۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 268967

قدس آنلاین - زهره صداقت: ناسا جزییات طرح مفهومی زیر دریایی تایتان را منتشر کرد.

انتشار جزییات طرح مفهومی زیر دریایی تایتان

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، با توجه به اینکه تحقیقات در زمینه ی شناخت فضا در این سال ها بسیار مهم بوده است و در راستای این شناخت دستگاه ها و ماشین های فضایی جدیدی مورد نیاز است، دانشمندان و مهندسان ناسا برای سفر هایی در بزرگ ترین قمر زحل (تایتان) در سال 2040 طرح مفهومی زیردریایی خود را منتشر کرده اند.

این قمر کمی بزرگ تر از سیاره ی عطارد بوده و دارای جوی متشکل از نیتروژن و متان با فشار 1.5 برابر فشار زمین، جاذبه ی 0.14 گرم و دمای منفی 179 درجه سانتیگراد می باشد. از این رو این زیر دریایی برای پیمایش در محیطی شبیه به گاز مایع در قطب های این ماه و بر اساس طرح های زیر دریایی های نظامی و هواپیماهای بدون سر نشین ساخته شده است.

با توجه به شرایط تایتان نیروی محرک این زیر دریایی به صورت الکتریکی اصلاح شده می باشد و ناسا این زیر دریایی را برای یک ماموریت 90 روزه و پیمایش 2000 کیلومتری طراحی کرده است.

همچنین ناسا سرعت این زیر دریایی را 3.6 کیلومتر بر ساعت پیش بینی کرده است و ماموریت این زیر دریایی یافتن مواد عالی در زیر دریا های تایتان می باشد.

به علت نیاز به داشتن ارتباط با زمین، باله پشتی بزرگی برای این زیر دریایی طراحی شده که می تواند به طور مستمر 16 ساعت با زمین ارتباط داشته باشد.

طراحی ساده و کم هزینه ی این زیر دریایی از نقاط قوت آن به شمار می رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.