عظیمی: ژوزه مورینیو اعتراف کرد که دو سال دوری از عناوین قهرمانی نزدیک به بیست سال برایش گذشته، ولی قهرمانی چلسی در جام اتحادیه می‌تواند شروعی برای موفقیت‌های آینده باشد.

 2 سال قحطی جام مثل 20 سال گذشت

 گلهای تری و دیه گو کوستا به لطف دخالت واکر پیروزی 2-0 تیم لندنی برابر تاتنهام را در پی داشت تا چلسی اولین جام فصل را کسب کند. این اولین جام مورینیو در این تیم در دوره دوم حضورش در چلسی بود و این قهرمانی در روزی حاصل شد که منچسترسیتی با باخت به لیورپول آنها را در موقعیت بهتری برای قهرمانی در لیگ قرار داد. کاپیتال وان کاپ به دوری طولانی مدت آقای خاص از عناوین قهرمانی که دقیقاً دو سال و 10 ماه طول کشیده پایان داد و برای خیلی از بازیکنان حاضر در تیم او هم اولین عنوان قهرمانی بود. مورینیو بعد از بازی گفت:” شما برای موفقیت سخت کار می‌کنید، اما برای من همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. من سال 2000 کارم را شروع کردم. در سال 2003 قهرمان جام یوفا شدم و در سال 2004 قهرمان چمپیونزلیگ. فرصتی برای اینکه همه این اتفاق‌ها را تجزیه و تحلیل کنم، نداشتم. دو سال قهرمان نشده بودم که مثل 20 سال گذشت. این یک مشکل جدی است که احساس کنید دو سال زمان طولانی است. احساس خوبی است.

قبل بازی درست احساس اولین فینالم در چند سال پیش را داشتم. احساس همان خوشحالی بعد از پیروزی مهم است، اینکه در 52 سالگی احساس بچه بودن بکنم؛ این خیلی برایم مهم است. می‌دانم که زمان ساختن دارم، اما زندگی بدون عناوین قهرمانی ساده نیست. باید قهرمان شوم تا انرژی بگیرم. این برای من و شاگردانم مهم است. برای باشگاه این یک جام مهم دیگر است، ولی اولین جام من با تیم جدید است. ما چک، تری و دروگبا را در تیم داریم و همه به نسل جدید بازیکنان تیم تعلق دارند، بنابراین این پیروزی برای ما خیلی مهم است.” مورینیو بازیکنانش را از تماشای بازی لیورپول و سیتی منع کرده  بود.

 اما خبر شکست آنها و اینکه تیمش با یک بازی کمتر 5 امتیاز بیشتر از سیتی دارد را سیلوینو لورو، دستیار اول مورینیو به اعضای تیم داد. بهترین روز برای قهرمانی در فینال جام اتحادیه برای مورینیو:”من آنها را برای یک ماموریت غیرممکن آماده کرده بودم که ندانستن نتیجه بازی سیتی بود. گفته بودم سیتی را فراموش کنید. می‌دانستم که ماموریت غیرممکنی است، ولی نمی‌خواستم تلویزیون در هتل و اتوبوس تیم باشد. به آنها گفتم که نمی‌خواستم در صورت گلزنی سیتی در لحظه آخر یا لیورپول هیچ گونه شادی یا ناراحتی ببینم. می‌خواستم سکوت کامل برقرار باشد. اما یکی ازاعضای کادرفنی داخل اتوبوس پرید و نتیجه را گفت. می‌خواستم او را بکشم. او قوانین رانقض کرد. من جلوی واکنش بازیکنان را گرفتم. به آنها گفتم لیگ برتر را فراموش کنید. بازی مهمتری با تاتنهام داریم” مورینیو گفت که ماتیچ قبل از بازی نقش مهمی در روحیه دادن به بازیکنان داشته است” من ازاو به عنوان یک عامل ایجاد انگیزه استفاده نکردم. او ناراحت بود.

 همه برایش ناراحت بودند. او دررختکن سخنرانی کرد و گفت که از بازی نکردن ناراحت است. برای من اینکه اشلی بارنز این هفته بازی کرد و ماتیچ بازی نکرد، درد بزرگی بود.” آقای خاص بعد از قهرمانی به ماتیلده همسرش زنگ زد تا نتیجه بازی را به او بگوید.” به او زنگ زدم. منتظرم بود. نتیجه را نمی‌دانست. دختر و پسرم اینجا بودند، ولی همسرم خانه بود و تا وقتی من زنگ زدم نتیجه را نمی‌دانست.”

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.