معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان این که مقامات پاکستانی هویت و چگونگی دستگیری دو تروریست در منطقه بلوچستان پاکستان را افشا نکرده اند، گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی، یکی از افراد دستگیر شده ستار ریگی برادر عبدالمالک ریگی از شاخص های گروهک تروریستی جیش العدل است.

برادرعبدالمالک ریگی دستگیر شده است/ ستار ریگی چندین پرونده قضایی دارد

به گزارش قدس آنلاین، حسین ذوالفقاری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: این فرد در اقدامات تروریستی مناطق مرزی داخل کشور و مناطق مرزی پاکستان دخالت داشته است و اقدامات تروریستی را با همکاری گروهک خارج از منطقه انجام می داده که جزو اتهامات وی به شمار می رود.

وی تصریح کرد: به همراه ستار ریگی فرد دیگری هم از موتلفین مرتبط با این گروهک تروریستی، دستگیر شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور یادآور شد: چهار تروریست در ایالت بلوچستان پاکستان در هنگام عملیات حضور داشتند که دو نفر از آنها موفق به فرار شده اند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: از ستار ریگی و همراهش به دلیل اقدامات تروریستی پرونده های قضایی وجود دارد که بنابر درخواست انجام شده قرار است تا فردا، این اسناد و مدارک در اختیار ما قرار گیرد تا اقدامات مقتضی انجام شود.

وی تاکید کرد: اقدامات لازم از طریق وزارت کشور و وزارت امور خارجه پیگیری می شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا مقامات پاکستانی همکاری لازم در شناسایی هویت این افراد با جمهوری اسلامی ایران داشته اند، گفت: آنها هیچ اطلاعاتی از هویت و چگونگی دستگیری این تروریست ها در اختیار ایران قرار نداده اند.

مقامات امنیتی پاکستان روز شنبه اعلام کردند: ریگی شنبه شب در 50 کیلومتری شهر کویته در حال عبور دستگیر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.