وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران باید فعالیت‌های خود را در سطح بین‌الملل مطرح کنند، گفت: دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران از حصار موجود خارج شود.

 دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران از حصار موجود خارج شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هشتادمین سال تاسیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم آموزش در حوزه پزشکی و سایر حوزه‌ها به جایگاه خود برگردد، گفت: آموزش امری پیوسته است و دانشگاه کالبدی واحد است که همه ما به آن نیازمندیم و باید تلاش کنیم که در یک محیط مناسب این رشد وجود داشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران افتخارات ارزشمندی را داشته است، اظهار داشت: حدود 12 سال پیش سهم این دانشگاه در تولید مقاله 62 عدد بود که در مدت کمی به 2 هزار مقابله افزایش یافته است و مقاله‌های این دانشگاه مورد استقبال 40 درصد از متقاضیان بوده است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه 70 نفر از 100 نفر اول کنکور دانشگاه تهران و علوم پزشکی را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، گفت: امیدواریم دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در کنار یکدیگر نماد علمی کشور باشند و دانش از این مکان به خارج از مرزها گسترش یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: دانشگاه تهران و علوم پزشکی باید مرزها را پشت سر بگذارند و علم و دانش موجود را به خارج از مرزها منتقل کنند زیرا در اطراف ما ظرفیت‌های خوبی برای انتقال این دانش وجود دارد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه خیلی حیف است که این دانشگاه کاری را که 40 سال پیش انجام می‌داده است را ادامه دهد، تصریح کرد: انتظار است این دو دانشگاه به کارها و امورات خاص بپردازند و در انتقال دانش از ایران به مرزهای دیگر به شکل جدی وارد شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.