قدس آنلاین - تبریز : شهردار تبریز گفت : در حوزه پروانه ساختمانی به ساختمان‌هایی که در آنها بخشنامه‌های پدافند غیرعامل در نظر گرفته نشده، مجوزی اعطا نخواهد شد.

به ساختمان‌هایی که در آنها پدافند غیرعامل در نظر گرفته نشده باشد مجوز اعطا نخواهد شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز ، صادق نجفی در جلسه شورای پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه‌‌های مختلف شهرداری تبریز انجام می‌شود .

وی گفت: در حوزه شهرسازی تمام موارد پدافند غیرعامل کشوری رعایت می‌شود و در طرح‌های جامع و تفصیلی تبریز نیز پدافند غیرعامل مورد توجه قرار دارد .

نجفی با اشاره به اقدامات انجام شده در حاشیه تبریز گفت: با اقدامات مسیرگشایی شده در حاشیه تبریز امکان مانور گسترده تخلیه و امدادرسانی فراهم است .

وی افزود: در سال‌های اخیر به علت تراکم جمعیتی و نبود مسیرهای بزرگ در حاشیه شهر امکان مانور عملیاتی نجات در مقیاس گسترده وجود نداشت و در حال حاضر دو مسیر تبریز به عنوان مسیرهای عبور و مرور بدون مانع و چراغ قرمز وجود دارد تا در مواقع بحران با مشکل ترددی مواجه نشویم .

وی گفت: در حوزه‌های عمرانی احداث مکان‌های امن برای اسکان در مواقع ضروری در 11 نقطه تبریز انجام شده است و برخی از این پارک‌ها به آشپزخانه، حمام و سرویس‌های بهداشتی مجهز هستند .

نجفی یادآور شد: در حوزه پروانه ساختمانی نیز به ساختمان‌هایی که در آنها بخشنامه‌های پدافند غیرعامل در نظر گرفته نشده، مجوزی اعطا نخواهد شد .

وی افزود: در حوزه تملک حاشیه شهر 350 میلیارد تومان هزینه شده تا موارد ایمنی در زمان بحران با مسیرگشایی و احداث پارک‌ها و نقاط امن رعایت شود .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.