکم از محل اعتبارات هزینه‌ای دستگاهها یا صرفه‌جویی ناشی از کاهش نیروها که میزان آن به تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور می‌رسد، قابل تأمین و پرداخت است.
 
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.