وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و تلاش دانشگاه‌ها در این راستا گفت: رشد اقتصاد مستلزم مشارکت جدی دانشگاهیان در فرایند اقتصاد پایدار است.

 رشد اقتصادی پایدار از طریق افزایش بهره‌وری امکانپذیر است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی در هشتادمین سال تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران اظهار داشت: هشتادمین سال تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران و صد و شصت و سومین مادر دانشگاه‌ها، دارالفنون که به حق مادر دانشگاه تهران است را تبریک می‌گویم.

وی افزود: دانشگاه تهران در 80 سال گذشته همواره در سطح دانش، تربیت دانشمندان، فعالیت‌های تحقیقاتی، علمی و اساسی و کارشناسان نقش بی‌بدیلی داشته‌ و همواره محل تمرکز تلاش‌ها و فعالیت‌های استقلال‌طلبانه و آزادیخواهانه مردم شریف در سال‌های گذشته بوده است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: خون شهدا و مداد علما در این دانشگاه زمینه پیشرفت و تعالی را داشته است. 

طیب‌نیا با اشاره به اینکه از 36 سال پیش وارد محیط دانشگاه تهران شدم و در آن درس خوانده‌ام، گفت: زندگی‌ام را مرهون و درهم‌تنیده با این دانشگاه بودم لذا در آن دوران دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کردم.

وی افزود: در آن سال‌ها اوج فعالیت‌های مردم و مبارزان مردم در انقلاب را می‌دیدیم که در این شرایط دانشگاه تهران نقش مهمی را ایفا می‌کرد و شاهد بودیم که بسیاری از اساتید ما در آن دوران به شهادت رسیدند. 

وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به اینکه این دانشگاه در گذشته و در نهضت‌های علمی و جریانات سیاسی همواره نقش ایفا کرده‌ است، یادآور شد: انتظار می‌رود این دانشگاه در آینده و در پیشرفت توسعه و تعالی کشور نیز نقش پیشروی خود را حفظ کند و ادامه دهد. 

طیب‌نیا با بیان اینکه در سال گذشته و در چنین ایامی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب اعلام شد، گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی پایدار، درون‌گاه و برون‌نگر است که موقعیت خوبی را برای  ایران در عرصه بین‌المللی فراهم کند. این مهم فراهم نیست مگر با تلاش جدی دانشگاهیان، فرهیختگان و به خصوص دانشگاه تهران.

وی افزود: مفهوم توسعه نیاز به تعریف مجدد دارد و نیازمند تعیین مولفه‌های مطلوب از مظهر ارزش‌های اسلامی و واقعیت‌های موجود هستیم که این مستلزم تلاش و حضور جدی دانشکده‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی است. 

وزیر اقتصاد و امور دارایی افزود: رشد اقتصادی پایدار از طریق افزایش بهره‌وری امکانپذیر است، در گذشته و در بسیاری از دوران‌ها رشد اقتصاد منفی بوده است برای افزایش بهره‌وری نیازمند استفاده شایسته از دانش و فناوری در فرایند تولید هستیم. 

طیب‌نیا گفت: ترویج مکارم اخلاقی و الگوی مطلوب در این راستا مستلزم این است که از ادبیات، علوم انسانی و هنر استفاده کنیم و رسیدن به رشد اقتصادی مستلزم مشارکت جدی دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌هاست. 

وی در پایان گفت: امیدواریم این دانشگاه همان‌طور که تاکنون نقش خود را در این زمینه ایفا کرده است، در گذشته نیز نقش خود را به خوبی ایفا کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.