معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از احیای 600 مدرسه دارالقرآن کشور در دولت تدبیر و امید خبر داد .

احیای 600 مدرسه قرآنی در دولت یازدهم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزای دانشجویان ایران(ایسنا)، حمیدرضا کفاش در جمع خبرنگاران سمنانی اظهار کرد: با توجه به برنامه های این وزارتخانه برای کیفیت بخشی و ارتقا محتوایی این مدارس، وزارت آموزش و پرورش از سال آینده به دنبال کیفیت بخشی به مدارس دارالقرآن خواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 2400 مدرسه قرآنی برنامه‌ای در سراسر کشور فعالیت قران آموزی دارند .

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم هیچ مدرسه قرآنی تعطیل نشده است یادآور شد: در اوخر دولت دهم آن دسته از مدارس که شیفت دوم خود را به آموزش قرآن اختصاص داده بودند به دلیل عدم استقبال خانواده ها تعطیل شدند .

کفاش تصریح کرد: تعطیلی این مدارس در زمان دولت گذشته رخ داده و هیچ ارتباطی به دولت تدبیر و امید ندارد.

وی از افزودن یکهزار مربی پرورشی به آموزش و پرورش تا سال 95 خبر داد و افزود: این تعداد از دانشگاه فرهنگیان جذب مدارس کشور می شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به 54 هزار مربی و فرهنگی در حوزه پرورشی فعالیت دارند که50 هزار آنها مربی و معاون پرورشی و 3250 نفر آنها مربی حق التدریس محسوب می شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش به اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: تا پایان سال جاری شمار دانش آموزان اعزام شده به این اردوهای نورانی به بالغ بر یک میلیون می رسد.

وی با بیان اینکه آن دسته از کاروان‌های راهیان نوری که به اعزام همزمان دانش آموزان و خانواده ها می پرداختند در تعطیلات نوروزی متوقف می شود، افزود: اعزام مجدد این کاروان ها بعد از تعطیلات آخر سال از سر گرفته می شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی در خصوص تعطیلی متوقف کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب، گفت: بخشی از کاروان ها به دلیل نامساعد بودن وضعیت آب و هوایی و مشکلاتی از این دست برای مدت کوتاهی متوقف شد اما با بهبود شرایط دوباره اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی از سر گرفته شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.