قدس آنلاین: مدیرکل دفتر بهبود، بهره‌وری و اقتصاد انرژی وزارت نیرو: باوجود مشکلات اقتصادی زیادی که در دو صنعت آب و برق کشور وجود دارد تلاش کردیم که حداقل تعرفه‌های خرید و فروش انرژی را در آموزش و پرورش داشته باشیم تا حداقل‌های ممکن ایجاد شود.

حداقل تعرفه‌های خرید و فروش انرژی را در آموزش و پرورش داشتیم

به گزارش قدس آنلاین، نخستین همایش بهره‌وری در آموزش و پرورش با رویکرد مصرف بهینه انرژی با 4 هدف شاخص  و این برنامه با مشارکت 9 مجموعه آموزش و پرورش، دانشگاه فردوسی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، سازمان حفاظت محیط زیست، پژوهشکده اقلیم آبی، سازمان هواشناسی و سازمان مدیریت پسماند شهرداری و با مدیریت آموزش و پرورش در مشهد مقدس برگزار شد.

در حاشیه این همایش محمدعلی شفیع‌زاده مدیرکل دفتر بهبود، بهره‌وری و اقتصاد انرژی وزارت نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: این همایش از برنامه‌های زیر بنایی امر آموزش بود و یکی از زیرساخت‌های اصلی کشور در بخش آموزش و پرورش ایجاد می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزانی هستند که در امر تعلیم و تربیت برای آینده کشور پرورش می‌یابند و طیف وسیعی از فرهیختگان جامعه نیز هستند در مجموعه آموزش و پرورش فعالیت‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و پرورشی انجام می‌دهند.

مدیرکل دفتر بهبود، بهره‌وری و اقتصاد انرژی وزارت نیرو بیان کرد: این همایش را در 2 بخش ارزیابی می‌کنیم، یکی در بحث مدیریت انرژی در مجموعه وزارت آموزش و پرورش و دیگری در بعد تأثیراتی که در آینده اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان و تحت مدیریت این نهاد ایجاد می‌شود.

شفیع‌زاده تصریح کرد: از 20 سال پیش تاکنون برنامه‌های وزارت نیرو مبتنی بر بحث‌های آموزشی بوده و در برنامه‌های مختلف جایگاهی را برای آموزش و پرورش تعریف کرده‌ایم و هم‌اکنون نیز در حال اجرای برنامه پنجم توسعه هستیم و مدیریت انرژی در کشور یکی از مهم‌ترین محورهای این همایش بود و لذا تأثیرات آن را بسیار مثبت و اثربخش دیدیم و امیدواری زیادی داریم که این تأثیر دائمی باشد و تنها در مقطع زمانی کوتاه‌مدت و خاص نباشد.

وی تأکید کرد: حمایت و هماهنگی‌ای که تاکنون با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نهادها و دستگاه‌های اجرایی بخش‌های دولتی و خصوصی داشتیم بسیار خوب بوده و موضوعات اقتصادی به عنوان مهم‌ترین محور در این همکاری‌ها لحاظ کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر بهبود، بهره‌وری و اقتصاد انرژی وزارت نیرو خاطرنشان کرد: باوجود مشکلات اقتصادی زیادی که در دو صنعت آب و برق کشور وجود دارد تلاش کردیم که حداقل تعرفه‌های خرید و فروش انرژی را در آموزش و پرورش داشته باشیم تا حداقل‌های ممکن ایجاد شود.

شفیع‌زاده گفت: در سال گذشته مجلس شورای اسلامی به ازای هرکیلووات ساعت مصرف انرژی الکتریکی 30 ریال عوراض تصویب کرده بود که این مبلغ تنها در بحث بهسازی و توسعه برق‌رسانی روستاها و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اختصاص داشت و این موضوع را نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجدد تصویب کردند تا در سال 1394 هم این رویه ادامه یابد.

وی افزود: به مدیریت مصرف انرژی در کشور به چشم یک نیروگاه جدید و بدون هزینه نگاه می‌کنیم و فرصت‌های شغلی‌ای که مدیریت و صرفه‌جویی در انرژی به وجود می‌آورند بیشتر از فرصت‌‌های شغلی‌ای است که تولید انرژی به وجود می‌آورد.

مدیرکل دفتر بهبود، بهره‌وری و اقتصاد انرژی وزارت نیرو بیان کرد: ما به انرژی به چشم یک سرمایه ملی نگاه می‌کنیم و نه ذخیره قابل مصرف و باید این سرمایه ملی را برای آیندگان جامعه حفظ کنیم.

شفیع‌زاده گفت: نمایندگان حاضر از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، مازندران و گلستان هستند و امیدواریم که در پایان این برنامه شاهد اثربخشی‌های مطلوبی در این حوزه باشیم.

وی افزود: در نخستین همایش بهره‌وری در آموزش و پرورش با رویکرد مصرف بهینه انرژی بیش از 260 اثر از 21 استان کشور به مقاله رسید و در مجوعه آثار نگاهی کاربردی داشتیم که در نهایت 46 اثر پذیرفته شد و در مراسم اختتامیه این همایش از صاحبان این آثار تقدیر به عمل آمد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.