۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 268696
خطركسرامتيازازاستقلال تكذيب شد

به گزارش قدس آنلاين،

علیرضا مانوسی‌فر د، يكي ازكارگزاران رسمي فيفا در مورد شکایت‌های مطرح شده از استقلال در فیفا که به باشگاه استقلال مشاوره حقوقی و بین‌المللی می‌دهد گفت: در رسانه‌ها مطرح شده بود که به دلیل پرداخت نشدن مطالبات رودریگوآنتونیو توزی از استقلال 6 امتیاز کسر می‌شود که باید بگویم خطر کسر امتیاز در حال حاضر استقلال را تهدید نمی‌کند.

وی ادامه داد: این بازیکن دو سال پیش یعنی در سال 2012 از تراکتورسازی به استقلال ‌آمد و در مدت سه ماهی که در ایران حضور داشت هیچ پولی از باشگاه استقلال نگرفت و وکیل سوئیسی او علیه باشگاه استقلال به فیفا شکایت کرده است. این شکایت ابتدا در کمیته تعیین وضعیت بازیکن فیفا مطرح شد و اکنون به کمیته حل اختلاف فیفا رفته است البته در همان زمان هم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران توزی را به خاطر اینکه بدون مجوز ایران را ترک کرده مقصر شناخت و مستندات این اتفاقات را به فیفا ارسال کردیم.

مانوسی‌فر تصریح کرد: در هر حال استقلال باید 370 هزار دلار به این بازیکن پرداخت کند که این مبلغ کمتر از مبلغ قراردادش است ولی مهلت پرداخت آن دو ماه پیش سرآمده است با این حال همچنان در حال مذاکره هستیم زیرا در حال حاضر باشگاه استقلال امکان مالی پرداخت چنین پولی را ندارد. ما هم در حال مذاکره هستیم ولی بحث کسر امتیاز مطرح نیست زیرا برای کسر امتیاز از یک تیم فرآیند زیادی باید طی شود. با این حال معنای این مسئله این نیست که باشگاه استقلال بخواهد در پرداخت طلب توزی کوتاهی کند. من امروز به دبیرکل فیفا هم در این زمینه نامه‌ای نوشتم.

وی در مورد شکایت جی‌لوید ساموئل از استقلال به فیفا گفت: وکیل انگلیسی این بازیکن هم به فیفا شکایت کرده است و ما همچنان در حال رد و بدل مکاتبات با فیفا و وکیلش هستیم. طلب این بازیکن هم در حدود 300 هزار دلار است که به احتمال زیاد استقلال محکوم به پرداخت است. البته رقم دقیق پرداختی را کمیته حل اختلاف فیفا باید تعیین کند که این رقم بین 250 تا 300 هزار دلار است. هیچ توافقی هم با ساموئل نکرده‌ایم البته دو جلسه باشگاه استقلال با ساموئل برگزار کرد اما چون پولی برای پرداخت نداشت به نتیجه نرسید و اکنون این مسئله در فیفا در حال پیگیری  است.

مانوسی‌فر افزود: لیام ردی دروازه‌بان استرالیایی استقلال هم که دو سال پیش هم در استقلال بود همین وضعیت را دارد و او هم به فیفا شکایت کرده زیرا 70 درصد از مبلغ قراردادش را دریافت نکرده است. رقم دقیق پرداختی این بازیکن هم هنوز مشخص نشده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.