قدس آنلاین - تبریز : آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی طی پیامی به سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن گفت: قوانین فردی و اجتماعی قرآن استوار و با تمامی تمدن‌ها سازگار است.

قرآن تنها لفظ و صوت و بیان نیست /  قرآن باید از نظر مفاهیم جزو روح و روان ما بشود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز ، در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن پیام آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید به این دوره از مسابقات، توسط حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی قرائت شد.

متن این پیام بدین شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
قرآن آفتابی است که غروب ندارد، پیامبران الهی برای هدایت انسان‌ها به سوی خدا برانگیخه شده‌اند تا او را از اسارت سنگ و گل رهانیده و به سوی عالم بالا متوجه سازند، تمام پیامبران با دلایل گوناگون مبعوث شده و هر کدام از آنها به مناسبت فن رایج آن زمان دست به اعجاز زده و تحدی نمودند.
حضرت موسی(ع) با عصا و حضرت مسیح(ع) با شفا دادن بیماران، پیوند خود را با عالم بالا به ثبوت رساندند زیرا تقاضای آن زمان این بود که رهبران آسمانی با چنین معجزاتی وارد میدان شوند و دیگران را به مبارزه دعوت کنند.
پیامبر(ص) به وسیله قرآن تحدی نمود و جهانیان را برای معارضه با آن دعوت کرد و تاکنون بشر با تمام امکانات نتوانسته است سوره‌ای مانند سوره‌های قرآن بیاورد ولی در این مورد برخی از دانشمندان نظر برتر و بالاتری دارند و تحدی پیامبر با قرآن را از راهی دیگر توجیه می‌کنند و آن اینکه، آیین اسلام آیینی جاودان است و آیین جاودان معجزه جاودان لازم دارد که در تمام اعصار به‌سان آفتاب بدرخشد و برای آن غروبی نباشد و چنین آرمانی که تا روز قیامت برای بشر باقی بماند امکان پذیر نیست و لذا یکی از اوصاف قرآن «هدی للعالمین» است و هدایت‌گری جاودان فقط توسط کتاب مکتوب است و دیگر معجزات در زمان محدود می‌درخشند و فراموش می‌شوند.
قرآن کتاب دستورالعمل است که فقه ما از آن بهره‌مند می‌شود و قوانین فردی و اجتماعی آن چنان استوار است که با تمام تمدن‌ها سازگار می‌باشد.
اینجانب این مسابقات قرآنی را که در مهد علم و دانش و ولایت‌مدار شهرستان تبریز برگزار می‌شود و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی میزان آن است تبریک گفته و از خداوند برای همگان توفیق بهره‌گیری از قرآن را خواهانم اما قرآن تنها لفظ و صوت و بیان نیست و قرآن باید از نظر مفاهیم جزو روح و روان ما بشود و به قول گوینده:
«عـروس حضـــرت قـــــرآن نقـاب آنــگه بـرانــدازد/ که دارالمــلک ایــمان را مجـرد بیند از غوغا»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.