قدس آنلاین - هنگامه طاهری : ثبت نام استفاده از دوچرخه های شهری پایتخت معنوی ایران رایگان شد.

ثبت نام دوچرخه های شهری مشهد رایگان شد/ موتورهای برقی در راه اند

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ضمن اعلام مطلب فوق به خبرنگار ما گفت: بر اساس " طرح اعطایی" از عید تا عید که از دهه فجر سال جاری آغاز شده و تا نوروز ادامه دارد ثبت نام استفاده از دوچرخه های شهری مشهد رایگان انجام می شود.

دکتر سید مهدی امامی میبدی علاوه بر این اظهار داشت : از آنجا که ذهنیت مردم در استفاده از این دوچرخه ها ثبت نام با شرایط سخت است, به طبع استقبال به صورتی نبوده که بر کاهش بار ترافیکی شهر مشهد تاثیر ملموسی بگذارد از همین رو از دو ماه گذشته با تهیه برگه های تضامینی مخصوص و ارایه آنها در ایستگاه ها  بدون دریافت هزینه به ثبت نام مراجعین اقدام کرده ایم.

وی همچنین در خصوص علت ساعت ارایه دوچرخه ها از  6 و 30 دقیقه تا 16 و 30 گفت : در واقع هدف از راه اندازی سیستم دوچرخه های شهری , یک سیستم ورزشی نبود بلکه هدف تشویق مردم به کاهش استفاده از وسایط نقلیه شخصی بود.از همین رو با توجه به شروع زود هنگام تاریکی هوا در فصل سرما ساعت ارایه دوچرخه تا 16 و 30 دقیقه عصر تعیین شد.

وی افزود: اما با توجه به در پیش داشتن فصل بهار و تابستان و افزایش زمان روشنی هوا در صدد تغییر ساعت ارایه دوچرخه ها در مدت زمان طولانی تری در شیفت بعد از ظهر هستیم.

او این تغییر ساعت را افزودن دو ساعت به تایم شیفت عصر عنوان کرد.

به گفته مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در حال حاضر 80 ایستگاه و در هر ایستگاه 20 دوچرخه آماده ارایه به مردم است که  تا تیرماه سال آینده به 150 ایستگاه افزایش خواهد یافت.

وی لازمه این کار را استقبال مردم برای استفاده از این مدل حمل و نقل عنوان کرد.

دکتر امامی خاطر نشان کرد : در تمام کلان شهر های دنیا انواع مدلها برای کاهش بار ترافیکی ارایه می شود و در همین راستا در سال جدید سیستم های حمل و نقل دیگری چون موتورهای برقی به سیستم حمل و نقل مشهد اضافه خواهد شد.

گفتنی است موتورهای برقی توسط سازمان حمل و نقل بار در حال پیگیری است .

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.