قدس: با تصویب شورای اسلامی، جذب هرگونه نیروی انسانی جدید در شهرداری مشهد ممنوع شد.

اعتبار 50 میلیارد ریالی کمک به اقشار آسیب پذیر تا ممنوعیت استخدام در شهرداری مشهد /بلیت قطار شهری مشهد 600 و بلیت اتوبوس به 400 تومان می‌رسد

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در جلسه علنی روز گذشته و در جریان بررسی تبصره های بودجه سال 94 شهرداری، ممنوعیت استخدام یا به كارگیری هرگونه پرسنل جدید در سال 94 را به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و چابك سازی سازمانی تصویب كردند.

براساس این مصوبه، به كارگیری هرگونه پرسنل جدید در شهرداری مشهد اعم از ستاد، مناطق، سازمان و شركتهای وابسته ممنوع است و در موارد ضروری باید در چارچوب ضوابط و مقررات رسمی و مصوبات شورای اسلامی شهر و معاونت اداری و مالی شهرداری مشهد انجام شود.

انتظاری هروی، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: چنانچه استخدامی در شهرداری مشهد نیز ضرورت داشت باید از طریق آزمون استخدامی و با توجه به شایسته سالاری اقدام شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد هم گفت: شهرداری مشهد براساس نیاز نیروی كار استخدام می‌كند با توجه به نیاز موجود و حجم كار و سنجشی كه انجام شده است یك هزار و ۸۴۲ پست در شهرداری تعریف شده كه باید از طریق آزمون استخدامی و مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد اقدام شود.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد به دنبال ساماندهی شغلهای مختلف در شهرداری است، افزود: امروز بسیاری از فعالیتهای شهرداری از طریق برون سپاری به شرکتهای خصوصی انجام شده، بنابراین در این راستا نیازی به پرسنل جدید ندارد و بسیاری از شهرداری‌ها از داشتن نیروی مازاد رنج می‌برند.

*تصویب کمک 50 میلیارد ریالی به اقشار آسیب پذیر مشهد

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با کمک ۵۰ ميليارد ریالی از محل درآمدهای عمومی شهرداری مشهد به اقشار آسیب‌پذیر موافقت كردند.

کمک 50 میلیارد ریالی شهرداری مشهد به اقشار آسیب پذیر با تشخیص شهردار از محل درآمدهای عمومی شهرداری می‌باشد.

ستاری یکی از اعضای شورای شهر در مخالفت با این تبصره گفت : شهرداری وظایف و تکالیف مهمتری دارد و باید در راستای اجرایی شدن این تکالیف گام بردارد.

وی با بیان اینکه برای رسیدگی به اقشار آسیب پذیر کمیته امداد و بهزیستی فعال هستند، افزود: تخصیص مبلغی برای کمک به اقشار آسیب پذیر از سوی شهرداری به معنای دخالت شهرداری در کار این نهادهاست.

ذاکرالحسینی دیگر عضو شورای شهر مشهد نیز در مخالفت با این تبصره گفت: افزایش این بودجه برای کمیته‌های نظارتی ما سم است و باید هرچه شفاف‌تر بتوانیم ارقام را داشته باشیم.

حجت الاسلام فاطمی، یکی دیگر از اعضای شورای شهر در موافقت با این تبصره گفت: در کمیته‌های نظارتی شورا در طول سال پرونده هایی برای کمک به افراد آسیب پذیر بررسی می‌شود که با تخصیص مبلغی برای این امر مشکل این افراد مرتفع خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد نیز در این خصوص گفت: تنها کسی که بتواند در خصوص چگونگی تخصیص این مبلغ تصمیم گیری نماید ، شهردار است .

برادران افزود: با ورود مستقیم شهردار می‌توان تخصیص این کمک‌ها به اقشار آسیب‌پذیر را در چارچوب دقیق آیین نامه و به صورت شفاف پیگیری کرد.

* سایر مصوبات

با تصویب شورای اسلامی همچنین مبلغ500 میلیارد ریال برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد از محل اعتبارات مربوط به تملک شهرداری تخصیص یافت.

تبصره تخصیص مبلغ 500 میلیارد ریال ویژه تملک ، تعریض و بازگشایی معابر و بهبود وضعیت مناطق کم برخوردار شهر مشهد از محل اعتبارات تملک در سال 94 است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص این تبصره گفت : اعتبارات نقدی تملک شهرداری مبلغ یکهزار و 450 میلیارد ریال است که 500 میلیارد ریال از این مبلغ برای ساماندهی حاشیه شهر تخصیص می‌یابد.

انتظاری افزود : این اعتبارات مجزا از هزینه هایی است که شهرداری در طول سال برای ساماندهی این مناطق هزینه می‌کند.

حسن قدیری طرقی از اعضای شورای شهر مشهد، در موافقت با این تبصره اظهار داشت: در حاشیه شهر مشهد عقب ماندگی‌های زیادی وجود دارد و باید از نقطه ای ساماندهی این مناطق آغاز شود.

همچنین در مصوبه دیگری شهرداری مشهد باید به منظور تشویق به بازگشایی معابر و بازسازی ساختمانهای واقع در مسیر در مناطق کم برخوردار تا سقف 450 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه از طریق بانک عامل در اختیار متقاضیان صدور پروانه تجدید بنا قرار دهد.

* انتقال صنوف مزاحم و آلاینده 

براساس مصوبه شورای شهر، شهرداری مشهد مجاز شد به منظور تسریع در امور ساماندهی و انتقال صنوف مزاحم و آلاینده به مکانهای مجاز نسبت به پرداخت تسهیلات قرض­ الحسنه از طریق بانک عامل تا سقف 150 میلیارد ریال به متقاضیان انتقال، اقدام کند.

همچنین شهرداری موظف شد آیین نامه آن را ظرف سه ماه به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه کند.

در یکی دیگر از مصوبات این جلسه، شهرداری مشهد مقدس مکلف شد تا به منظور تأمین اراضی و زمینهای مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های فضای سبز در مناطق کم‌برخوردار، سهم ورود به محدوده، مربوط به این زمینها در مناطق فوق با اولویت تأمین زمینهای فضای سبز در همان مناطق و نقاط با کاربری فضای سبز منطبق با طرح تفصیلی و سقف سرانه همان منطقه منظور کند.

به نظر می‌رسد با تصویب این مصوبه در سال آینده شاهد افزایش فضای سبز در مناطق کم برخوردار باشیم.

* اختصاص تسهیلات ویژه بازسازی ساختمانهای مناطق کم برخوردار

شهرداری مشهد به منظور تشویق به بازگشایی معابر و بازسازی ساختمانها واقع در مسیر مناطق کم برخوردار تسهیلاتی در اختیار متقاضیان صدور پروانه قرار می‌دهد.

براساس مصوبات شورای شهر، شهرداری مشهد به منظور تشویق به بازگشایی معابر و بازسازی ساختمانها واقع در مسیر مناطق کم برخوردار و تشویق مالکان به رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان، مقرر شد تا سقف 450 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه (از طریق بانک عامل) در اختیار متقاضیان صدور پروانه تجدید بنا قرار دهد و دستورالعمل اجرایی ظرف مدت سه ماه توسط شهرداری برای تصویب به شورای اسلامی شهر مشهد ارایه شود.

* تعیین سقف برای کمک شهرداری به ساخت مساجد

شورای اسلامی شهر مشهد همچنین سقف اعتبارات شهرداری مشهد برای کمک به ساخت مساجد را تعیین کرد.

براساس یکی از مصوبات به شهرداری مشهد اجازه داده شد در راستای ساخت مساجد مورد نیاز شهر نسبت به کمک در احداث مساجد با همکاری نهادها، متولیان و خیرین و مراکز فرهنگی تا سقف اعتبار مصوب اقدام کند.

براین اساس، سهم نقدی کمک شهرداری برای ساخت مساجد جدید تا مرحله بهره برداری 200 و یا 300 میلیون تومان به ازای هر  مسجد تعیین می‌شود و در صورت وجود یک فضای فرهنگی در کنار آن به ازای آن 50 میلیون تومان اضافه پرداخت می‌شود.

 

 

در صورت تصویب شورای شهر مشهد؛ بلیت قطار شهری مشهد 600 و بلیت اتوبوس به 400 تومان می‌رسد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در صورت تصویب شورای شهر مشهد بلیت قطار شهری به 600 تومان و بلیت اتوبوس شهری به 400 تومان می‌رسد که البته این رقم هنوز قطعی نشده است.

محسن انتظاری‌ هروی در حاشیه جلسه علنی شورای شهر مشهد در جمع خبرنگاران در ارتباط با بودجه 94 شهرداری مشهد اظهار داشت: ما تا به امروز 40 تبصره از قانون بودجه را به تصویب رساندیم.

وی گفت: با توجه به تورم در کشور و افزایش هزینه‌ها نسبت به اتوبوسرانی و قطار شهری فشارهایی وارد می‌شود و شورای شهر به دنبال این است که از محل کاهش هزینه‌ها بتوانیم سبب کاهش یا جلوگیری از افزایش قیمت بلیت اتوبوس و قطار شهری شویم.

انتظاری‌ هروی اضافه کرد: در کمیسیون حمل و نقل و شهرداری مشهد برای افزایش قیمت بلیت قطار شهری 100 تومان و برای بلیت اتوبوس برای اتوبوس‌های سازمانی 150 تومان و برای اتوبوس‌های بخش خصوصی 100 تومان در نظر گرفته شده که در نهایت به 400 تومان می‌رسد و البته ما به دنبال منابعی هستیم که از افزایش قیمت بلیت حمل و نقل عمومی در شهر مشهد جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از قیمت بلیت حمل و نقل شهری نیازمند 60 میلیارد تومان منابع هستیم، گفت: در صورت تصویب شورای شهر افزایش قیمت از ابتدای سال آینده اعمال می‌شود و البته رقم بلیت هنوز قطعی نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.