وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تاریخچه دانشگاه گفت: انتظار از دانشگاه تهران در عرهصه‌های سیاست‌های ابلاغی علم و فناوری بسیار بالاست.

انتظار از دانشگاه تهران در عرصه‌ سیاست‌های ابلاغی علم و فناوری بسیار بالاست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هشتادمین سالگرد تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران اظهار داشت: در سال 1312 لایحه تصویب تاسیس دانشگاه تهران تصویب شد و دارالفنون و سایر مدارس در قالبی جدید به عنوان دانشگاه تجمیع شدند.

وی گفت: از آن زمان تاکنون همواره شاهد شخصیت‌های برجسته و شایسته‌ای نظیر جلال‌الدین همایی، دکتر قریب، مهدی آذر، محمود حسابی، علی‌اکبر دهخدا، محمد معین، شهید مفتح، شهید مطهری، شهید مسعود علی‌محمدی و مرحوم کاتوزیان در این دانشگاه بودیم.

وزیر علوم با اشاره به اینکه این دانشگاه در عرصه‌های مختلف فرنگی ادامه داد، دانشگاه تهران به دلیل برخورداری از پیشینه و قدمت و همچنین اساتید دانشجویان ممتاز امکانات و فعالیت‌های بین‌المللی و داشتن رشته‌های مختلف همواره از جایگاه خاصی برخوردار بوده است و به حق، شایسته تعابیری چون دانشگاه مادر و نهاد آموزش عالی است.

فرهادی گفت: سیاست‌های کلی نظام در عرصه علم و فناوری که اخیرا از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شده و همچنین اسناد بالادستی و برنامه‌های دولت تدبیر و امید سطح انتظار را از دانشگاه‌ها مشخص می‌کند.

وی در پایان گفت: از دانشگاه‌های کشور به خصوص دانشگاه تهران که همواره در تحول‌ها انتظار می‌رود که در این زمینه‌ها با فعالیت‌ها تحولات مختلف را افزایش داده و این ضرورت، حمایت و پشتیبانی دولت را می‌طلبد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.