پیشنهاد سردبیر

گروه هنر- بهاردوست: عصر روز یکشنبه با حضور جمعی از شاعران و نویسندگان مراسمی به مناسبت بزرگداشت و گرامیداشت 12 شاعر و نویسنده انقلاب با عنوان «یادهای زلال» در محل مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

شعر آیینی در آستان قدس رضوی جایگاه ویژه ای دارد

این مراسم با حضور خانواده های شاعران و نویسندگان متعهد زنده یادان محمد رضا آغاسی، نصر ا... مردانی، تیمور ترنج، شاهرخ اورامی، احمد زارعی، حسین حداد، امیر حسین فردی، احمد کمال پور، قاسم سرویها، سید محمد خسرونژاد، غلامرضا قدسی و ذبیح ا... صاحبکار و همراهی هنرمندانی چون محسن مؤمنی شریف، علیرضا قزوه، سید رضا مؤید، غلامرضا شکوهی، هادی منوری و... برگزار شد.

علیرضا ثابت نیا، مدیر مؤسسه آفرینشهای آستان قدس رضوی با ابراز خوشحالی از برگزاری این مراسم گفت :همان طور که          می دانید، مؤسسه آفرینشهای آستان قدس رضوی امور هنری حرم ملایک پاسبان رضوی را بر عهده دارد و نظر به تاکیدات مؤکد تولیت عظمای آستان قدس رضوی، از دیر باز شعر آیینی و شعر رضوی در این آستانه جایگاه خاص داشته است.

ثابت نیا در ادامه گفت: پس از انقلاب هم بنا به دستور حضرت آیت ا... واعظ طبسی، انجمن ادبی تشکیل شد و همواره مؤسسه آفرینشهای هنری سعی کرده است، نه تنها در شهر مشهد، بلکه در سراسر کشور، از شعر آیینی بخصوص شعر رضوی حمایت کرده و یک چنین مراسمی را در بزرگداشت شاعران و نویسندگان آیینی کشور برگزار کند.

درادامه محسن مؤمنی، رئیس حوزه هنری با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه گفت: این 12 تن از نام آوران و فعالان عرصه شعر انقلاب بوده اند و تا زمان حیاتشان بر همان عهد و پیمانی که از ابتدا بسته بودند، ماندند و در راه ایجاد و حمایت از ادبیات انقلاب گامهای مؤثری برداشتند.

در همین مراسم علیرضا قزوه، شاعر و مدیر مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری نیز با اشاره با اشعاری که برای سه تن از هنرمندان فقید از جمله مرحوم استاد ذبیح ا...صاحبکار سروده بود، گفت: همه این شاعران عزیزند و درباره تک تک آنان می توان ساعتها حرف زد؛ کسانی چون محمدرضا آغاسی که بحق دینش را به ادبیات و شعر آیینی ادا کرد.

وی ادامه داد: همان طور که امسال و در این مراسم توانستیم با کمک و همکاری مرکز آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی یاد این بزرگان را گرامی بداریم؛ من امیدوارم این حرکت ادامه داشته باشد و ما در سالهای آینده هم بتوانیم از شاعران دیگری در یک چنین مراسمی یاد کنیم.

در پایان این مراسم از خانواده های این شاعران انقلاب تقدیر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    شعر رضوی در تاب وتب توست دل وجانی اگر هست مشتاق ،پرازشوق،پریشانی اگر هست خورشید هم از خانه ی مهر تو زند سر هر صبح تماشاگر ایوانی اگر هست دلتنگی بغضی است که ابری شده درخویش بر پنجره ات نم نم بارانی اگر هست از شوق گلابِ توشدن، می پرد آقا! غم، از سرهر قمصر کاشانی اگر هست تا هست مرصع تر از این سلسله ننوشت در شهر نشابور قلمدانی اگر هست صد سجده به آیات قدومت زده تا توس پیشانی هر ریگ بیابانی اگر هست در جذبه ی آئین تو اعجاز، عجب نیست هردم خبر از تازه مسلمانی اگر هست ما درخور این خطه و این خاک نبودیم مدیون شماییم خراسانی اگر هست نایت اسکین مجتبی نظام آبادی / بردسکن / خراسان رضوی