دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه امسال با همکاری سپاه پاسداران گام بلندی در مدیریت مرزهای شرقی برداشته‌ایم، گفت: به ما قول داده‌اند سال آینده مدیریت کامل در مرزهای شرقی را داشته باشیم.

قول سپاه برای مدیریت کامل بر مرزهای شرقی در سال 94
1425285013177_08.jpgبه گزارش (ایسنا)، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه یازدهمین جشنواره سراسری معرفی آثار برتر مکتوب در حوزه موادمخدر، روانگردان‌ها و پیش‌سازها با بیان اینکه باید ادامه مسیر مبارزه با اعتیاد از حوزه‌های مطالعاتی انجام شود، گفت: مطالعات و پژوهش‌ها در خصوص موادمخدر می‌تواند مقدمه‌ای برای نوشتن سناریوها و فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی باشد و به عنوان مبنایی برای سیاست‌های پیشگیرانه تلقی شود.

وی افزود: امسال در جشنواره فیلم فجر شاهد نمایش چندین فیلم بودیم که مستقیما به موضوع موادمخدر پرداخته بودند. سازمان صداوسیما نیز در این خصوص گام‌های خوبی برداشته و در حال برنامه‌ریزی گسترده‌تر در این خصوص است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ضمن ابراز امیدواری از تجهیز و جذب همکاری مردم در همه سطوح گفت: 98.5 درصد جامعه پاک و سالم هستند و باید برای مدیریت 1.5 درصد جمعیت کشور که به دام موادمخدر افتاده‌اند، از آنها کمک بگیریم.

رحمانی‌فضلی افزود: تلاش می‌کنیم در سال آینده برنامه منسجمی که داریم را ادامه دهیم. امسال ساماندهی را در ابعاد وسیع آغاز و اولویت‌بندی کردیم و اقدامات خوبی انجام شده است و برای مدیریت مرزها نیز با همکاری سپاه پاسداران گام‌های بلندی برداشته شده است و به ما قول داده‌اند که سال آینده مدیریت کامل در مرزهای شرقی را داشته باشیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: اکنون بهترین مراکز را در حوزه درمان اعتیاد داریم و مراکز ماده 16 را به روانشناسان و مشاورها تجهیز کردیم. امسال روی بحث صیانت از معتادان بهبود یافته نیز کار کردیم و برای اشتغال آنها اقداماتی انجام شد. در همین راستا آموزش‌های مهارتی نیز به معتادان پاک شده ارائه شده است. همچنین با کمک وزارت تعاون و کمیته امداد امام خمینی(ره)، صندوقی برای کمک به ایجاد شغل مناسب برای معتادان بهبود یافته تشکیل شد. سال بعد همه این اقدامات را نهادینه‌تر می‌کنیم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.