درگیری لفظی میان مقامات آلمان و یونان بر سر برنامه های اقتصادی آتن همچنان ادامه دارد.

درگیری لفظی ادامه دار مقامات آلمان و یونان

 به گزارش ایرنا از آتن، اظهارات شخصیت های سیاسی یونان و آلمان از ادامه درگیری های لفظی بین آتن و برلین حکایت می کند.

رسانه های خبری یونان گزارش دادند: مارتین ینگر نماینده وزیر اقتصاد و دارایی آلمان، با انتقاد از اظهارات شخصیت های سیاسی آتن، گفت یونان حق ندارد درس عملکرد سیاسی به دیگر کشورها بدهد و بهتر است به تعهدات خود در قبال وام دهندگان خارجی بطور دقیق عمل کند.

وی با انتقاد از اظهارات الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان مبنی بر مانع تراشی کشورهای اسپانیا و پرتغال در راه رسیدن به توافق با یونان در اجلاس قبلی وزیران اقتصاد و دارایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، یوروگروپ،گفت: اینگونه اظهارات اشتباه است و نباید به خود اجازه داد که در امور داخلی و تصمیمات کشورهای دیگر دخالت کرد.

ینگر با انتقاد از اظهارات یانی وروفاکیس وزیر امور اقتصادی و دارایی یونان نیز گفت: وی آنقدرحرف می زند که حتی زمان برای توجه به اظهاراتش وجود ندارد ولی یونان باید بداند نمی تواند به دیگران درس عملکرد سیاسی بدهد و بهتراست به جای اظهارات مختلف، به اجرای تعهداتش در قبال بانک مرکزی اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیکا عمل کند.

نماینده وزیر اقتصاد و دارایی آلمان همچنین گفت: یونان درصورتیکه خواهان کمک و همیاری کشورهای عضو اتحادیه اروپاست، باید به برنامه اصلاحات اقتصادی و تعهدات خود در قبال وام دهندگان خارجی بدقت عمل نماید.

اکثر شهروندان یونانی معتقدند کشورشان براثر فشارها و دخالت های آلمان در امور اقتصادی آنان، با بحران مالی روبرو گردیده و درحالیکه دولت جدید چپ گرای ائتلافی سی ریزا تلاش فراوانی برای برون رفت از بحران آغاز کرده است، اما برلین به بهانه های مختلفی برای جلوگیری از این روند مانع تراشی می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.