سینا حسینی : اختلاف قدیمی و دیرینه امیر قلعه نویی و عادل فردوسی پور در هفته های اخیر دوباره اوج گرفته تا جایی که امیر قلعه نویی به همراه وکیلش راهی دادسرای فرهنگ و رسانه شدند و با تقدیم شکوائیه ای به مرجع قضایی از تهیه کننده و مجری برنامه 90 به صورت رسمی شکایت کردند.

 فردوسی پور شکایت نکرد، قلعه نویی تهدید کرد!

با جدی شدن ماجرای شکایت سرمربی استقلال از مجری برنامه تلویزیونی 90 ، فردوسی پور نیز به اصرار نزدیکانش تصمیم گرفت برای اعاده حیثیت از جایگاه خود از قلعه نویی به خاطر اظهارات خلاف واقع‌اش درباره او و اعضای خانواده اش به ویژه اتهاماتی که به امیر فردوسی پور وارد شده بود شکایت رسمی کند اما به محض اطلاع مدیران ارشد رسانه ملی از این تصمیم تماس ها با فردوسی پور برقرار شد که از این حرکت صرفنظر کند چون این اقدام جایگاه وی را مخدوش خواهد کرد.

در این بین بسیاری از چهره های شناخته شده برای پادرمیانی وارد عرصه شدند اما قلعه نویی به هیچ یک از این درخواست ها توجه نکرد تا نشان دهد تنها با محکومیت وی می تواند خود را آرام کند.  گفته می‌شود که سرمربی استقلال به حمیدرضا صدر هم گفته کوتاه نمی‌آید. صدر برای اینکه ماجرا را جمع کند به قلعه‌نویی زنگ زده بود تا از وی بخواهد که شکایتش از عادل را پس بگیرد.

 مهلت 3 روزه‌ای هم که برای عادل جهت حضور در دادسرا تعیین شده بود سپری شده. وکیل قلعه‌نویی در این باره گفت: «چون احضاریه به صدا و سیما ارسال شده شاید کمی دیرتر به دست او برسد. به هر حال وی باید طبق قانون در دادسرا حضور پیدا کند.» هرچند هنوز مدیران رسانه ملی به این اتفاق واکنش نشان ندادند اما چنانچه فردوسی پور به دادگاه احضار شود بنا به توصیه مدیران ارشد رسانه ملی بخش حقوقی سازمان صدا و سیما هم با عادل فردوسی همراه خواهد شد و در دادگاه از مواضع برنامه 90 و رویکرد تهیه کننده این برنامه در قبال امیر قلعه نویی دفاع خواهد کرد. پیش بینی منتقدان و نزدیکان فردوسی پور بر این باور است که اگر قلعه نویی نتواند ادعای خود علیه فردوسی پور را اثبات کند و دلیل محکمه پسندی برای اظهارات خود نداشته باشد آن وقت رسانه ملی حق شکایت از امیر قلعه نویی را برای خود محفوظ می داند و در صورت صلاحدید قلعه نویی را دادگاهی خواهد کرد چون عادل فردوسی پور به عنوان نماینده رسانه ملی به دادگاه احضار شده است.

به نظر می رسد با این اتفاقات ممکن است قلعه نویی از پیگیری شکایت خود صرفنظر کند چون او خود بهتر از هر کسی می داند مدرکی دال بر مجرم بودن فردوسی پور در اختیار ندارد و در نهایت بازنده این پرونده لقب خواهد گرفت به همین دلیل پیش بینی می شود با وجود خط و نشان متعدد، سرمربی استقلال در اقدامی ناگهانی با انتشار بیانیه ای شکایت خود از فردوسی پور را پس بگیرد.

     گزارشگران ورزشی علیه قلعه نویی به صف شدند

برخی از مجریان، گزارشگران و  تهیه کنندگان برنامه های ورزشی در خصوص اتفاق های هفته های اخیر  که برای گزارشگران فوتبال و به ویژه عادل فردوسی پور پیش آمده بیانیه ای را منتشر کردند که در بخشی از این بیانیه آمده است:« این روزها تهدید گزارشگران از سوی عوامل تیم ها و دست درازی به رسانه در حال تبدیل شدن به یک رفتار کاملا طبیعی است. آیا برای رهایی از فشارهای موجود در اطراف تیم ها باید افراد دیگر را به مسلخ قربانگاه فرستاد؟

 منش پهلوانی و جوانمردی افرادی همچون تختی که باید در همه حال در ورزش کشورمان برای تمامی افراد الگو باشد در حال تبدیل شدن به یک شعار صرف، آن هم بر روی دیوار ورزشگاه ها شده و این زنگ خطر را برای همه ما به صدا در می آورد.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تو IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    2 5
    عادل فردوسی پور حقشه که محکوم بشه چون خیلی فضوله و سرک توهمه کاری می کشه و شما هم باید از حق دفاع کنید... فردوسی پور از امیر بدش میاد و همش می خواد اونو بد نام کنه ولی موفق نمی شه...
  • مجید IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    1 2
    منش پهلوانی فقط برا بازیکن و مربی هست برا گزارشگری که تاثیر به سزایی در رفتار دیگران داره نیست؟؟؟!!!!انصاف هم خوب چیزی هست !!!
  • حسين IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    1 3
    آقاي فردوسي پور كاملا با شخص قلعه نوعي مشكل داره به كاراي قلعه نوعي كار ندارم ولي اين رفتار فردوسي پور در رسانه ملي اصلا صحيح نيست زماني هم كه سرمربي تيم ملي بود دادگاهيش كردن بعد از باخت كره و حالا نوبت استقلاله كه بهش ضربه بزنن
  • حسين IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    1 2
    چند وقتيه ديگه عادل ، عادل نيست عادل كمي مغرور شده آقاي قلعه نوعي شما هم كاسه صبرتو ببر بالاتر
  • محمد جواد IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    2 1
    عادل کارش درسته...اره چون عادل نمبزاره قلعه نویی خیلی راحت هر کار !!! دلش بخواد بکنه...